דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אתיופיה

העלאת יהודי אתיופיה / מה עם השאר? ביקורת על החלטת נתניהו להעלות רק 1,000 מיהודי אתיופיה

כתגובת נגד למקרי הגזענות המחפירים שנחשפו לאחרונה ביקבי ברקן וקריית גת, הצהיר ראש הממשלה על הכוונה להעלות עוד 1,300 יהודים מאתיופיה | כזכור, כבר לפני 3 שנים התקבלה החלטת ממשלה בדבר העלאתם של 8,000 הממתינים שנים לעלייה

הפגנה להעלאת פלאשמורה בירושלים, 12 במרץ (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)
הפגנה להעלאת פלאשמורה בירושלים, 12 במרץ (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)
שי ניר

ועדת השרים לענייני קידום שילובם בחברה הישראלית של אזרחי ישראל ממוצא אתיופי, בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו התכנסה היום (שני) במשרד רה"מ בירושלים. בהודעת לשכת נתניהו פורסם כי נתניהו עדכן את חברי הוועדה בדבר החלטתו להביא לאישור הממשלה את הבאתם של כ-1,000 בני קהילת הפלאשמורה שילדיהם נמצאים בישראל.

"הבטחתי בישיבה הקודמת להביא המלצה בעניין הפלאשמורה, ולאחר שקיימתי התייעצויות עם חברי הכנסת אמסלם ונגוסה, אני שמח לבשר לכם שהחלטתי שיש להביא לישראל כ-1,000 מבני הקהילה שילדיהם כבר נמצאים בארץ" אמר נתניהו בפתח הפגישה והוסיף כי, "ההחלטה הזאת היא החלטה לא פשוטה בגלל השלכות אחרות שיש לנו של יוצאי קהילת אתיופיה, אבל אני נחוש לעשות זאת ואני אוסיף שזה מגיע בעקבות 1,300 מבני קהילת הפלאשמורה שהעלינו כבר לארץ".

למרות ההצהרה, במטה המאבק להעלאת יהודי אתיופיה טוענים כי זהו לעג לרש: "ההחלטה של רה"מ להעלות כ-1,000 מקהילת הממתינים לעלייה שיש להם ילדים בארץ, היא יריקה בפרצופה של העדה האתיופית והתעלמות קשה מהחלטה שהתקבלה לפני כמעט 3 שנים, להעלות את כל שארית יהודי אתיופיה, המונה כיום כ-8,000 איש."

במהלך הישיבה שמעו חברי הוועדה סקירה של היחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות של משרד המשפטים ודנו באירועים האחרונים שהיו ביקבי ברקן ובקרית גת. נתניהו הנחה לקדם מספר מהלכים בעניין מיגור הגזענות נגד יוצאי אתיופיה, ועידכן כי בקש משר הפנים, אריה דרעי, להביא הצעת החלטה לממשלה. "זה המשך הכיוון של הטיפול החשוב שאנחנו נותנים לקהילה היקרה הזו, שהיא חלק מעמנו וחלק ממדינתנו".

נתניהו התייחס גם לפרשת רבה שלקריית גת, הרב משה הבלין, שנחשפה בתחקיר כאן חדשות שביקש לבדוק את יהדותה של עובדת ממוצא אתיופי. "אני שמעתי אתמול אמירה מקוממת וגזענית נגד יהודי אתיופיה מקרית גת. אנחנו לא מוכנים לקבל את זה, אנחנו דוחים את זה על הסף ואנחנו נדון בישיבה הזאת באמצעים לטפל בתופעה הזאת. אנחנו לא מוכנים לקבל גזענות נגד קהילת יהודיי אתיופיה ונגד כל קיבוץ אחר בישראל. נדון בזה בישיבה הזאת" דברי נתניהו.

"אנו דורשים מרה"מ לקיים את ההבטחות שניתנו לנו ולעדה ולהעניק פיתרון מיידי וכולל לכל 8,000 הממתינים לעלייה מאתיופיה", מסרו ממטה המאבק. "כל עוד הממשלה תמשיך להפר את החלטתה ותמשיך לקרוע את משפחות יוצאי אתיופיה לשניים, נמשיך להאבק ולהפגין נגד מדיניות גזענית ומפלה שלא קיימת בקרב אוכלוסיות אחרות."

יו"ר הועדה לביקורת המדינה, ח"כ שלי יחימוביץ, הצטרפה לביקורת ומסרה: "אין כל שחר להודעתו של רה"מ על העלאת 1,000 מיהודי אתיופיה, ואין סיבה להאמין לו שימלא את הבטחתו, אחרי שכבר יותר משנה הוא שב ומסכל במו ידיו את החלטות הממשלה עצמה בעניין זה, ואחרי שסירב לתקצב את ההחלטה בתקציב המדינה. שוב ושוב, ברשעות ובגזענות, נמקים אלפי יהודים באדיס ובגונדר, ועד שלא נראה אותם כאן לצד בני משפחותיהם, מדובר בזריעת תקוות שווא."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!