דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
יום הכיפורים התשע"ט

יום כיפור התשע"ט / עם צאת יום הכיפורים: זה מה שהתרחש ברחבי הארץ במהלך הצום

במד"א טיפלו באנשים שחשו ברע בשל הצום, לידות, תאונות דרכים, מקרי אלימות ובשתי תקריות אף התמודדו עם השלכות אבנים על אמבולנסים | משטרת י-ם סיכלה פיגוע דקירה וכוחות צה"ל התמודדו עם הפרות סדר על גדר הגבול עם רצועת עזה

ישראלים ביום כיפור. 30 בספטמבר 2017 (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)
ישראלים ביום כיפור. 30 בספטמבר 2017 (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)

בזמן שהמוני בית ישראל צמו או לכל הפחות נהנו מהשקט, במד"א ובכוחות הביטחון היו דווקא עסוקים: משטרת ירושלים מנעה פיגוע דקירה, בצה"ל התמודדו עם הפרות סדר על גדר הגבול עם עזה וחובשים ופאראמדיקים של מד"א הוזנקו לטפל ב-2,243 אירועים ברחבי הארץ והעניקו טיפול רפואי ל-1,728 בני אדם.

אמש (שלישי) בסמוך לשעה 19:00, כוח משטרה שפעל בציר המתפללים ברחוב הנביאים הסמוך לעיר העתיקה בירושלים, ניטרל תושב קלנדיה בן 26 שניסה לפגוע במתפלל יהודי ובשוטרים. במשטרה ציינו בסיפוק כי ההערכות הרחבה של המשטרה בירושלים ועירנותם של השוטרים, מנעה פיגוע שהיה עלול להסתיים בתוצאות קשות.

מדובר צה"ל נמסר כי במהלך יום הכיפורים התקיימו מספר הפרות סדר אלימות בכמה מוקדים לאורך גדר המערכת ברצועת עזה בהשתתפות מאות מפרי סדר שהבעירו צמיגים, השליכו בקבוקי תבערה ויידו אבנים לעבר הגדר ולוחמי צה"ל. בתקרית אחת אף הושלכו רימון ומטען. אין נפגעים ולא נגרם נזק. הלוחמים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי בהתאם להוראות הפתיחה באש. במהלך היום כ-20 חשודים חצו את גדר המערכת בדרום רצועת עזה. אחד מהם ריסס בצבע עמדה צבאית. החשודים חזרו לשטח הרצועה. באירוע נוסף חצו ארבעה חשודים את הגדר ומיד חזרו לרצועה, הם השאירו ג'ריקן דלק ואמצעי תבערה ליד הגדר.

מתוך מי שקיבלו טיפול, 268 התעלפו, התייבשו וחשו ברע עקב הצום ו-228 בני אדם, רובם ילדים ובני נוער, נפגעו ונזקקו לעזרה ראשונה עקב פציעה מרכיבה על אופניים, גלגיליות, קורקינטים, סקייטבורד וכלי רכב שונים. מבין נפגעי תאונות הדרכים, 2 ילדים כבני 9 ו-7 נפצעו באורח בינוני בכפר סבא וקדימה. בנוסף, 35 בני אדם נפצעו בתאונות דרכים, בהם 1 קשה ו-1 בינוני.

ישראלים ביום כיפור. 30 בספטמבר 2017 (צילום: מרים אלטשר/ פלאש90)
ישראלים ביום כיפור. 30 בספטמבר 2017 (צילום: מרים אלטשר/ פלאש90)

עוד מדווחים במד"א כי 26 בני אדם נפצעו קל באירועי אלימות שאירעו ברחבי הארץ. צוותי מד"א הוזעקו גם להעביר 174 יולדות לבתי החולים, 7 מתוכן יולדו כבר בדרך על-ידי צוותי מד"א בערים קרית גת, גבעת זאב, בני ברק, ירושלים (3) ורמת גן.

שירותי הדם של מד"א סיפקו לבתי החולים בארץ 93 מנות ומרכיבי דם במהלך יום הכיפורים. לצערנו, גם השנה נרשמו 2  תקריות של יידיו אבנים על אמבולנסים והפרעה לצוותים על ידי בני נוער וילדים בכביש 25 סמוך לבאר שבע ובכביש 4 סמוך לצומת הדסים. במד"א ביקשו לציין כי בשתי התקריות לא מדובר היה בחרדים.

אמבולנס בדרכו לאירוע הצלת חיים (צילום אילוסטרציה: גרשון אלינסון / פלאש 90).
אמבולנס בדרכו לאירוע הצלת חיים (צילום אילוסטרציה: גרשון אלינסון / פלאש 90).

 

במרכז הרפואי לגליל סיכמו את אירועי יום הכיפורים עם לידות של 17 תינוקות: 11 בנים ו-6 בנות בחדרי הלידה של המרכז הרפואי. בנוסף, בחדר המיון טופלו 6 פצועים באורח קל, בינוני ובינוני עד קשה מתאונות דרכים שאירעו בראמה, עכו, ג'דיידה-מכר, ג'ת-יאנוח ומעיליא.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!