דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משפט

מערכת המשפט / נציב חדש לתלונות הציבור על שופטים: שופט העליון בדימוס אורי שהם

כך אישרה יום (ה') הוועדה לבחירת שופטים | שהם, ששימש כשופט בית המשפט העליון בשש השנים האחרונות יחליף את השופט בדימוס אליעזר ריבלין, שכיהן בתפקיד מאז 2013

השופט אורי שוהם (ראובן קסטרו, וואלה! NEWS)
השופט אורי שוהם (ראובן קסטרו, וואלה! NEWS)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

הוועדה לבחירת שופטים  אישרה היום (חמישי) את מינויו של שופט בית המשפט העליון בדימוס, אורי שהם, לנציב תלונות הציבור על השופטים. שוהם יחליף בתפקיד את אליעזר ריבלין, המכהן בתפקיד החל מ-2013.

ריבלין (76) שימש כשופט בית המשפט העליון משנת 2000 ועד 2012, וכמשנה לנשיאת בית המשפט העליון משנת 2006 ועד לפרישתו. היה חבר הוועדה לבחירת שופטים ויו"ר ועדת הבחירות המרכזית.

השופט בדימוס אליעזר ריבלין  (יונתן זינדל פלאש90)
השופט בדימוס אליעזר ריבלין  (יונתן זינדל פלאש90)

שהם (70), שימש כשופט בית המשפט העליון בשש השנים האחרונות. לפני כן, שימש במשך 11 שנים כשופט בית המשפט המחוזי בתל אביב. השנה, בהגיעו לגיל הפרישה המקובל עבור שופטים, פרש שהם מתפקידו. בטקס פרישתו, אמר שהם כי "על השופט לעשות משפט צדק ללא מורא וללא חשש מתגובות של גורמים מסוימים, ומבלי לפזול לדעת הקהל או לרצות ציבור זה או אחר. על השופט לפעול בהתאם לדין ולצו מצפונו, ושלא לחשוש מפני תוצאות פסיקתו למעמדו האישי והמקצועי. הדברים אינם קלים או פשוטים ליישום, אך עלינו כשופטים להבין כי העצמאות השיפוטית ועצמאות המחשבה הן הערובה לקיומה של מערכת שיפוטית ראויה, הוגנת וחסרת פניות".

עוד אמר כי "יש לשמור מכל משמר על עצמאותו של בית משפט זה, וכל ניסיון להצר את צעדיו ולהגביל את סמכויותיו, יוביל לכרסום במעמדו לחוסר אמון הולך וגובר בהכרעותיו. אין בדבריי אלה, כדי לחסום ביקורת עניינית, חריפה ככל שתהיה, על פסיקה כזו או אחרת של בית המשפט, אך הדברים צריכים להיעשות בשפה ראויה, בלתי מתלהמת וללא פגיעה אישית בשופט העומד מאחורי פסק הדין. ההתקפות הקשות והבלתי ענייניות על בית המשפט העליון אינן משרתות דבר, ואין בהן כדי להרתיע את השופטים מלעשות את מלאכתם נאמנה, והנני סבור כי יש להעדיף תמיד את דרך הדיאלוג וההדברות בין כלל רשויות השלטון במדינה".

בפסק דינו האחרון, זיכה את אלישע חייבטוב (48) מהרשעתו ברצח, הרשעה שניתנה ב-2011.

במעמד פרישתו של שהם, אמרה שרת המשפטים איילת שקד, החברה בוועדה שאישרה היום את מינויו של שהם, כי "השופט שהם, אני מאחלת לך ולנו שתמשיך להשפיע לטובה על מדינת ישראל, ולרוות נחת ואושר יחד עם אמי רעייתך, בנותיך ונכדיך. כידוע, יש לנו כבר תוכניות לגביך".

יחד עם מינויו של שהם, מינתה היום הוועדה לבחירת שופטים 25 שופטים ורשמים לבתי המשפט השונים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!