דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

סכסוך מתמשך / בית הדין לעבודה אישר את המשך העיצומים של ארגון הכבאים

השופט תומר סילורה דחה את בקשת המדינה להוציא צו מניעה זמני כנגד הצעדים הארגוניים שנוקטים העובדים בטענה להפרת ההסכמים הקיבוציים עליהם הם חתומים | בית הדין הורה לנציב כיבוי והצלה להתייצב לדיון הבא בנושא

הפגנת כבאים נגד נציב כבאות והצלה דדי שמחי ברמת אפעל, 20 באוגוסט 2018. (ארגון הכבאים)
הפגנת כבאים נגד נציב כבאות והצלה דדי שמחי ברמת אפעל, 20 באוגוסט 2018. (ארגון הכבאים)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב אישר הבוקר (חמישי)  את המשך עיצומי הכבאים הכוללים הפסקת אבטחת אירועים, הפסקת אימונים, תרגילים והדרכות, וניתוק מגע מוחלט מנציב כבאות והצלה. הכבאים טוענים לאי כיבוד ההסכמים הקיבוציים עימם והפחתת המענקים לחג. שימחי התבקש להופיע בעצמו לדיון הבא ולנמק מדוע לא ייכנס למשא ומתן אינטנסיבי למציאת פתרון למערך יחסי העבודה המעורער בכבאות.

השופט תומר סילורה דחה את בקשת המדינה למתן צו מניעה זמני כנגד העיצומים, לאחר דיון במעמד הצדדים. "בית הדין מלווה את סכסוך העבודה שבין הצדדים מזה מספר חודשים" כתב, "לפיכך, ניתן בהחלט לקבוע (וביתר שאת לאחר הדיון שהתקיים היום) כי עובדי הרשות הארצית לכבאות והצלה נמצאים מזה תקופה ארוכה במצוקה קשה ואמיתית וכי יחסי העבודה בין הצדדים נמצאים בשפל המדרגה. לפיכך, הצעדים הארגוניים שננקטים בשלב זה על ידי המשיבים ננקטים כמוצא אחרון ומתוך מטרה להסדיר נושאים שונים ביחסי העבודה".

בית הדין ציין כי שוכנע כי הצעדים הארגוניים שמבקשים הכבאים לנקוט הם מידתיים וסבירים, ואינם מסכנים חיי אדם. "אנו דוחים את טענות המבקשת על כך שהצעדים הארגוניים הוכרזו שלא בהתאם למנגנון  הקבוע בהסכם הקיבוצי".

הצעדים שאושרו הם בהתאם למתווה שהוסכם על ידי בית הדין ב-30 באוגוסט, הכולל גם פעולת ועדת חריגים מטעם הארגון וההסתדרות תוסמך לקבוע באילו מקרים ואירועים הכבאים כן יטפלו, למרות צעדי המחאה.

אבי אנקורי, יו"ר ארגון הכבאים אמר כי "נוכח העובדה שהמאבק של ארגון העובדים וההסתדרות הוא ענייני, בפעם השנייה בית הדין דוחה את בקשת המדינה לשבור ולהפסיק את העיצומים שלנו. יתרה מזו בית הדין מחייב את הנציב לראשונה להופיע בעצמו לדיון הבא. מכאן אני מסיק שבית הדין מבין שהגורם להתנהלות וליחסי העבודה העכורים הוא הנציב וההנהלה של ארגון כיבוי והצלה בהובלתו. אנו נמשיך להגן על העובדים ולשמור על ההון האנושי, ולא נרתע מאיומים של שימחי בנסיון לשבור את זכות ההתארגנות והמחאה. אני שמח שכולם במערך מבינים שההתנהלות של הנציב היא תקלה. וכשיש תקלה – מתקנים או מחליפים בחדש"

מטעם נציבות כיבוי והצלה טרם נמסרה תגובה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!