דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

כדורגל בגאווה / לראשונה בספרד: טרנסג'נדרית התקבלה לקבוצת כדורגל מקצוענית

אלבה פלסיוס נולדה בשם אלוורו ושיחקה מספר שנים בקבוצות גברים חובבניות בספרד | לאחרונה החליטה לעבור הורמונלי והחליטה לחזור לשחק כדורגל | התאחדות הכדורגל הספרדית סייעה לה להתקבל לקבוצת נשים בליגה השלישית

כדורגל צבוע בצבעי דגל הגאווה (צילום: Shutterstock).
כדורגל צבוע בצבעי דגל הגאווה (צילום: Shutterstock).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

אלבה פלסיוס בת ה-33 הצליחה להגשים חלום וקבלה אישור להירשם לקבוצת הכדורגל לאס רוזאס מהעיר מדריד, שמשחקת בליגה השלישית בכדורגל נשים בספרד. בכך,  הפכה פלסיוס לטרנסג'נדרית הראשונה שמופיעה בקבוצת כדורגל נשים בספרד.

את הופעת הבכורה שלה היא עשתה בסוף השבוע האחרון באחד המגרשים בעיר מדריד שייכים לקבוצה צנועה בדרום חטאפה. פלסיוס ערכה בכורה חלומית, במהלכה היא הצטיינה וכבשה שער בכורה אחרי 20 דקות בלבד.  בראיון לאחר המשחק לטלוויזיה הספרדית היא אמרה: "זאת הייתה בכורה חלומית. הרגשתי שאני צפה באוויר. לאחר שכבשתי את השער, לא ידעתי מה לעשות. לאחר שהייתי טיפה בשוק, רצתי לחגוג עם צוות האימון, המשפחה שלי והאוהדים".

פלסיוס נולדה בשם אלוורו וגדלה בבירה הספרדית, מדריד. היא הצטרפה בגיל 10 למועדון הכדורגל השכונתי הקטן יחסית פוזואלו דה אלרקון. המועדון משחק בליגה הרביעית של ספרד ונחשב למועדון יחסית חובבני. המגרש שלו בעל 2,000 מקומות בלבד והוא משחק באותו המחוז עם קבוצות הבת של חטאפה וראיו ואיקאנו. פלסיוס שיחקה במועדון עד גיל 24, כולל מספר שנים כשחקנית משמעותית במדי הקבוצה הבוגרת.

בשנה שעברה היא החלה בטיפול הורמונלי והחליטה לחזור לשחק כדורגל. היא הצטרפה למועדון חובבני בעיר מדריד בכדורגל גברים בשם קיי-2. "כאשר התחלתי את הטיפול ההורמונלי, סיפרתי על כך רק למאמן הקבוצה. רציתי שהוא יידע למה היכולת שלי הולכת להתדרדר".

במהלך הטיפול ההורמונלי, ישנו בין השאר תהליך של הפחתה של יצירת הורמון הטסטוסטרון. לפי תיאוריה שקיימת בעולם הספורט, זהו ההורמון אשר מגדיל את נפח השרירים של האדם העוסק בספורט. לפי אותה התיאוריה, בעזרת השליטה בכמות ההורמון בגוף, יהיה ניתן לקבוע מעבר של טרנסג'נדרים לפעילות ספורטיבית לפי המגדר הרצוי בעיניהם, בלי ליצור חוסר הגינות בתחרותיות מול נשים או גברים אחרים.

השנה הצטרפה פלסיוס לקבוצת הנשים החדשה. לאחר שכבר הייתה רשומה בהתאחדות הכדורגל לאחר הקדנציה שלה בליגת הגברים, נוצרה בעיה טכנית ברישומה מחדש, בשביל להצליח להבטיח את הצטרפותה לליגת הנשים, הסתמכה הפדרציה על שני חלקים של חקיקה אזורית שאושרה בשנת 2016, האחד על זהות מגדרית והשני על הגנה מפני להט"בפוביה.

לאחר הופעת הבכורה שלה, אלבה פלסיוס ביטאה בטלוויזיה הספרדית את הכרת התודה שלה לאיגוד הכדורגל של מדריד ולהתאחדות הכדורגל הספרדית: "הם עשו הכל כדי שזה יוכל לקרות והם נתנו לי לשחק לפני שהשלמתי שנתיים מאז תחילת הטיפול ההורמונלי. אני כל כך אסירת תודה על מה שהם עשו בשבילי ובשביל קהילת הטרנסג'נדרים".

המאמן והשחקניות תומכות בה בתחילתה המחודשת של הקריירה שלה, היא הצטרפת לתהליך ארוך ואיטי של שינוי הנורמות הקיימות בספורט העולמי. במהלך השנים האחרונות יותר ויותר טרנסג'נדרים מקבלים אישורים מיוחדים מהתאחדוית הספורט השונות להפוך לספורטאיות טרנסג'נדריות במגדר בו הם בוחרים ובוחרות להתחרות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!