דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

הפלת המטוס הרוסי / הרוסים הציגו תחקיר משלהם: מאשימים את ישראל בהפלת המטוס

על פי התחקיר שפורסם בתקשורת הממלכתית ברוסיה, דוח כרונולוגי של משרד ההגנה הרוסי מצביע על אשמת ישראל לכאורה ועל "חוסר ההערכה שלה" למפקדים הרוסים | צה"ל בתגובה: "העובדות ידועות לרוסים ומהם עולה כי המנגנון עבד כשורה"

צילומי לווין המתעדים את תוצאות תקיפת צה"ל בסוריה. בתמונות נראים שרידיו של מה שנראה כמו מטוס בואינג 747 איראני ומחסן תחמושת הרוס בסביבת לטקיה. (ImageSat International (ISI))
צילומי לווין המתעדים את תוצאות תקיפת צה"ל בסוריה. בתמונות נראים שרידיו של מה שנראה כמו מטוס בואינג 747 איראני ומחסן תחמושת הרוס בסביבת לטקיה. (ImageSat International (ISI))
שי ניר

ממשיכים בהאשמות: משרד ההגנה של רוסיה רואה בישראל אחראית להפלת המטוס מעל לטקיה ומאשים את הנהגת צה"ל ב'חוסר הערכה' למוסקבה ולהנהגה הצבאית הרוסית.

"אנו מאמינים כי האשמה בטרגדיה הרוסית של מטוס ה-Il-20 היא לחלוטין על חיל האוויר הישראלי", אמר דובר משרד ההגנה הרוסי האלוף איגור חושצ'נוב.

הדו"ח שהוצג כולל לכאורה נתוני מכ"ם שטרם פורסמו ופרטי תקשורת בין הצבא הרוסי לבין הצבא הישראלי, ומציג את המסקנה לפיה "למנהיגות הצבאית של ישראל אין כל הערכה התואמת את רמת היחסים עם רוסיה, או שאין לה שליטה על פקודות אינדיבידואליות או על מפקדים בשטח, שהבינו כי מעשיהם יובילו לטרגדיה".

עוד נאמר כי "המידע המטעה שסיפק קצין ישראלי בנוגע למתקפה לא איפשר למטוס הרוסי לעבור לאזור בטוח".

מצה"ל נמסר בתגובה: "משלחת צה״ל בראשות מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, הציגה בפני בכירים בצבא רוסיה את התחקיר הצה״לי המלא, על הפלת המטוס הרוסי על-ידי ירי נ״מ סורי. התחקיר בוצע והוצג באופן מעמיק, מקצועי ומפורט.

"הפרטים המלאים, המדויקים והעובדתיים, ידועים לאנשי המקצוע העוסקים בדבר בצבא רוסיה ומהם עולה בבירור כי מנגנון מניעת החיכוך פעל ובזמן (כפי שפעל בשנתיים וחצי האחרונות), חיל האוויר הישראלי לא הסתתר מאחורי מטוס כלשהו וכי המטוסים הישראלים היו בשטח האווירי של ישראל בזמן הפגיעה הסורית במטוס הרוסי.
תוצאת הפלת המטוס בידי הסורים היא טרגית וקשה ואנו משתתפים בצער המשפחות והעם הרוסי.

"התיאום בין צבא ההגנה לישראל לצבא רוסיה הוכיח עצמו מספר רב של פעמים בשנים האחרונות. המשך התיאום הוא אינטרס משותף לנוכח האתגרים האזוריים השונים.
יחד עם זאת וכפי שראינו גם הפעם, ציודם של גורמים לא אחראיים בנשק מתקדם מהווה סכנה לאזור ויכול להביא לפגיעה קשה בגורמים הפועלים במרחב.

"שלומם וביטחונם של הכוחות הרוסיים הפועלים בסוריה עומד לנגד עיני מקבלי ההחלטות בישראל ובצה״ל ומהווה שיקול משמעותי באישורה של כל פעולה.
צה"ל ימשיך וינקוט בכל הצעדים המתבקשים, כפי שעשה עד כה, להשגת מטרה זו.
צה״ל ימשיך לפעול על פי הנחיית הדרג המדיני אל מול ניסיונותיה הבלתי פוסקים של איראן להתבסס בסוריה ולחמש בנשק קטלני ומדויק את ארגון הטרור חיזבאללה."

כזכור, מטוס רוסי ובו 15 אנשי צוות יורט בלילה שבין שני לשלישי בשבוע שעבר בשוגג על ידי מערכת נגד מטוסים של צבא אסד בזמן מתקפה ישראלית במחוז לטקיה. סוכנות הידיעות הממשלתית הרוסית טי.איי.אס.אס דיווחה כי המטוס נעלם באיזור הים התיכון ובהודעה מטעם שר ההגנה הרוסי נאמר כי "הסימון של מטוס ה-IL20 נעלם מהרדאר במהלך התקפה של מטוסים ישראלים במחוז לטקיה שבסוריה". שר ההגנה תקף את התנהלות ישראל ורמז כי מטוסי חיל האוויר השתמשו במטוס הרוסי כמחסה מפני טילי הנ"מ הסורייים, טענה שדובר צה"ל מתכחש לה.

על רקע העובדה כי נעדרים ממצאים פורנזים, מצידה של רוסיה, להתרסקות המטוס כמו שברי מטוס, גופות צוות האוויר, אמר לדבר ראשון, צבי מגן, חוקר בכיר במכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS) ולשעבר שגריר ישראל במוסקבה, כי אם נכונה העובדה שלא נמצאו ממצאים להתרסקות המטוס אז זה מחזק את הטענה כי רוסיה מנהלת משבר עם ישראל במטרה להביא להישגים סביב אינטרסים אותם היא מעוניינת לקדם באזור. "החרפת המשבר על ידי רוסיה מוכיחה כי הניסיון של ישראל להשקיט ולהרגיע את המצב באמצעות משלחת צה"ל בראש מפקד חיל האוויר נכשלה ואין לכך כל קשר אם הממצאים אותם הציגה ישראל נכונים או לא. רוסיה היא זו שמעוניינת שלא להרגיע את המשבר וכך היא פועלת למען האינטרס שלה", דברי מגן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!