דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ארגון העיתונאים

מיזוג בצרות / עובדי ערוץ 10 באסיפת עובדים סוערת: נאבקים נגד איום הפיטורים

"אנחנו נאבקים בכל האמצעים והאפיקים כדי שמאות העובדים פה לא יישארו בלי פרנסה״, אמר יו"ר ועד חדשות עשר טל שורר, באסיפת העובדים הסוערת שהתקיימה בצהריים | ארגון העיתונאים הכריז הבוקר על סכסוך עבודה

אסיפת עובדים של עובדי ערוץ 10. (צילום: ללא קרדיט)
אסיפת עובדים של עובדי ערוץ 10. (צילום: ללא קרדיט)
ארז רביב
ניצן צבי כהן
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

"הטענות המשפטיות שהציגה הרשות השניה לא נכונות בכלל למיטב בדיקתנו" אמר יו"ר ועד עובדי חדשות עשר, טל שורר. "הרשות גם הציעה פתרונות שאינם ישימים ואין להם שום היתכנות. בעלי המניות רוצים שהמיזוג יצא לפועל כמה שיותר מהר והם לא רוצים להמשיך להפסיד כסף. אנחנו נאבקים בכל האמצעים והאפיקים, ארגוני, ציבורי ומשפטי, לאישור המיזוג כדי שמאות העובדים פה לא יישארו בלי פרנסה״.

ארגון העיתונאים הכריז הבוקר (רביעי) על סכסוך עבודה בחדשות עשר בעקבות כוונת הרשות השנייה לדחות את המיזוג בין עשר לרשת. היום יערוך ועד חדשות עשר אסיפת חירום של עובדי החברה. העובדים התכנסו לאסיפה סוערת הצהריים והודיעו כי בכוונתם לצאת למאבק נגד כוונת הרשות השניה למנוע את המיזוג ובכך להביא לפיטורי מאות עובדים. באסיפה דיברו גם מנכ״ל הערוץ, יוסי ורשבסקי ומנכ״ל חברת החדשות, גולן יוכפז.

יו״ר ארגון העיתונאים, יאיר טרצ׳יצקי, אמר באסיפה: ״כרגע המאבק הוא לדאוג שהמיזוג יאושר אבל אם ניקלע למצב שהמיזוג לא יצא לפועל, אנחנו גם נמצא את עצמנו במאבק נגד בעלי המניות כדי למנוע סגירה של הערוץ ושל חברת החדשות״. מנכ״ל ערוץ עשר, יוסי ורשבסקי: ״הערוץ הוצע למכירה על ידי בעלי המניות ועל ידי אישית. אף אחד לא הביע התעניינות. גם כרגע כשיודעים את מצב הערוץ אף אחד לא מתקרב. גם כעת אני קורא לקונים פוטנציאליים לבוא ולהציל את הערוץ״.

מיזוג אפשרי בין רשת לעשר (גרפיקה: shutterstock).
מיזוג אפשרי בין רשת לעשר (גרפיקה: shutterstock).

ביום חמישי פנה ועד העובדים אל חברי מועצת הרשות השנייה במייל בו כתבו כי "במצב הנוכחי שבו בעלי הבית מפסידים כסף בכל חודש, הערוץ עשוי לקרוס בכל רגע ובסופו של דבר ההשתעשעות בתכניות מורכבות "שיצילו את הערוץ" תיצור מצב שבו הוא נעלם ומשאיר את שוק הטלוויזיה עם שני ערוצים מסחריים שחולקים חברת חדשות אחת. התרחיש הזה מסוכן לדמוקרטיה, מסוכן לשוק והרסני עבור 500 עובדי ערוץ עשר ומשפחותיהם. לכן, אנו מבקשים להופיע בפני מועצת הרשות השנייה כבר בישיבה הקרובה ולהסביר להם את עמדתנו ואת המצב בו אנו נמצאים."

בתרחיש שבו המיזוג יאושר, הרי שהיקף המפוטרים יהיה הקטן ביותר, ויתקבלו שני גופי שידור כאשר לכל אחד מהם חברת חדשות משלו, כאשר "רשת" תדרוש מ"קשת" לרכוש את מחצית בה "רשת" מחזיקה מחברת החדשות המשותפת. בתרחיש של פשיטת הרגל, עובדי ערוץ 10 יפוטרו כולם, כאשר יוותרו 2 גופי שידור המחזיקים בחברת חדשות בודדה בבעלות משותפת, ותוך שנתיים וחצי אחד מהם יצטרך לרכוש את חלקו של הגוף השני. הגוף המוכר יצטרך להקים חברת חדשות חדשה.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!