דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
26.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 26.2°תל אביב
  • 23.1°חיפה
  • 25.7°אשדוד
  • 24.6°באר שבע
  • 23.4°אילת
  • 17.1°טבריה
  • 21.2°צפת
  • 26.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / ארה"ב: לראשונה יינתן מענק זהה על מדליות אולימפיות ופראלימפיות

בצעד תקדימי, החליט הוועד האולימפי בארה"ב להשוות את מענקי הזכייה לספורטאים הפראלימפיים, החל מטוקיו 2020 | גולשת הסקי הפראלימפית אוקסנה מאסטרס: "סוף סוף מתייחסים לספורטאים פראלימפיים כבעלי ערך שווה"

הספורטאית הפראלימפית האמריקאית אוקסנה מסטרס (צילום: AP Photo/Rick Bowmer).
הספורטאית הפראלימפית האמריקאית אוקסנה מסטרס (צילום: AP Photo/Rick Bowmer).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

בצעד במהפכני וחסר תקדים, החליט הוועד האולימפי בארה"ב להשוות את כספי הזכייה במדליה במשחקים הפראלימפיים למדליה באולימפיאדה, החל מהמשחקים הבאים בטוקיו 2020. החלטה על השוואת התנאים נובעת משינוי תפיסתי עמוק בספורט האמריקאי המנסה להראות שהישגי הספורטאים הפראלימפיים שווי ערך בחשיבותם.

בעקבות החלטה המהפכנית, פרסי הזכייה במדליות במשחקים הפראלימפיים בטוקיו 2020 יעלו בכ-400 אחוזים יותר מאשר קיבלו הספורטאים שזכו במדליות במשחקים הפראלימפיים במהלך ריו 2016 ובמשחקי החורף הפראלימפיים פיונגצ'אנג 2018. בהם זכתה ארה"ב זכתה ב-115 מדליות בריו וב-36 מדליות בפיונגצ'אנג.

בנוסף, הוחלט גם להעניק לזוכי המדליות במשחקי החורף הפראלימפיים פיונגצ'אנג את התוספת באופן רטרואקטיבית, במטרה ליצור את ההעלאה בפרסי הזכייה כבר עכשיו, בלי לחכות לטוקיו 2020.

בשבועות הקרובים הספורטאים המצטיינים יקבלו סך הכל עוד 1.2 מיליון דולר בונוס ולפי החלטת הוועד האולימפי בארה"ב, יקבלו מעתה 37.5 אלף דולר על זכייה במדליית זהב, 22.5 אלף דולר על זכייה במדליית כסף ו-15 אלף דולר על זכייה במדליית ארד.

שרה הירשלאנד יו"ר הוועד האולימפי של ארה"ב אמרה בהצהרה לתקשורת: "המשחקים הפראלימפיים הם חלק בלתי נפרד מהקהילה הספורטיבית שלנו ואנחנו צריכים להבטיח שאנחנו מתגמלים כראוי את ההישגים שלהם. ההשקעה הפיננסית שלנו בספורט הנכים בארה"ב ובספורטאים שלנו היא תמיד ברמה הגבוהה ביותר, אבל זה היה תחום אחד שבו הייתה קיימת אי התאמה במודל המימון שלנו, שחשבנו שצריך לשנות. אני נרגשת שיצרנו שוויון בתוכנית "מבצע זהב" שלנו ואנו להוטים להמשיך לבנות על הצלחתה של הספורטאים הפראלימפיים שלנו".

גולשת הסקי הפראלימפית אוקסנה מאסטרס שזכתה בפיונגצ'אנג בחמש מדליות לזכות ארה"ב, פרסמה סרטון בו היא מודה לוועד האולימפי על השינוי ההיסטורי. "כשקראתי את החלטה, הדמעות החלו לזרום על פניי. לא רק בגלל התשלום השווה עבור המדליות לאתלטים פראלימפיים, אלא בגלל שסוף סוף מתייחסים לספורטאים פראלימפיים בעלי ערך שווה כמו לספורטאים שמשתתפים באולימפיאדה. זה בהחלט שינוי מדהים, תודה לוועד האולימפי של ארה"ב".

זהו צעד חשוב וראשון מסוגו, בדרך לתהליך ארוך טווח, שיגדיר מחדש את הספורט הפראלימפי בעולם כשווה ערך לספורט האולימפי. הרי ההקרבה האימונים והמאמץ הנדרש מכל הספורטאים הוא אותו מאמץ זהה. הבחירה של הספורטאים משני סוגי התחרויות, לתת מעצמם את הכל, כדי להעניק כבוד ספורטיבי למדינתם, צריכה להיות מתוגמלת בצורה שוות ערך.

הצעד הבא הוא להעניק יותר חשיפה תקשורתית לספורטאים הנכים המצטיינים, לגלות את סיפוריהם מעוררי השראה ולהפוך את המצטיינים בתוכם לדמויות ציבוריות לחיקוי, שכל אחד מכיר. הועד האולימפי בארה"ב בוחר להיות הראשון שמייצר את השינוי ההיסטורי, טוב יהיה עם מדינות נוספות ילכו בעקבותיהם.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!