דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
20.5°תל אביב
  • 15.0°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 19.3°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 19.1°באר שבע
  • 30.4°אילת
  • 21.7°טבריה
  • 17.7°צפת
  • 20.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

מדיני / טראמפ הצהיר "שתי מדינות" והמערכת הפוליטית בישראל הגיבה כצפוי

השר בנט: "כל עוד הבית היהודי בממשלה - לא תקום מדינה פלסטינית שהיא אסון לישראל" | ח"כ לבני: מברכת "גם על עמידתה האיתנה של ארה"ב לצד ישראל וגם תמיכתו בפתרון שתי מדינות הלאום. גם זה וגם זה חשובים לעתידנו"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה״ב דונלד טראמפ בעצרת האו״ם בניו-יורק (צילום: אבי אוחיון / לע״מ).
ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה״ב דונלד טראמפ בעצרת האו״ם בניו-יורק (צילום: אבי אוחיון / לע״מ).
שי ניר

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הצהיר אמש (רביעי) בפתח הפגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי הוא תומך בפתרון שתי המדינות לסכסוך הישראלי פלסטיני. המערכת הפוליטית הישראלית כצפוי מיהרה להגיב. בתוך כך חברי סיעת הבית היהודי, השותפה בקואליציה, הגיבו בהתנגדות נמרצת\ אך חברי הכנסת של הליכוד לא השמיעו את קולם.

"כל עוד הבית היהודי בממשלה – לא תקום מדינה פלסטינית שהיא אסון לישראל", כתב שר החינוך נפתלי בנט בחשבון הטוויטר האישי שלו בתגובה לדברי טראמפ.

שרת המשפטים איילת שקד אמרה בשמחת בית השואבה של הבית היהודי בפתח תקווה כי "הקמת מדינה פלסטינית בשטחי יהודה ושומרון היא פתרון רע וכל עוד הבית היהודי בממשלה היא גם לא תקום. לא מדינה מינוס ולא מדינה פלוס. הפתרון צריך להיות אזורי ולא על כתפיה של מדינת ישראל בלבד".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) אמר, "הנשיא טראמפ מסתמן על פי מעשיו עד כה כמי שמבין כמה דברים יסודיים, שלא הבינו קודמיו, בהקשר הישראלי-ערבי במזרח התיכון. לכן יהיה זה מאוד מוזר אם הוא יחזור על טעויות קודמיו וינסה לקדם פתרון שמבוסס על הקמת ישות טרור עוינת שתמשיך לחתור להשמיד את מדינת ישראל". סמוטריץ' בדבריו קרא והזהיר את נתניהו כי יזום "פתרונות חדשים 'מחוץ לקופסה' שלא מבוססים על חלוקת הארץ ועל טיפוח אשליות לאומיות בקרב ערביי ארץ ישראל ולשכנע את הממשל בארה"ב בנכונותן לפני שהוא ינסה להיכנס להרפתקאות שכישלונן ומחיר הדמים היקר שלהן ידוע מראש".

בקרב האופוזיציה קבלו את דברי טראמפ בברכה. 

ראש האופוזיציה ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני) אמרה כי היא מברכת "על דברי טראמפ ואת שני הדברים שאמר הקשורים לעתיד ישראל – גם עמידתה האיתנה של ארה״ב לצד ביטחונה של ישראל וגם תמיכתו בפתרון שתי מדינות הלאום. גם זה וגם זה חשובים לעתידנו".

ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני) אמר כי, "‏יש להודות לנשיא טראמפ על תמיכתו העקבית והאיתנה לצדנו; אף הוא הגיע למסקנה המתבקשת שכדי להציל את ישראל מעצמה ולהבטיח את עתידה עליה להיפרד מהפלסטינים ואין כל אפשרות מעשית אחרת. חגיגת חולשת והענשת הפלסטינים טובה לאגו בהווה אך קטלנית לעתיד ומוטב להתקדם דווקא כשיושב בבית הלבן הנשיא טראמפ.

ח"כ מיכל בירן (המחנה הציוני) אמרה, "טראמפ צודק. צריך לנצל את ההזדמנות שיושב בוושינגטון ידיד כזה של ישראל כדי לשבת עם הפלסטינים לשולחן המו"מ ולהגיע לפתרון מדיני אמיתי, ארוך טווח, של שתי מדינות לשני עמים – ושקט. רה"מ חייב להישמע לקול ההיגיון, ואסור שייכנע לבנט, סמוטריץ' וחבריהם".

שלום עכשיו גם הגיבו לדברי טראמפ ובהודעה אותה פרסמו נאמר כי "בתחילת החודש שמענו מאבו מאזן על חוסר עקביות ביחס האמריקאים למהלך מדיני באזור. אנו מקוים שדברי הנשיא טראמפ היום, ויישור הקו עם הפתרון הריאלי היחיד לסכסוך, ישימו סוף לשמועות ולהתחמקות ממשא ומתן. גם טראמפ מבין ששתי מדינות הן אינטרס ישראלי וזו הזדמנות עבור נתניהו להיענות לקריאת אבו מאזן אל שולחן המשא ומתן כפי ששמענו בפגישתנו עמו. הגיע הזמן שגם בימין המתנחלי, הרואה בטראמפ משיח, יפנימו שאין פתרון אחר ויחדלו מתכניות הסיפוח ההזויות"

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!