דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / מנצח: טייגר וודס חוזר לנצח בטורניר גולף אחרי חמש שנים קשות

וגם - בית"ר ירושלים חגגו את הסובלנות מול בני סכנין, אבל בחרו להעלים את מקרה האלימות כלפי אוהד הקבוצה הערבי | הקבוצה מליגה א' שמביאה כבוד באירופה | שחקני ה-NFL שלא מוותרים על המחאה ואיגור קולשוב מסתבך עם צה"ל

שחקן הגולף טייגר וודס (AP Photo/Francois Mori)
שחקן הגולף טייגר וודס (AP Photo/Francois Mori)
ליאור ברטל
יאיר צוקר
צור רוזנצוויג
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:
צור רוזנצוויג
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מנצח וחוזר לעניינים: טייגר וודס 

יאיר צוקר

חמש שנים חלפו מאז שטייגר וודס זכה בתואר סבב ה-PGA האחרון שלו. וודס בן ה-42, שחקן הגולף המעוטר והמפורסם אי פעם, עשה זאת השבוע באליפות הטור באיסט לייק, כאשר אלפי צופים ליוו אותו בצעדת הניצחון לגומה האחרונה כשהם מריעים לו בדרך לתואר ה-80 שלו בטור העולמי. וודס לא היה בשיאו לאורך כל הטורניר, אך עדיין הצליח להישאר יציב, לשמור על הפער שלו משאר המתחרים ולנצח עם שתי חבטות פחות מבילי הורשל, שסיים במקום השני.

עבור וודס, התואר הוא מרגש במיוחד מאחר ורק לפני שנה החל להחלים מארבעה ניתוחים בגבו אחריהם בקושי הצליח ללכת, בשל כך הוא גם התדרדר בדירוג העולמי למקום ה-1,199. בהמשך ההחלמה סבל מקשיים נפשיים רבים וחרדה כתוצאה מהתמכרות לכדורים אותם נטל. 

למרות שהשיג כבר הכל בקריירה הספורטיבית שלו, מדובר באחד ה"קאמבקים" הגדולים אי-פעם, של אחד הספורטאים הגדולים בהיסטוריה.

מפסידים בנסיון לטשטש את המצב: בית"ר ירושלים

ליאור ברטל

ברגע שמגיע בעלים חדשים לקבוצת בית"ר ירושלים הוא חייב לעשות שני דברים כדי לקבל את האישור החברתי להפוך לאהוב הקהל הירושלמי והתקשורת הישראלית. כלפי פנים הוא צריך להצטלם עם צעיף בית"ר ולהבטיח לאוהדי בית"ר להחזיר את הקבוצה למירוץ האליפות בעזרת רכש נוצץ. כלפי חוץ, שזה בעיקר מופנה לתקשורת הישראלית. הבעלים החדש חייב להצהיר שבניגוד לקודמו בתפקיד הוא יהפוך את בית"ר לקבוצה סובלנית ושיום אחד ישחק גם שחקן ערבי מוסלמי ראשון במדי הקבוצה הבוגרת.

הבעלים החדש משה חוגג לא המציא את השיטה, היא כבר קיימת שם מאז ימי ארקדי גאידמק שעמד בהבטחתו להביא שתי אליפויות למועדון, אך לא הצליח להביא שחקן ערבי. גם אלי טביב כבר היה שם, כשהתקשורת חגגה איתו לרגע קטן, את מאבקו כנגד ארגון האוהדים הקיצוני של המועדון "לה פמליה".

אוהדי בית״ר ירושלים (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90).
אוהדי בית״ר ירושלים (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90).

משה חוגג בחר ללכת כבר על ההתחלה עם פרסום מפוצץ אוזניים, כשעשה טקס מרגש עם נשיא המדינה רובי ריבלין ויו"ר בני סכנין, הוציא סרטון על קבלת האחר במחלקת הנוער וקבוצת בית"ר עלתה עם הכיתוב ו"אהבת לרעך כמוך". הכל נראה ומצטלם נהדר, אך למרות זאת, מספר אוהדים החליטו לתקוף אוהד ערבי שהגיע לאיצטדיון. את זה בבית"ר בחרו להשתיק ולא לפרסם בתקשורת.

מנצחים ושומרים על הכבוד באירופה: עירוני טבריה

צור רוזנצוויג

מי שאומר שלישראל אין השנה נציגה במפעל אירופאי בכדורגל טועה ובגדול.
קבלו את עירוני טבריה מליגה א' צפון שמייצגת בכבוד את הכדורגל הישראלי במסגרת מפעל גביע ההגינות (האיזורים) של אופ"א. המפעל מתקיים אחת לשנתיים בו כל מדינה שולחת נציגה מהליגה הנמוכות שזכתה בתואר הקבוצה ההוגנת.
אחרי שעברה בהצלחה את שלב הבתים הראשון שהתקיים בחודש יולי בליטא
פתחו הטבריינים השבוע את שלב הבתים השני שמתקיים בגרמניה עם ניצחון מרשים 1:2 אחרי מהפך על קבוצת בווריה משערים של מאהרן אבו ריא ועומר כהן.
הישג מרשים לקבוצה של אילן סוויסה שבנוסף לכך גם פתחה נהדר את העונה עם שני ניצחונות משני משחקים. תנו הרבה כבוד לקבוצה הישראלית היחידה שממשיכה לייצג אותנו באירופה.

UEFA REGIONS CUP – Group 5 GOZO 0 – VOJVODINA 4BAVARIA 1 – Ironi Tiberias(Israel) 2

Posted by Federaciones Independientes on Thursday, September 27, 2018

מנצחים ומתעקשים להמשיך במחאה: שחקני ה-NFL

ליאור ברטל

המחאה החברתית של שחקני ה-NFL עושה את צעדיה האחרונים לעבר סיומה. בשנה השלישית למחאה, כבר אין כמעט שחקנים שמעוניינים להמשיך אותה. במהלך המחזור השלישי רק שני שחקנים כרעו ברך ועוד שני שחקנים חיכו בחדר ההלבשה בזמן נגינת ההמנון האמריקאי. קני סטילס ואלברט ווילסון שחקני קבוצת מיאמי דולפינס כרעו ברך. דוויין בראון וקווינטון ג'פרסון שחקני סיאטל סיהוקס נשארו בחדר ההלבשה.

אפשר עדיין להגיד שהמחאה החשובה עשתה את שלה ותמשיך להיות כתובה בספרי ההיסטוריה לצד מחאתו של מוחמד עלי והצדעת הכוח השחור באולימפיאדת מקסיקו 1968. נקווה שזה יעורר השראה לאנשים נוספים למחאות על אי-הצדק שקיים סביבם.

מפסיד בדרך לקבל שבת?: איגור קולשוב

יאיר צוקר

קבוצת הכדורסל של מכבי ראשון לציון השיגה השבוע ניצחון חשוב 76:91 על בני הרצליה, שהעלה אותה לרבע גמר גביע ווינר. מי שלא נכח במשחק היה שחקנה החדש של הכתומים מראשל"צ איגור קולשוב. קולשוב, שחזר ארצה השנה לאחר חמש עונות מוצלחות במכללות בארה"ב, משרת כעת בצה"ל ונמצא ביחד עם עוד 20 ספורטאים מצטיינים בקורס מורים חיילים.

בקבוצה ניסו ללחוץ על צה"ל לשחררו ללא הצלחה והחייל נשאר בבסיס. אולם אצל קולשוב, הפקודה לא לשחררו למשחק לא התקבלה בעין יפה והוא החליט להעלות פוסט מתחצף בו כתב: "אם אני לא במשחק היום, תדעו שלצה״ל היה יותר חשוב שאני אראה היום סרט ואשחק במשחקי חברה".

על אף שברור לכל שסוגיית הספורטאים המצטיינים בצה"ל מורכבת ושאפשר להבין את התסכול הרב של קולשוב, עצם העלאת פוסט כזה, וודאי לא תעשה טוב לשחקן שמוכשר כעת לתפקיד חינוכי כחייל בצה"ל ובטח שלא חשב על האוהדים הצעירים, עבורם הוא אמור לשמש מודל לחיקוי. אם הוא רוצה לצלוח את העונה הקרובה ללא תקלות עם צה"ל, עדיף שישמע בקולו של המאמן שלו צביקה (הרס"ר) שרף ולא יעשה בעיות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!