דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אביגדור ליברמן

מריחים בחירות / המירוץ לימין: בנט שוב תוקף את ליברמן סביב המתיחות בדרום

בנט תקף בחריפות את מדיניות ההבלגה של השר ליברמן לאור המשך טרור בלוני התבערה וההפגנות הסוערות על גדר הגבול: "כך נראית מדיניות שהיא כישלון" | "עדיף שיתמקד בכישלונותיו במערכת החינוך", הגיבו ב'ישראל ביתנו'

שר הביטחון, אביגדור ליברמן ושר החינוך, נפתלי בנט (צילום: מרים אלסטר / יונתן סינדל / פלאש 90).
שר הביטחון, אביגדור ליברמן ושר החינוך, נפתלי בנט (צילום: מרים אלסטר / יונתן סינדל / פלאש 90).
שי ניר

הקיפאון המדיני בין ישראל והפלסטינים, המצב ההומניטרי הקשה והנפיץ ברצועת עזה, הפילוג הפנים פלסטיני והיריבות האגרסיבית בין הפתח לארגון החמאס מהווים דלק להסלמה ביטחונית בדרום ועל רקע אוזלת ידה של ממשלת ישראל להרגיע את המצב, סיעות הקואליציה בממשלת הימין מעדיפות להתנגח ביניהן פוליטית כדי לזכות בנקודות בדעת הקהל בישראל ומתחרות מי תצליח להציג את עצמה כימנית יותר במקום להציע מתווה מדיני.

על רקע ההסלמה הביטחונית בגבול רצועת עזה וביקורו המדיני של ראש הממשלה בנימין נתניהו בניו יורק, החליט שר החינוך ויו"ר מפלגת הבית היהודי, נפתלי בנט, לפתוח מקצה חדש בתחרות "המרוץ לימין" ותקף בהודעה לעיתונות את שר הביטחון, אביגדור ליברמן, תוך שהוא מאשים אותו כי המדיניות שהוא מקדם היא זו שמובילה להסלמה.

המצב הנוכחי הוא תוצאה ישירה של מדיניות ליברמן מול הרצועה. תחת מעטה של 'פרגמטיות' ו'אחריות', ליברמן השאיר את ביטחון תושבי הדרום לשיקול דעתו של חמאס. הגיעה העת לומר את האמת: 'הסכמי ליברמן – חמאס קרסו'

בהודעה לעיתונות מטעמו של בנט נכתב כי ״בימים האחרונים אנו עדים לתוצאות המסוכנות שהביאה מדיניות ההבלגה והחולשה של שר הביטחון מול רצועת עזה – יותר הבלגה, יותר טרור. עפיפוני התבערה ובלוני הנפץ ממשיכים לאיים על תושבי העוטף, ההתפרעויות על הגדר מסלימות ואל עמדות צה"ל מסתננים פלסטינים ללא פחד. כך לא מנהלים מדיניות ביטחון, כך נראית מדיניות שהיא כישלון".

פעולות הממשלה האחרונות נעשות בניסיון להרגיע את המציאות הנפיצה ברצועת עזה וכוללות מצד אחד ניסיונות הסדרה עקיפים עם ממשלת החמאס ומחוות הומניטריות כמו פתיחת המעברים ומצד שני מדיניות אגרסיבית ותקיפה כלפי מפריחי הבלונים ושמירת הגבול. יש לציין כי כלל הפעולות נעשות על דעת ובהחלטת הקבינט המדיני ביטחוני, בו חבר בנט ובכל זאת בחר זה למקד את חיציו נגד ליברמן. "המצב הנוכחי הוא תוצאה ישירה של מדיניות ליברמן מול הרצועה. תחת מעטה של 'פרגמטיות' ו'אחריות', ליברמן השאיר את ביטחון תושבי הדרום לשיקול דעתו של חמאס. הגיעה העת לומר את האמת: 'הסכמי ליברמן – חמאס קרסו'. זו לא מדיניות הביטחון שהציבור מצפה לראות מממשלת ימין. מצביעי הימין הלאומי מצפים לראות יד קשה ואפס סובלנות כלפי טרור פלסטיני מסוכן. את המצב הזה חייבים לעצור", כתב בנט והוסיף כי בכוונתו להביא את הנושא לדיון בישיבת הקבינט הקרובה, מייד לאחר החגים״.

המתקפות החוזרות ונשנות של שר החינוך על שר הביטחון מצביעות כנראה על ההיסטריה ועל הקנאה שבהן הוא שרוי. עדיף שיתמקד בכישלונותיו במערכת החינוך ולא יפריע לדברים שמחייבים ניסיון, אחריות ושיקול דעת

מפלגת ישראל ביתנו הגיבה למתקפתו של בנט ואמרו כי "ביום שישי האחרון נהרגו שבעה מתפרעים פלסטינים, מעל 500 נפצעו ואף ישראלי לא נשרט, כתוצאה ממדיניות נחושה ועוצמתית שהוכיחה את עצמה". בהודעת ישראל ביתנו לא נשארו חייבים למתקפה האישית נגד ליברמן והדגישו כי בנט חבר בקבינט המדיני-ביטחוני ושותף מלא להחלטות מדיניות ישראל ברצועת עזה. "המתקפות החוזרות ונשנות של שר החינוך על שר הביטחון מצביעות כנראה על ההיסטריה ועל הקנאה שבהן הוא שרוי. עדיף שיתמקד בכישלונותיו במערכת החינוך ולא יפריע לדברים שמחייבים ניסיון, אחריות ושיקול דעת", נמסר בהודעה. עוד הוסיפו כי "השר בנט הוא שותף מלא להחלטות הקבינט וגם כשכבר טרח להופיע לדיונים בנושא עזה, לא זכור שאי פעם הביע התנגדות למדיניות הקבינט".

מאוחר יותר אמר ליברמן עצמו בתגובה לבנט כי "כל האשמותיו של מר בנט הן פוליטיקה נטו ואין להן שום קשר לביטחון. רק סיסמאות של קמפיין בחירות, אפס מהות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!