דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
21.3°תל אביב
  • 17.8°ירושלים
  • 21.3°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 22.1°אשדוד
  • 23.6°באר שבע
  • 28.0°אילת
  • 23.2°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רעידת אדמה

אינדונזיה / מניין ההרוגים ברעידת האדמה עלה ל-832 וצפוי להגיע לכמה אלפים

נמשכים החיפושים אחר ניצולים בעיר פאלו שבאינדונזיה, הנפגעת העיקרית מרעידת האדמה שפקדה את האזור ביום ו' האחרון וגל הצונאמי שבא בעקבותיה | "כל הדברים בביתי רעדו", העיד אחד הניצולים אחרי רעידת משנה נוספת

הריסות מרכז מסחרי לאחר רעידת אדמה וצונאמי בפאלו, אינדונזיה. 30 בספטמבר 2018 (AP Photo/Tatan Syuflana)
הריסות מרכז מסחרי לאחר רעידת אדמה וצונאמי בפאלו, אינדונזיה. 30 בספטמבר 2018 (AP Photo/Tatan Syuflana)

מספר ההרוגים בצונאמי שפקד את אינדונזיה בסוף השבוע עומד כרגע על 832 וצפוי לעלות בהמשך. באזור העיר פאלו, בה נהרגו כ-800 בני אדם, הופסקה אספקת החשמל בעקבות פגיעה בתחנות הכוח באזור. כוחות חילוץ נמצאים באזור עם כלי הנדסה כבדים בניסיון לחלץ את הניצולים מההריסות.

אנטוניוס גונאוואן אגונג, עובד  במגדל הבקרה של נמל התעופה בעיר, נהרג כשניסה לסייע לטיסה להמריא דקות לאחר רעידת האדמה. "כשרעידת האדמה התרחשה אגונג אישר את המראת הטיסה לבאלי. הוא חיכה עד שהמטוס היה בטוח באוויר לפני שעזב את מגדל הבקרה", אמר יוהנס סיראיט, דובר חברת התעופה הלאומית של אינדונזיה. אגונג זינק ממגדל הבקרה כשהחל לקרוס, אבל נהרג.

תושבים ממתינים בתור במשאית חלוקת דלק לאחר רעידת אדמה וצונאמי בפאלו, אינדונזיה. 30 בספטמבר 2018 (AP Photo/Tatan Syuflana)
תושבים ממתינים בתור במשאית חלוקת דלק לאחר רעידת אדמה וצונאמי בפאלו, אינדונזיה. 30 בספטמבר 2018 (AP Photo/Tatan Syuflana)

נינה, אישה בת 23, עבדה במכבסה המקומית כשרעידת האדמה היכתה והרסה את המכבסה, אבל נינה הצליחה להיחלץ וחזרה הביתה לאמה ואחיה. "ניסינו למצוא מחסה, אבל אז שמענו אנשי צועקים 'מים, מים!'. שלושתנו ברחנו, אבל לא הצלחנו להישאר יחד. עכשיו אני לא יודעת מה עם אמא שלי ואחי. אני לא יודעת מה איתם, אני לא יודעת מה לעשות".

צונאמי בגובה שלושה מטרים הכה שלשום (שישי) באי סולוואסי באינדונזיה, בעקבות רעידת אדמה בעוצמה 7.5 באזור דרום-מזרח אסיה. הצונמי הכה בשעה שעשרות אלפי בני אדם שהו בעיר לרגל פסטיבל חופים. גשר גדול קרס בעיר ובאזורים שנפגעו קרסו אלפי מבנים. נשיא אינדונזיה, ג'וקו וידודו, הנחה אמש את שר הביטחון ואת הצבא לשתף פעולה במאמצי החיפוש וההצלה, וכוחות צבא ומשטרה נעים לאזור. בטלוויזיה האינדונזית נראו סרטונים שצולמו במכשירים סלולריים המציגים את פגיעת הגל בעיר, אנשים הצווחים ובורחים באימה, והמים הפוגעים בבניינים וגורמים לקריסתו של מסגד גדול. בתים נשטפו לחלוטין ומשפחות שלמות נעדרות.

"ניתוק התקשורת והחושך מקשים על איסוף המידע" אמר נוגרהו בשעות הלילה, "בבוקר נפעיל הרקולס ומסוקים על מנת לשלוח סיוע לאיזורים שנפגעו". רעידת האדמה והצונמי לוו במספר רעידות משנה. "אנו ממליצים לאנשים להישאר עירניים" אמרה ראש השירות המטאורולוגי והגיאופיזי, דוויקוריטה קרנווטי. "עדיף לא להיות בבית או במבנה, מכיוון שרעידות המשנה עשויות להיות מסוכנות. אנו מעודדים את האזרחים להתכנס באיזורים הבטוחים ולהמנע ממורדות ההרים". שדה התעופה בפאלו עצר פעילותו למשך 24 שעות.

אדם בהריסות ביתו כתוצאה מרעידת אדמה וצונאמי בפאלו, אינדונזיה. 29 בספטמבר 2018. (AP Photo/Rifki)
אדם בהריסות ביתו כתוצאה מרעידת אדמה וצונאמי בפאלו, אינדונזיה. 29 בספטמבר 2018. (AP Photo/Rifki)

מירזה אריסאם, תושב קנדארי, בירת דרום סלאבסי השכנה, סיפר לסוכנות הידיעות AP כי דודו ומשפחתו בת חמש הנפשות, ביניהן שלושה ילדים, שהו בחופשה בפאלו והוא לא הצליח ליצור עמם קשר מאז הצונאמי. "זה היה כל כך חזק, הרעידה החזקה ביותר שאי-פעם הרגשתי, כולנו ברחנו החוצה מהבניינים", אמרה ינטי, עקרת בית בגיל ה-40 מדונגלה. "כל הדברים בביתי רעדו", העיד תושב אחר של דונגלה, בעקבות רעידת משנה בעצמה של 6.1.

אינדונזיה נוטה לרעידות אדמה בעקבות מקומה באזור המכונה 'טבעת האש', קשת של הרי געש וקווי שבר באגן האוקיינוס השקט. בדצמבר 2004 רעידת אדמה בעצמה של 9.1 באזור סומטרה במערב אינדונזיה העלתה צונמי שגרם למותם של 230 אלף איש בעשרות מדינות.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!