דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
21.3°תל אביב
  • 17.8°ירושלים
  • 21.3°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 22.1°אשדוד
  • 23.6°באר שבע
  • 28.0°אילת
  • 23.2°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אופניים חשמליים

רוכבים על הגל / הפוליטיקאים מאשימים אחד את השני במות רוכבי האופניים החשמליים

רה"מ נתניהו הורה לקיים בדיקה, שר התחבורה ישראל כ"ץ מיהר להטיל את האחריות על השר לביטחון פנים גלעד ארדן, שמצידו לא נשאר חייב וטען כי משרדו של כ"ץ חייב למסד הליך רישוי מיוחד

רוכב אופניים חשמליים. "התאונות נהפכו למכת מדינה" (צילום: shutterstock).
רוכב אופניים חשמליים. "התאונות נהפכו למכת מדינה" (צילום: shutterstock).
שי ניר

לאחר מספר ימים של קמפיין ציבורי ספונטני נגד השימוש המסוכן באופניים חשמליים, שנולד בעיקר בתגובה למותו בתאונת דרכים של הנער ארי נשר ז"ל, החלו הפוליטיקאים להתקוטט ביניהם סביב הסוגיה. אחד הראשונים היה ראש הממשלה בנימין נתניהו בכבודו ובעצמו, שגרר אחריו שרשרת תגובות ועקיצות בין היתר מצד שר התחבורה ישראל כ"ץ והשר לביטחון פנים גלעד ארדן.

עם צאת החג נמסר מלשכת רה"מ כי נתניהו הנחה את ממלא מקום מנכ"ל משרדו יואב הורוביץ לבדוק יחד עם משרדי התחבורה, ביטחון הפנים והמשפטים איזה תיקונים ופעולות יש לעשות כדי להגביר את הבטיחות של רוכבי האופניים החשמליים.

זמן קצר לאחר מכן כתב השר כ"ץ פוסט ארוך בחשבון הפייסבוק האישי שלו, וכדי שלא יראה כאילו הוא כותב את הפוסט בתגובה להודעת נתניהו (ואולי מדובר דווקא בעקיצה מכוונת), הדגיש כי העדיף "להמתין מספר ימים על מנת לנסות להפריד ככל שניתן בין הדיון הענייני, לבין נסיבות התאונה והרגש והצער שנלווים מטבע הדברים לאסון מסוג זה, והדיון בסוגיה החמורה של הנהיגה בשכרות ותאונות הפגע וברח והענישה הנדרשת". כ"ץ הוסיף: "האופניים החשמליים הם כלי תחבורה לגיטימי וירוק שמאפשר לציבור רחב להתמודד בדרך יעילה, נוחה וזולה עם הגודש בדרכים ובפרט במרכזי הערים הגדולות, וכיום משתמשים באופנים החשמליים למעלה מ 250 אלף רוכבים".

במענה להאשמות נגדו הטיל כ"ץ את האחריות על משטרת ישראל והרשויות המקומיות, בטענה לחוסר אכיפה מספק של החוק הקיים. כ"ץ קרא גם לנהגים ולהורי הרוכבים לגלות אחריות בשמירה על חייהם של ילדיהם.


לא חלפו שעתיים, וגלגול האחריות של כ"ץ גרר תגובה מהירה מצד השר ארדן הממונה על האכיפה, שהפנה מצידו את האחריות ישירות לשר כ"ץ ולמשרדו. ארדן טען כי הבעיה העיקרית אינה אכיפה, אלא הכשרת רוכבי האופניים שבאחריות משרד התחבורה: "כדי להבטיח את שלומם ובטיחותם של הרוכבים על האופניים החשמליים", כתב ארדן, "יש למסד באמצעות משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, הליך רישוי מקוצר, הכולל בחינת ידע הכרחי בסיסי בחוקי התנועה לרוכבים על כלים אלה".

גם יו"ר הכנסת ח"כ יואל (יולי) אדלשטיין הגיב לנושא ואמר כי יקדם הליך חקיקה להגברת האכיפה על רוכבי האופניים החשמליים. בחשבון הטוויטר האישי שלו כתב, "התמונות והקולות מהלוויתו של ארי נשר ז״ל קורעות את הלב. אקדם במהירות בכנסת כל הצעת חוק שתונח בפניי, שתגביר את האכיפה על רוכבי האופניים החשמליים ותחמיר את הענישה לנהגים שיכורים. אנחנו מחוייבים למנוע את האסון הבא".

במקביל לקמפיין נגד רוכבי האופניים החשמליים, ניתן היה למצוא גם קולות המגנים על כלי התחבורה הזה ועל רוכבי האופניים, בהם חברת הכנסת מירב בן ארי (כולנו):

האם הנושא יטופל במהירות בה הוציאו הפוליטיקאים הודעות גינוי? נאלץ לחכות ולראות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!