דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
29.5°תל אביב
  • 30.4°ירושלים
  • 29.5°תל אביב
  • 28.7°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 35.5°באר שבע
  • 39.2°אילת
  • 34.4°טבריה
  • 29.4°צפת
  • 32.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט מוטורי / רק בת 21 וכבר אלופת עולם ברכיבה על אופנועי מירוצים

אנה קראסקו ניפצה עוד תיקרת זכוכית כשזכתה בסבב השנתי של אליפות ה-Supersport World Championship | קראסקו נאלצה להוסיף 14 ק"ג לאופנוע שלה כדי להגיע לרף המינימאלי | "זה לא ייאמן בשבילי, עבדנו כל כך קשה להיות פה"

אנה קראסקו (צילום: shutterstock).
אנה קראסקו (צילום: shutterstock).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

ביום ראשון זכתה אנה קראסקו בת ה-21 מספרד, באליפות העולם השנתית של Supersport 300 World Championship. לפני שנה היא הפכה לאישה הראשונה אי-פעם, שמנצחת במירוץ אחד בסבב העולמי של מרוצי אופנועי גרנד פרי. השנה היא כבר השתדרגה לזכייה בכל הסבב השנתי, למרות שבאמצע העונה היא נדרשה להוסיף 14 ק"ג לאופנוע שלה, בטענה שהמשקל הנמוך שלה מעניק לה יתרון על הנהגים האחרים.

אנה קראסקו (AP Photo/Tony Gutierrez).
אנה קראסקו (AP Photo/Tony Gutierrez).

אנה קראסקו הבטיחה את הזכייה המדהימה שלה בסבב העולמי, במירוץ הלפני אחרון של העונה במסלול המירוצים הצרפתי "Circuit de Magny-Cours". היא הפתיעה העונה את כולם עם ביצועים מדהימים ובלתי נשכחים כשהיא מבטיחה את הזכייה בתואר העולמי בפוטו פיניש נהדר. במהלך המירוץ האחרון בצרפת היא פתחה במקום ה-25 ונלחמה כדי לסיים במקום ה-13. קראסקו ניצחה בסיכום הכללי בנקודת דירוג אחת בלבד את הרוכב הממוקם במקום השני הכללי, כדי להבטיח את התואר ההיסטורי.

את הזכיה בתואר הקדישה לרוכב הספרדי לואיס סאלום, שמצא את מותו הטרגי על המסלול בשנת 2016. לאחר הזכיה אמרה במסיבת העיתונאים "זה לא ייאמן בשבילי, עבדנו כל כך קשה להיות פה. אני יכולה רק להגיד תודה לצוות קוואסקי, תודה לכל הצוות, הם עבדו קשה כדי לעזור לי להגיע לכאן וגם למשפחה שלי כי הם נתנו לי הכל השנה. חברים, רציתי להקדיש את התואר הזה ללואיס סאלום, היינו חברים טובים וביום שאיבדנו אותו הבטחתי לעצמי להקדיש לו את התואר הראשון שלי".

קראסקו מגיעה ממשפחה העוסקת במרוצי אופנועים: אביה היה מכונאי שעבד עבור הרוכב המקצועני לשעבר, חוסה דוד דה חאה. היא התחילה לרכב על מיני אופנוע כשהייתה בת שלוש, והחלה להופיע בתחרויות בינלאומית בסבב מירוצי ה-moto בגיל 16 בלבד. ב-2013 הפכה לאשה הראשונה שהציגה נקודות באליפות העולם מאז קטיה פונסגן ב-2001. בשנה שעברה, הפכה לאישה הראשונה שזכתה במירוץ בודד באליפות העולם באופנוע לאחר ניצחון בפורטוגל והשנה היא שוברת שיא חדש עם תואר עולמי ראשון.

רוכבת המירוצים החלה בצורה טובה את העונה עם הגעה למקום ה-6 במירוץ הראשון של העונה בספרד. השיפור שלה נמשך עם הגעה למקום ה-4 במירוץ השני שנערך בהולנד. במהלך המירוץ השלישי והרביעי של העונה הצליחה להעניק שתי הופעות יוצאות דופן כשבשתי התחרויות זכתה במקום הראשון ופתחה פער של 22 נק' מהמקום השני בטבלה העונתית.

לאחר הפתיחה המדהימה של העונה, קראסקו סבלה בעקבות החלטה תמוהה של מארגני הטורניר, שהחליטו באמצע העונה על משקל אחיד לנהגים ולאופנועים. השינוי הפתאומי דרש מהצוות של הרוכבת הספרדייה להוסיף 14 ק"ג נוספים לאופנוע שלה, כדי להגיע למשקל הנדרש. השינוי הפתאומי הפך את האופנוע לקשה יותר לתפעול ופגע בתוצאות שלה בחצי השני של העונה עם מקומות 10-13 בארבעת המירוצים האחרונים. למזלה, היתרון המדהים מארבעת המירוצים הראשונים הצליח להעניק לה את תואר האליפות מירוץ אחד לפני סוף העונה.

ניטה קורהנן, מנהלת ועדת הנשים באיגוד במרוצי האופנועים, בירכה את קראסקו על זכייתה בתואר. "זה נהדר שיש אישה שזכתה באליפות מרוצי אופנועים. אנה עשתה היום הישג היסטורי, בעל השפעה על כל תחרויות מרוצי האופנועים. אנה הראתה כי כדי לנצח ברמות הגבוהות ביותר, לא צריך להיות במגדר מסוים אלא בעלת הרבה כישרון. בשם FIM אני רוצה לברך את אנה על התואר שלה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!