דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אביגדור ליברמן

מריחים בחירות? / סבב נוסף: בנט וליברמן ממשיכים בחילופי המהלומות המילוליות

שר הביטחון עלה הבוקר לשידור בגל"צ ואמר כי "בנט התחיל את מערכת הבחירות, ויעשה הכל בשביל עוד מנדט" | זמן קצר לאחר מכן עלה גם שר החינוך לשידור ואמר כי "מדיניות ליברמן מול חמאס היא חלשה ושמאלנית"

שר הביטחון, אביגדור ליברמן ושר החינוך, נפתלי בנט (צילום: מרים אלסטר / יונתן סינדל / פלאש 90).
שר הביטחון, אביגדור ליברמן ושר החינוך, נפתלי בנט (צילום: מרים אלסטר / יונתן סינדל / פלאש 90).
שי ניר

שר החינוך ויו"ר מפלגת הבית היהודי, נפתלי בנט ושר הביטחון ויו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, המשיכו להתקוטט אתמול (שלישי) על רקע ההסלמה הביטחונית בדרום במה שמוצג כמו ויכוח על המדיניות הביטחונית הנכונה להרגעת המצב אך מרגיש כמו ניסיון להרוויח הון פוליטי בקרב מצביעי הימין. חשוב להדגיש כי על אף חילופי המהלומות וההאשמות ההדדיות, שניהם נושאים באחריות מלאה לניהול המדיניות הביטחונית בהיותם חברי הקבינט המדיני-ביטחוני ונמנעים מלהפנות אצבע מאשימה לעברו של ראש הממשלה בנימין נתניהו העומד בראש הקבינט.

בהמשך למתקפה של בנט על ליברמן בצאת החג בה האשים את האחרון כי ההסלמה הביטחונית הנמשכת כבר חצי שנה היא "תוצאה ישירה של מדיניות ליברמן מול הרצועה" וכי "הסכמי ליברמן – חמאס קרסו" ותגובתו של ליברמן שלא אחרה לבוא כי "כל האשמותיו של מר בנט הן פוליטיקה נטו ואין להן שום קשר לביטחון. רק סיסמאות של קמפיין בחירות, אפס מהות", עלה הבוקר ליברמן לשידור בגלי צה"ל ואמר על בנט כי הוא "טוען שאנחנו לא מספיק תקיפים בעזה אבל כשהוא מדבר בקבינט הוא מסכים עם ההתנהלות שלנו", ואמר גם כי "בנט התחיל את מערכת הבחירות, ויעשה הכל בשביל עוד מנדט – בדיונים בקבינט הוא תמך בכל הצעדים וההחלטות".

זמן קצר לאחר מכן עלה בנט גם הוא לשידור ואמר כי "המחבלים הם לא ילדים", האשים את ליברמן כי הוא, "מוביל מדיניות חלשה ובלתי נסבלת" והוסיף, "הוא שכח מה זה להיות ימין". מאוחר יותר הוציא בנט הודעה באמצעות תקשורת משרד החינוך בה המשיך במתקפתו על ליברמן ואמר כי הוא "מצפה מהשר ליברמן לתקוף את חמאס ולא אותי" והוסיף כי "מדיניות ליברמן מול חמאס היא חלשה ושמאלנית". עוד אמר בנט כי "הגיע הזמן למדיניות ברזל ימנית״.

"מעולם לא היה בישראל קבינט חסר אחריות ומשולח לשון כמו הקבינט הנוכחי", תקף בביקורת חבר הכנסת עופר שלח (יש עתיד), יו"ר ועדת משנה בוועדת החוץ והביטחון, את בנט וליברמן. שלח כתב את הדברים בחשבון הטוויטר האישי שלו ולא חסך בביקורת גם מראש הממשלה נתניהו. "שר החינוך תוקף את שר הביטחון, ההדלפות רודפות זו את זו, וכל זה בניצוחו של ראש ממשלה שפשוט לא איכפת לו" כתב שלח והוסיף, "ככה אי אפשר לקבל את ההחלטות הקריטיות על פעולה ומוכנות שהקבינט עומד בפניהן עכשיו".

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי), המרבה לחשק את בנט מימין, יצא הפעם להגנתו והשיב לטענותיו המתוקשרות של ליברמן כשכתב בחשבון הטוויטר האישי שלו, "לא מלחמות קרדיטים ולא משחקי בחירות. כשתושבי הדרום לא יהיו בסכנת התלקחות יומיומית לא יתקפו אותך. זהו. פשוט". סמוטריץ גם הזכיר בדבריו התבטאויות עבר של ליברמן מתקופות אחרות בהן לא שימש במשרה המחייבת והאחראית כשר הביטחון בהן עשה תרגיל תקשורתי זהה לזה של בנט כדי להתחבב על מצביעי הימין, " לא ביקשו ממך את גשר אסוואן, לא את הנייה ב-48 שעות, ואפילו לא למנוע את ההתחממות הגלובלית. רק תדאג לביטחון תושבי הדרום. נורא פשוט. נורא תפקיד של שר הביטחון".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!