דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

צבא וביטחון / מבטיחים ומקיימים: ארבע מערכות S-300 הגיעו לאדמת סוריה

לפי שר ההגנה הרוסי ייקחו שלושה חודשים להכשרת צבא סוריה להפעיל את המערכות | דוברת מחלקת המדינה בוושינגטון: "העברת המערכות תהווה הסלמה חמורה, אך כרגע אנחנו לא יכולים לאשר אותה"

מערכת טילי S-300  מוצגת בתערוכה מחוץ למוסקבה. (AP Photo/Ivan Sekretarev, file)
מערכת טילי S-300 מוצגת בתערוכה מחוץ למוסקבה. (AP Photo/Ivan Sekretarev, file)
שי ניר

רוסיה הודיעה אתמול (שלישי) כי השלימה את ההעברה של מערכת ההגנה האווירית S-300 לסוריה. שר ההגנה של רוסיה סרגיי שויגו אמר בטלוויזיה הרוסית כי רוסיה העבירה ארבעה מערכות שיגור S-300 נוסף על מערכות מכ"מ וכלי רכב מנהלתיים. על רקע ההערכות השונות לגבי כוונת הרוסים להעביר את תפעול המערכות לידי צבא סוריה, אמר שויגו כי יידרשו שלושה חודשים להכשרת כוח אדם סורי להפעלת המערכת.

אמש נשאלה דוברת מחלקת המדינה בוושינגטון, הת'ר נאורט, לגבי העברת המערכות לסוריה. היא אמרה: "ראינו את הדיווח, אנחנו לא יכולים לאמת אותו. אנחנו מקווים שהם לא העבירו את המערכות. העברת המערכות תהווה הסלמה חמורה בנוגע לסוגיות הקורות בסוריה, אך כעת אנחנו לא יכולים לאשר זאת".

רוסיה הודיעה בחודש שעבר כי תספק את S-300 בתגובה להפלת המטוס הצבאי רוסי על ידי כוחות נ"מ סוריים שהגיבו לתקיפה אווירית ישראלית. מאז רוסיה מאשימה את חיל האוויר הישראלי כי הוא הנושא באחריות להפלת המטוס הישראלי וזאת בסתירה לממצאי התחקיר שהציג חיל האוויר הישראלי. נראה כי מהירות יישום ההחלטה מעידה כי הייתה מוכנה מראש, וחיכתה לשעת כושר לקדם מהלך שלא יהיה מקובל על גורמים אזוריים נוספים בהם טורקיה וכוחות קואליציית נאט"ו. עוד אמר שויגו כי הצבא הרוסי חיזק באופן משמעותי את מערכות הלוחמה האלקטרונית בסוריה והוסיף כי שילובם של נכסי ההגנה האווירית הרוסית והסורית יושלם עד ה -20 באוקטובר.

שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב אמר ביום שישי שבוע שעבר במסיבת עיתונאים שקיים בסיום נאומו בעצרת האו"ם בניו-יורק כי רוסיה החלה בהעברת מערכת ההגנה האווירית מסוג S-300 לסוריה. ביום ראשון של אותו שבוע שלחו הרוסים מסר תקיף לישראל, כשדו"ח של משרד ההגנה הרוסי הטיל את מלוא האחריות לאירוע הפלטת המטוס על חיל האוויר הישראלי. "אנו מאמינים כי האשמה בטרגדיה הרוסית של מטוס ה-Il-20 היא לחלוטין על חיל האוויר הישראלי", אמר דובר משרד ההגנה הרוסי האלוף איגור חושצ'נוב.

S-300 היא מערכת הגנה אווירת מתקדמת שפותחה ברוסיה, ונועדה ליירוט מטוסים וטילי שיוט. בשנת 2013 חתמה רוסיה על עסקת מכירת מערכת זו לסוריה, אך בלחץ ישראל וארה"ב העסקה הוקפאה. מוקדם יותר השנה הודיעו הרוסים כי בעקבות תקיפות של בריטניה וצרפת בסוריה, לאחר שהשתמש צבא אסד בנשק כימי, ישקלו להסיר את האיסור מפריסת הטילים. טילים אלה עלולים להשפיע על יכולתו של חיל האוויר הישראלי לפעול במרחב האווירי הסורי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!