המשטרה עצרה ביום שלישי בלילה 5 חשודים בחשד למתן שוחד לפקיד בכיר במשרד התחבורה, אשר לכאורה הטה תוצאות מכרזים לטובת חברת אוטובוסים תמורת טובות הנאה שוות כסף.
המשטרה חושדת כי הבכיר הטה תוצאות מכרזים להפעלת קווי אוטובוסים לטובת אחת החברות המפעילות שירותי תחבורה ציבורית. במהלך הלילה נעצר הבכיר וגם בעלי השליטה בחברה.
בתום תקופה במהלכה התבצעה פעילות סמויה, הודיעה הבוקר (רביעי) המשטרה על פתיחת חקירה גלויה ביחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) בלהב 433 : "בשעות הבוקר נעצרו 5 חשודים לחקירה באזהרה ועוכבו שני חשודים נוספים בחשד למעורבות בעבירות שוחד, קבלת דבר במרמה, מרמה והפרת אמונים וכן עבירות נוספות. בין העצורים עובד ציבור בכיר במשרד ממשלתי. מדובר בחקירה המנוהלת על ידי משטרת ישראל ובליווי פרקליטות מחוז ירושלים ומתמקדת בתופעת השחיתות הציבורית".
עוד נמסר כי החשודים הובאו לחקירה במשטרה ובשעות הצהריים יובאו ככל שיידרש מבחינה חקירתית, לדיון בעניינם בבית משפט השלום בראשון לציון, "משטרת ישראל תמשיך לחקור ולחשוף תהליכים פסולים, תוך ניגוד עניינים, וכן לחתור ולהגיע לכל מקום בו יש חשד לשחיתות ציבורית הפוגעת בסדרי השלטון ובאזרחים הנורמטיביים."
הפרטה מלאה – תוך עשור
תחבורה ציבורית היא שירות ציבורי, המבוצע בידי מפעילים פרטיים. כמחצית מקווי התחבורה מוקצים לחברות פרטיות באמצעות מכרזים, כאשר המחצית השניה מופעלת ללא מכרז ל'אגד' ול'דן'. בכוונת משרד התחבורה להפוך את כלל קווי האוטובוסים להקצאה באמצעות מכרזים, בתוך כעשור. התכנון והפיקוח על מערך התחבורה הציבורית נעשה ברשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה.
בכנס מפעילי התחבורה הציבורית בשנה שעברה אמרו המפעילים עצמם כי שיטת המכרזים מעודדת אותם להציע הצעות לא ריאליות על מנת לזכות במכרזים של משרד התחבורה, כאשר לאחר הזכיה המפעילים מבקשים הקלות שונות, אשר מותאמים לתנאים העסקיים הריאליים. חברות האוטובוסים כלל לא מתחרות אחת בשניה, כאשר כל המאמץ התחרותי מתמקד אך ורק בתקופות קצרות בהן נפתחים מכרזים להפעלת אשכולות קווים, שהופכות להיות ההחלטות הרגישות ביותר בעולם התחבורה מבחינת טוהר מידות.