דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
29.5°תל אביב
  • 30.4°ירושלים
  • 29.5°תל אביב
  • 28.7°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 35.5°באר שבע
  • 39.2°אילת
  • 34.4°טבריה
  • 29.4°צפת
  • 32.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
גרמניה

ביקור מרקל / דיאלוג כלכלי: שרי האוצר כחלון ושולץ חתמו על מזכר הבנות פיננסי

שר האוצר אולף שולץ הצטרף למשלחת של קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל שהגיעה לביקורה השביעי בישראל | שולץ וכחלון הסכימו על מזכר ההבנות "במטרה לקדם ולחזק את שיתוף הפעולה בתחומים כלכליים ופיננסיים" | מרקל נפגשה עם ריבלין ואישי רוח ישראלים

שר האוצר כחלון ושר האוצר הגרמני שולץ חותמים על על מזכר הבנות להקמת מנגנון לדיאלוג כלכלי פיננסי. 4 באוקטובר 2018 (צילום: שי ניר)
שר האוצר כחלון ושר האוצר הגרמני שולץ חותמים על על מזכר הבנות להקמת מנגנון לדיאלוג כלכלי פיננסי. 4 באוקטובר 2018 (צילום: שי ניר)
שי ניר

ביקורה השביעי של קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, שהחל אתמול (רביעי), נפתח בביקור רשמי במוזיאון להנצחת השואה 'יד ושם' וסדרת פגישות עם נבחרי ציבור, בינהם יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי ושר החינוך נפתלי בנט, בעת הענקת תואר של כבוד באוניברסיטת חיפה.

שר האוצר, משה כחלון וסגן הקנצלר ושר האוצר, אולף שולץ, נפגשו היום (ה') בירושלים וחתמו על הצהרה משותפת הכוללת הקמת מנגנון לדיאלוג פיננסי בין הצדדים במטרה לקדם ולחזק את שיתוף הפעולה בתחומים כלכליים ופיננסיים.

שר האוצר כחלון ושר האוצר הגרמני שולץ חותמים על על מזכר הבנות להקמת מנגנון לדיאלוג כלכלי פיננסי. 4 באוקטובר 2018 (צילום: דוברות משרד האוצר)
שר האוצר כחלון ושר האוצר הגרמני שולץ חותמים על על מזכר הבנות להקמת מנגנון לדיאלוג כלכלי פיננסי. 4 באוקטובר 2018 (צילום: דוברות משרד האוצר)

שר האוצר, משה כחלון: "המנגנון החדש שאנחנו מקימים היום יפלס את הדרך להזדמנויות כלכליות נוספות ביננו לבין הגרמנים שיתרמו לשגשוגן של שתי המדינות. היחסים בין ישראל לגרמניה עולים היום מדרגה ויש לכך משמעות כלכלית ואסטרטגית". סגן הקנצלר ושר האוצר הגרמני, אולף שולץ: "הדיאלוג בין המשרדים ישפר את המקצועיות שלנו ויסייע בעמידה מול האתגרים הכלכליים שלפנינו".

שני השרים הביעו את מחויבותם להוסיף ולהגביר את שיתוף הפעולה הכלכלי במספר נושאים וביניהם מיסוד הדיאלוג הכלכלי פיננסי בין הממשלות, פינטק והתמודדות אל מול איומי סייבר בארגונים פיננסים. לשם כך סיכמו השרים להקים מנגנון לדיאלוג פיננסי שוטף בין המשרדים ובמסגרתו יחליפו הצדדים תחזיות מאקרו כלכליות ופיננסיות ויקיימו חילופי מידע סדירים לפי צרכי הממשלות בנושאים כלכליים.

הפגישות התקיימו בהמשך לפגישת שר האוצר, משה כחלון בחודש מאי עם שר האוצר הגרמני, אולף שולץ במסגרתה דנו השניים בהידוק ושדרוג היחסים בין ישראל לאיחוד האירופי, שגרמניה היא הכלכלה המובילה והדומיננטית בו. סוכם על שיתופי פעולה בין המשרדים בנושא סייבר פיננסי ועל חתימה משותפת על הסכם פינטק בדומה להסכם עליו חתמה אשתקד ישראל עם שוויץ.

(צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ)
(צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ)

רבילין למרקל: "המטרה עצירת ההתחמשות האיראנית"

הבוקר, לאחר הטקס בחיפה וביקור משותף עם ראש הממשלה נתניהו בתערוכת חדשנות ונפגשו עם אנשי עסקים ישראלים וגרמנים במוזיאון ישראל בירושלים, הגיעה מרקל לבית הנשיא, שם נפגשה עם ריבלין. ״בעניין היחס לאיראן" אמרה מרקל, "אנחנו רוצים באותה המטרה. שנינו רוצים למנוע את השימוש של איראן בנשק אטומי. ייתכן שאנחנו חלוקים על הדרך- האם נכון להמשיך ולעצור את איראן באמצעות ההסכם או שמא דרך הסנקציות, אבל אנחנו ללא ספק פועלים למען אותה המטרה והיא עצירת ההתחמשות האיראנית.״

הנשיא רבלין הודה למרקל על הידידות בין שתי המדינות, והדגיש את החשיבות של הקשרים בין העמים שהתבטאו בהזמנתו אישי רוח, מדע וספרות למפגש, ״אין זה סוד שהדמוקרטיה הליברלית נמצאת כיום תחת מתקפה" אמר הנשיא הישראלי. "אני מאמין בכוחה של הדמוקרטיה הליבראלית להישיר מבט אל המציאות המורכבת, לצלוח את המשבר הזה, תוך שמירה על ערכיה הלאומיים והריבוניים. אני מעריך את עמידתך האיתנה לצד העקרונות הדמוקרטים, במיוחד כאשר יש בכך מחיר אישי עבורך. זו מנהיגות.״

לצד התייחסות למאבק באיראן ובחמאס בעזה, הדגיש ריבלין את המאבק המשותף בגזענות ואנטישמיות, ״באירופה צומח זן חדש של אנטישמיות. הפעם, בדמות כוחות פוליטיים ימנים לאומנים, בעלי שורשים נאציים, שצוברים תאוצה ברחבי היבשת. חלקם לכאורה אוהדים את ישראל ושונאים את היהודים. אבל אנחנו לא מתבלבלים. אין דבר כזה לאהוב את ישראל ולשנוא את היהודים. לקח ההיסטוריה הוא אחד: עלינו לגלות אפס סובלנות כלפי אנטישמיות וגזענות. אפס סובלנות. היכן שיש קרקע פורייה לדבר הזה- עלולים לקרות דברים נוראים ואיומים, כפי שכולנו יודעים היטב.״

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!