דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

הגיל הרך והפגיע / נעצרה גננת בגן פרטי באשקלון החשודה בפגיעה בקטינים שהיו בחסותה

ח"כ אלהרר: "רק אתמול התכנסנו שוב לעבוד על חוק הפיקוח על מעונות היום והנה מגיע עוד סיפור קשה מנשוא. ההפקרות בתחום המעונות חצתה כל גבול ומי שמשלם את המחיר אלו הפעוטות חסרי הישע והוריהם חסרי האונים"

ילדים בצהרונים. המצולמים אינם קשורים לכתבה (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
ילדים בצהרונים. המצולמים אינם קשורים לכתבה (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

מטפלת בת 61 מאשקלון נעצרה בחשד לאלימות ופגיעה בפעוטות בגן פרטי באשקלון. מהמשטרה נמסר שהתקבלה תלונה אודות חשד לפגיעה בפעוטות בגן ילדים פרטי באשקלון. עפ"י החשד גננת הגן נקטה באלימות כלפי הקטינים שעה שהיו נתונים תחת חסותה.

עם קבלת התלונה הגננת, תושבת אשקלון בת 61, עוכבה לחקירה ובסיומה הוחלט על מעצרה והבאתה היום לדיון בבית משפט השלום באשקלון. עוד נמסר מהמשטרה כי היא פועלת למען בטחון הציבור ורואה בחומרה רבה כל חשד לפגיעה בחסרי ישע".

בחודשים האחרונים הורים לפעוטות מובילים דרישה לפיקוח על מעונות וגני ילדים, בעקבות מותה של יסמין וינטה בעקבות התעללות ואלימות של מטפלת ביוני האחרון.

ביולי עברה בקריאה ראשונה בכנסת הצעת חוק להסדרה ופיקוח על מערך המסגרות לגיל הרך. בימים אלה מתנהלים בוועדה המיוחדת לשלום הילד דיונים על סעיפי החוק. החוק מציע חובת רישוי למעונות תוך קביעת תנאי הפעלה שיבטיחו את שלומם וטובתם של הפעוטות לצד קביעה שהפעלת מעון יום ללא רישיון או בניגוד לתנאי הרישיון הן עבירות פליליות. החוק יחול על כלל המסגרות לגיל הרך, בהן גם המעונות הפרטיים.

החוק החדש יטיל, לראשונה, חובה על בעלים של מעון יום לפעוטות להוציא רישיון הפעלה שיינתן מהממונה על מעונות במשרד העבודה הרווחה והשירותים החברתיים. תוקפו של רישיון הפעלה יהיה לשנה ולממונה הסמכות לחדשו לתקופות נוספות של שנתיים ולאחר מכן לתקופות נוספות של חמש שנים כל אחת. לממונה על מעונות היום יינתנו כלי אכיפה מנהליים וסמכויות אכיפה והרתעה פליליות, בהם סמכות למתן צו הפסקה מנהלי לשם סגירת מעון, הטלת עיצומים כספיים וכן התראות מנהליות לצד הוראות עונשין לפיהן הפעלת מעון יום ללא רישיון או בניגוד לתנאי הרישיון הן עבירות פליליות.

התקציב לצורך הסדרת מערך המסגרות לטיפול בילדים בגילאי 3-0 יעמוד על 280 מליון שקלים, בפריסה לשבע שנים, וכן יוקצה כוח אדם נוסף לאגף מעונות היום. התקציב ישמש להבטחת אכיפה אפקטיבית ויעילה לשלומם וביטחונם של הילדים, תוך מתן דגש על הדרכה והכשרת מטפלות וכן לצורך סבסוד התקנת מצלמות במעונות יום.

ח"כ קארין אלהרר על מעצרה של המטפלת מאשקלון, החשודה בהתעללות בילדים: "רק אתמול התכנסנו שוב לעבוד על חוק הפיקוח על מעונות היום והנה מגיע עוד סיפור קשה מנשוא, שמזכיר לנו למה אין לנו זמן לבזבז. ההפקרות בתחום המעונות חצתה כל גבול ומי שמשלם את המחיר אלו הפעוטות חסרי הישע והוריהם חסרי האונים, שכל מה שנותר להם בעודם באים להפקיד את הדבר היקר להם, זו רק התקווה שאכן מדובר באדם הראוי לכך. המצב הזה פשוט לא יכול להימשך, צריך לשים סוף לידיעות האלו- חייבים להעביר את חוק הפיקוח על מעונות היום. "

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!