דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

פרסום ראשון / ילד אלרגי נאלץ לעבור גן כי ההורים האחרים סירבו לשינוי בתפריט

ילד שאובחן כאלרגי למוצרי חלב נרשם לגן עירייה במרכז הארץ | ההורים האחרים התרעמו כשגילו שנקבע תפריט מיוחד המתחשב בצרכי הילד האלרגי ודרשו כי התפריט ישונה | בסופו של דבר הורי הילד החליטו להעבירו לגן אחר

גן ילדים צילום אילוסטרציה (צילום: shutterstock)
גן ילדים צילום אילוסטרציה (צילום: shutterstock)
ספי קרופסקי
ספי קרופסקי
ראש מערכת החדשות ועורך הבריאות
צרו קשר עם המערכת:

הורים מעיר גדולה במרכז הארץ נאלצו להעביר את בנם הקטן מהגן אליו נרשם בתחילת השנה מכיוון שהורים אחרים סירבו להוציא מתפריט ההזנה מוצרי חלב. הילד שנרשם לגן טרום-טרום חובה בעיר מגוריו אובחן כאלרגי למוצרי חלב, ולפי חוזר מנכ"ל משרד החינוך בנושא, במקרים אלה מתוכנן תפריט הזנה נטול מוצרים שעלולים לגרום לסיבוכים רפואיים לכלל ילדי הגן.

ההורים, שפרטיהם ופרטי העיר בה הם מתגוררים לא פורסמו לפי בקשתם, רשמו את בנם לגן עירייה בתחילת השנה. לאחר ההרשמה גילו הורים לילדים אחרים שנרשמו לאותו הגן כי הוכן תפריט מיוחד בליווי תזונאית שיתאים לאלרגיות שמהן סובל הילד. ההורים האחרים התרעמו על ההחלטה להוציא מוצרי חלב מהתפריט היומי והתלוננו בפני צוות הגן.

מדובר במקרה קיצוני של התנהלות מבישה של הורים שהובילה בסופו של דבר את הורי הילד להחליט לעבור לגן אחר. גם הגננת שעמדה לצד ההורים לא הצליחה לשנות את השיח בגן

הטיפול במקרה עבר לידי העירייה שכינסה עם תחילת שנת הלימודים אסיפה מיוחדת בהשתתפות כלל ההורים מהגן, כולל הוריו של הילד האלרגי. באסיפה, שלפי חלק ממשתתפיה הייתה סוערת במיוחד, דרשו מרבית ההורים להשאיר מוצרי חלב בתפריט היומי ורק מעטים מביניהם הסכימו באותו מעמד לפעול בהתאם להוראות משרד החינוך וההיגיון הבריא, ולהוציא את המוצרים הללו, באופן שימנע את סיכון חייו של הילד האלרגי.

אלא שלבסוף, ולמרות שהנהלים ברורים וניצבו לצדם, ההורים של הילד העדיפו להימנע מהמצב אליו נקלעו, והחליטו לבקש להעביר את הילד לגן אחר. העירייה נענתה לבקשתם ושיבצה את הילד בגן אחר ביישוב. למרות שהסיפור עצמו תם ונשלם, הוא קיבל חיים חדשים לאחר שהתפרסם על ידי גולשים שנחשפו אליו ברשתות החברתיות.

גן ילדים בישראל. אילוסטרציה למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: Michael Egenburg / Shutterstock.com)
גן ילדים בישראל. אילוסטרציה למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: Michael Egenburg / Shutterstock.com)

נעמה קציר שמואלי, פעילה בעמותת יה"ל לאלרגיות מזון, שנכחה באסיפת ההורים המדוברת, סיפרה כי "מדובר במקרה קיצוני של התנהלות מבישה של הורים שהובילה בסופו של דבר את הורי הילד להחליט לעבור לגן אחר. גם הגננת שעמדה לצד ההורים לא הצליחה לשנות את השיח בגן. בסוף יש חוזר מנכ"ל ויש הנחיות וההורים האלה החליטו לעשות הכל כדי לעקוף את ההנחיות וממש להילחם בילד האלרגי. אני מקווה שגם במערכת וגם בסביבה יבינו שהילדים האלרגים כאן, והם כאן כדי להישאר ומגיע להם לחיות כאן כמו כל הילדים. קצת התחשבות וקצת ויתור והכלה יכולים לעשות את ההבדל בשביל הילדים שלנו".

מהעירייה המדוברת נמסר כי עמדתה היא שיש להתחשב בצרכי ילד אלרגי. "העירייה עשתה כל שעל ידה על מנת להתאים את הגן לצרכי הילד, לרבות הכנת תפריט מותאם, מיוחד ומאוזן וכן קיום אסיפת הסברה בנוכחות תזונאית ומנהלת המחלקה הרלוונטית לנוכח התנגדות הורי הגן. על אף שהודענו כי הגן יפעל רק במתכונת המכבדת את צרכי הילד, לצערנו בחרו הורי הילד האלרגי לבקש להעבירו מרצונם לגן אחר. העירייה כיבדה את רצון הורי הילד, וערכה שיבוץ מחדש בגן לשביעות רצונם".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!