דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / מנצחים: נבחרת פולין מנצחת את ברזיל בגמר אליפות העולם בכדורעף

וגם - הפועל ב"ש בכדורסל מסתמנת כבר כהפתעה אבל ממעטת לשתף את שחקניה הישראלים | השחקן השבדי ששתה מהכוס שנזרקה לעברו | וקפטנית קבוצת הבנים באורוגוואי שכבשה שער ניצחון

נבחרת פולין מעיפה את גביה הניצחון באליפות העולם לגברים בכדורעף (צילום: AP Photo/Luca Bruno).
נבחרת פולין מעיפה את גביה הניצחון באליפות העולם לגברים בכדורעף (צילום: AP Photo/Luca Bruno).
יאיר צוקר
ליאור ברטל
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מנצחים ומעיפים עד וארשה: נבחרת פולין בכדורעף

יאיר צוקר

מי יותר טובים בספורט פולנים או ברזילאים? ברוב ענפי הספורט התשובה היא חד משמעית – ברזיל. אבל כנראה שבשביל להיות אלוף העולם בכדורעף כדאי להיות פולני.

הנבחרת הפולנית בכדורעף רשמה השבוע ניצחון ענק על ברזיל 0:3 (26:28, 20:25, 23:25) בגמר אליפות העולם שנערך בטורינו. זו הפעם השנייה ברציפות והשלישית בסך הכל שהפולנים זוכים בתואר, אחרי שעשו זאת גם ב-2014 וב-1974. 

פולין הגיעה מוכנה לגמר מול ברזיל, לאחר שגברה בחצי בגמר 2:3 על ארה"ב החזקה, שסיימה במקום השלישי. זהו ההפסד השני ברציפות ל"סלסאו" בגמר אליפות העולם, דבר מאוד מתסכל, למרות שהצליחו להחזיר מגדולתם לאחר שזכו בזהב האולמפי בריו.

את הפולנים הוביל ברטוש קורק עם 24 נקודות ואת ברזיל הוביל וואלאס דה סוזה עם 14 נקודות. קורק היה גם זה שהנחית את הנקודה האחרונה במשחק ואחרי המשחק הוא נבחר לשחקן המצטיין של האליפות.

מפסידה ולא משתפת כחול לבן: הפועל ב"ש כדורסל

ליאור ברטל

סיפור הסינדרלה של הפועל באר שבע בכדוסל מגלם את כל מה שרקוב בכדורסל הישראלי. הוא היה יכול להיות סיפור מהמם – קבוצה שמייצגת את בירת הנגב, משחקת במגרש חדש, מגיעה כבר בעונה הראשונה לגמר גביע ווינר ומביאה משהו מיוחד לכדורסל הישראלי.

בניגוד לכך, החליטו במועדון ללכת על קבוצה שמנותקת באופן מוחלט מהקהל הישראלי והכדורסל המקומי. ההנהלה החליטה להביא השנה לגיון זרים שייצג את הקבוצה האמריקאית שמשחקת עם חולצות הכיתוב עברי. באר-שבע הביאה 5 זרים ו-3 מתאזרחים. 3 המתאזרחים הולכים להיות שחקני המפתח של הקבוצה והישראלים בעיקר יחממו את הספסל.

במהלך גביע ווינר ראינו ששני שחקני החמישייה שפתחו לפי החוק הרוסי הם שני הגארדים האמריקאים – טרוויס ווריק וחנן קולמן. השחקנים הישראלים שעלו מהספסל היו עמית גרשון שאמור להיות המחליף הראשון שלהם ושיחק 23:21 דקות. בחצי הגמר המשחק שוחק 50 דק' וקולמן היה פצוע. לכן גרשון זכה ל-30 דק'. הישראלי השני הבכיר הוא הסנטר רם אליספור ש"נהנה" מ-5 דקות. באר-שבע ו-8 שחקניה האמריקאים אולי ימשיכו לנצח, אבל הכדורסל הישראלי רק ממשיך להפסיד.

מנצח בחגיגה ומציל את האוהד המפסיד: קנדי באקירסיוגלו

יאיר צוקר

זה יכול היה להיות עוד מקרה מוכר ומכוער בו אוהד זורק חפץ על שחקן במהלך משחק, אבל מה שעשה קנדי באקירסיוגלו שחקן קבוצת האמברי מהליגה השוודית הצליח להוציא משהו משעשע למדי מהסיטואציה.

במהלך המשחק בין האמברי לגוטנבורג במצב של 0:2 למארחים, נשרקה בעיטה חופשית, 30 מטרים אלכסונית מהשער לזכות האמברי, מי שניגש לבעוט את הבעיטה החופשית היה קשר הקבוצה וגיבור המשחק קנדי באקירסיוגלו, ששחרר בעיטה מושלמת לפינה של השער ורץ לחגוג עם האוהדים.

במהלך החגיגות נזרקה לפתע כוס משקה היציע, ומבקיע השער הנרגש תפס אותה בידו כשהיא עוד מלאה ולגם את המשקה באלגנטיות. זה היה יכול להיות מקרה מאוד לא נעים וגם לא חוקי, אך רגע של וירטואוזיות וצירוף מקרים הפך את החגיגה לחד פעמית ומבדרת.

מנצחת מגיל קטן: מאיה מאקיאס

ליאור ברטל

מאיה מאקיאס בת ה-7, קפטנית קבוצת הבנים שנתון 2011 של נסיונל הקבוצה השנייה בכמות התארים במדינת הכדורגל אורוגוואי. השבוע היא כבשה את שער הניצחון בדקות הסיום של הדרבי הגדול באורגוואי בין נסיונל לבין פניארול. קבוצתה ניצחה 1:2 הודות לשער שלה. היא הבת היחידה בקבוצה וזה כמובן בגילאים האלו עוד לא מפריע לה להתחרות במשחק פיזי יותר. מעניין לראות לאן היא תגיע בעוד עשור. השחקן האהוב עליה הוא כוכב לשעבר של הקבוצה הבוגרת אלבארו רקובה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!