דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורגל

כדורגל / ההתאחדות לכדורגל אישרה את מינויו של משה "שינו" זוארץ ליו"ר

זוארץ, שיחליף בתפקיד את עופר עיני: "זאת אולי לא שעתו היפה ביותר של הכדורגל שלנו, צריך להודות בזה, אבל אין לי ספק כי נגיע למקום טוב בהרבה"

נבחרת ישראל בכדורגל (ההתאחדות לכדורגל בישראל)
נבחרת ישראל בכדורגל (ההתאחדות לכדורגל בישראל)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

ברכות להתאחדות לכדורגל: אושר מינויו של משה "שינו" זוארץ ליו"ר ההתאחדות במקומו של עופר עיני. זוארץ, המועמד היחיד לתפקיד, זכה לתמיכה מלאה של כל 23 חברי הנהלת ההתאחדות. קודם לכן אושרה ההנהלה החדשה של ההתאחדות לכדורגל ברוב קולות של 954 בעד לעומת 52 נגד בלבד.

זוארץ זכה לתמיכה רחבה מכל ראשי הקבוצות בליגות המקצועניות ובליגות החובבניות. בעוד שבועיים ייכנס מסיבת עיתונאים בה יציג תוכנית ארוכת טווח של שמונה שנים להבראת הכדורגל. חזונו של זוארץ הוא להפחית את מספר הקבוצות בליגת העל, הפיכת ליגה א' לליגה חצי מקצוענית, הוספת שיעורי ספורט בבית הספר, מינוי מנהל אגף תשתיות, הפחתת הזרים בהדרגה והגדלת בית הנבחרות.

משה (שינו) זוארץ (צילום: התאחדות הכדורגל).
משה (שינו) זוארץ (צילום: התאחדות הכדורגל).

זוארץ גדל בפ"ת, כנער שיחק במועדון כדורגל של מכבי פתח תקווה, ב-2005 מונה ליו"ר קבוצת הכדורגל מכבי פתח תקווה וכיהן בתפקיד עד 2011, לאחר מכן שימש ספונסר הקבוצה במשך מספר שנים.

לאחר קדנציה בה התדרדרה נבחרת ישראל בדירוג העולמי של פיפ"א למקום ה-94, יש לזוארץ עבודה רבה בהחזרת התוצאות והאמון של הציבור הישראלי בנבחרת ויציאה לדרך חדשה עם יותר הישגים ושמחה ופחות תקריות לא מחמיאות על ומחוץ למגרש.

זוארץ אמר לאחר הבחירה: "אני מבקש להודות לקבוצות הכדורגל על התמיכה הגורפת לאורך כל הדרך ועל הבחירה בי לתפקיד יו"ר ההתאחדות, וכמובן גם לחברות ולחברים החדשים של הנהלת ההתאחדות. אני רוצה להודות לעופר עיני, קודמי בתפקיד, ולחברי ההנהלה היוצאת, על העבודה הטובה שעשו בביסוס איתנותה הכלכלית של ההתאחדות ובמאבק הגדול שעופר הוביל וניהל בזירה הבינלאומית כדי למנוע מהפלסטינים לקדם אפשרות של השעיית ישראל מפיפ"א".

היו"ר החדש נשמע מודע מאוד למצב ולא מחפש תירוצים: "בחרתי בתפקיד ונבחרתי לו, כי אני מאמין גדול בכדורגל שלנו. זאת אולי לא שעתו היפה ביותר, צריך להודות בזה, אבל אין לי ספק כי בזכות חשיבה יצירתית, עבודה מאומצת ושילוב כוחות עם כל מי שרוצה ומוכן לעשות למען קידום ופיתוח הענף, נגיע למקום טוב בהרבה. ניצבים לפנינו לא מעט אתגרים גדולים, מקצועיים, חברתיים, אבל חשוב לזכור כי הפוטנציאל עצום".

לסיום שיתף זוארץ מעט בחזון אותו ירצה להנחיל בהתאחדות לכדורגל: "יש כאן מדינה שמשוגעת על כדורגל, יש כאן עשרות אלפי ילדים שחולמים יום אחד ללבוש את מדי הנבחרת ולייצג את מדינתם, יש לכולנו חלום משותף לראות את הנבחרת הלאומית שלנו משיגה כרטיס לטורניר גמר אליפות אירופה ולמונדיאל". 

לסיום קרא היו"ר לאוהדים לבוא ולתמוך בנבחרת במשחקיה הקרובים מול סקוטלנד ואלבניה בליגת האומות.

שרת התרבות והספורט מירי רגב שוחחה עם היו"ר הנבחר: "ההצלחה שלך היא ההצלחה שלנו ושל הכדורגל הישראלי. ביחד נפעל להתמודד עם האתגרים בזירה המקומית והבינלאומית". עוד נמסר מהשרה כי השניים קבעו להיפגש בימים הקרובים ולדון בתכניות עבודה לקידום הכדורגל הישראלי, צמצום האלימות במגרשים, מלחמה בגזענות והחזרת חוויית הצפייה למגרשים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!