דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / מקגרגור נגד חביב: הקרב הגדול ביותר בתולדות ה-MMA מגיע להכרעה

רוסיה מול אירלנד, הגנה מול התקפה, צניעות מול רברבנות ועוד: לפי מערך השיווק של הקרב המתוקשר אלה חלק מהשאלות שיוכרעו הלילה בזירה בלאס וגאס

קונור מקגרגור וחביב נורמגומדוב לקראת הקרב שיתקיים ביניהם הערב (צילום: AP Photo/John Locher).
קונור מקגרגור וחביב נורמגומדוב לקראת הקרב שיתקיים ביניהם הערב (צילום: AP Photo/John Locher).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

חביב נורמגומדוב בן ה-30, אלוף העולם במשקל קל במסגרת ארגון ה-UFC (ארגון הלחימה המשולבת הגדול בעולם), יפגוש  הלילה (בין שבת לראשון)  את אלוף העולם לשעבר קונור מקגרגור לקרב הכי משווק אי פעם בתולדות הארגון. מקגרגור חוזר להתחרות במסגרת הארגון לאחר שבחר לפרוש כדי להרוויח את הכסף הגדול בקרב האיגרוף מול פלויד מייוות'ר.

נורמגומדוב בעל הסגנון ההגנתי ושליטה בתרגילי הכנעה, ינסה להשיג את הניצחון היוקרתי ביותר בקריירה שלו שעומדת במאזן מושלם 26:0 מול מקגרגור בעל הסגנון ישיר ותוקפני יותר. הבדלי הסגנונות מוסיפה הרבה צבע לקרב המעניין. עדיין לא כל כך ברור עד כמה מקגרגור מוכן לקרב מבחינה פיזית ומנטלית לאחר שנתיים הפסקה מהארגון. האירי בעל הפה הגדול חוזר לארגון בעיקר כדי להפוך לאיש עסקים ממולח ולשווק את הוויסקי החדש שלו "פרופר 12", דרך מצלמות טלוויזיה שמסקרות את הקרב הגדול.

נורמגומדוב בן ה-30  הוא אלוף העולם המוסלמי הראשון בעולם והרוסי הראשון בעולם. הוא נולד בכפר הקטן סילדי. הלוחם שמכונה בקרבו "הנשר" הוא גאוות העם האווארי מריפובליקת דאגסטן הנמצאת בדרום רוסיה וחולקת גבול משותף עם גיאורגיה. העם העתיק הגיעו במאה החמישית וכבשו את האזור מידי האימפריה ההונית המתפוררת. הם התיישבו ושלטו בצפון דאגסטן עד המאה ה-13. האזור עבר לשליטתה של רוסיה רק בשנת 1813 לאחר מלחמותיה הגדולות מול פרס.

הוא מגיע ממשפחה שמתמחה באמנויות לחימה. אביו עבדולמאנאפ היה איש צבא רוסי מעוטר והוא לימד את בנו הקטן מגיל 8 האבקות. לאחר כמה שנים אביו פרש מהצבא הרוסי והקים במרתף ביתם מועדון בו הוא החל ללמד תלמידים רבים מהאזור את אומנות הלחימה הסובייטית סמבו.

סמבו היא אומנות לחימה מודרנית, ספורט קרבי ושיטה להגנה עצמית שפותחה בברית המועצות והוצגה כספורט רשמי על ידי ועדת הספורט הלאומית של ברית המועצות ב-1938, על ידי אנטולי חרלמפייב. מקור השם בראשי תיבות של САМооборона Без Оружия ופירושו הגנה עצמית ללא נשק. שורשי הסמבו באים מהג'ודו והיאבקות כפרית של הכפרים באזור.

בגיל 10 המשפחה עברה מהכפר למחצ'קלה, עיר הבירה של דאגסטן. באותו השנה החל נורמגומדוב ללמוד היאבקות ובגיל 15 הצטרף גם ללימודי תחרות הג'ודו. במהלך לימודיו בבית ספר הוא הצטיין בתחום הספורט, אך התקשה בלימודים והסתבך במספר מקרי אלימות בחצר בית הספר. בעקבות הקושי בלימודים החליט בגיל 15  לפרוש מהבית ספר ולהפוך למאבטח. אביו שראה בבנו פוטנציאל לספורטאי בכיר סירב לוותר על בנו והכריח אותו לחזור ללימודים, כדי שלא יהפוך לעובד בעבודות שחורות מגיל צעיר.

לאחר שהצטיין בהאבקות ובג'ודו, אביו הבין שבנו הבכור יכול להפוך ללוחם סמבו בעל שם עולמי, והחליט לעשות לבנו הסבה לאומנות הלחימה הסובייטית. נורמגומדוב הלך בדרכו של דוד שלו, היה אלוף העולם באומנות הלחימה סמבו בשנת 1992 החל להתחרות ברחבי רוסיה. ההצלחה שלו הייתה כמעט מידית וכבר בגיל 21 הוא זכה באליפות העולם במשקל עד 74 ק"ג, הישג שהוא חזר אליו בשנה לאחר מכן כשזכה בתואר שוב, הפעם במשקל עד 82 ק"ג.

https://mmajunkie.com/2018/10/video-watch-ufc-229-bad-blood-full-episode-khabib-nurmagomedov-vs-conor-mcgregor

לאחר ההצלחה באליפויות הסמבו, החליט נורמגומדוב לעבור להילחם בתחרויות אומנויות הלחימה ה- MMA. בגיל 20 הוא החל את דרכו בקרבות יחסית זניחים ברחבי רוסיה ואוקראינה, תוך שלוש שנים בלבד הוא צבר 16 ניצחונות רצופים וזכה בכמה טורנירים מקומיים. ההצלחה שלו הביאה אותו למעבר לרמה הגבוהה ביותר לארגון UFC. כאשר הצטרף, הוא הפך לרוסי הצעיר ביותר אי פעם שמתחרה בארגון. בתוך הארגון התלהבו מהפוטנציאל של הלוחם בן ה-23 וכוונו אותו להגיע תוך זמן קצר יחסית  לקרבות מול מתחרים בכירים יותר במשקל שלו.

נורמגומדוב המשיך להצטיין ותוך שנתיים וחצי בלבד. המאזן האימתני שלו עמד כבר על 23 ניצחונות מול 0 הפסדים. לאחר שסדרת פציעות עצרו את ההתקדמות שלו, ב-2016 הוא חזר למסלול הניצחונות וקבל הבטחה מהארגון לקרב על תואר האליפות מול אלוף העולם אדי אלוורז. למרות ההבטחה החליטו בארגון לבטל את הקרב הצפוי ולארגן קרב של אלוורז מול יריב מרתק יותר, הלא הוא לא פחות ולא יותר אלוף העולם במשקל נוצה, קונור מקגרגור. שהיה מעוניין לזכות מחדש בתואר אלוף העולם במשקל קל ולהחזיק  את שני התארים במקביל.

מבחינה פרסומית, המניה של האירי בעל הפה הגדול והילד הרע האהוב של הארגון הייתה בשיאה. הרצון שלו להילחם על התואר גרם לארגון לחזור מהבטחתה לנורמגומדוב שזעם על החלטה האשים את אלוורז בפחדנות וקרא לו "אלוף השטויות" וכינה את ארגון ה-UFC "מופע של פריקים". מקגרגור ניצח בקרב האליפות את אלוורז עם נוקאוט מהדהד במהלך הסיבוב השני וזכה מחדש בתואר הכפול.

בעקבות המעבר הזמני של הלוחם האירי לעולם האיגרוף נשלל ממנו תואר האליפות. בשנתיים שהאירי נעדר הצליח חביב נורמגומדוב לזכות בתואר. לאחר שקיבל, בחודש אפריל השנה, את ההזדמנות שלו בקרב האליפות הזמנית מול אל יאקווינטה האמריקאי, הנחשב למתחרה קל יחסית, שהגיעה בעקבות פרישות של מתחרים בכירים יותר בענף. בשבת ינסה נורמגומדוב להוכיח לעולם כולו שהוא באמת הדבר האמתי ולכתוב את שמו בהיסטוריה, ע"י ניצחון מול האלוף לשעבר והכוכב הבלתי מעורער של UFC בשנים האחרונות, קונור מקגרגור.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!