דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פרשת המעונות

פרשת המעונות / משפטם של שרה נתניהו ועזרא סיידוף יפתח היום; שניים מעורכי דינה פרשו

אשת ראש הממשלה מואשמת בכך שהזמינה מזון בשווי מאות אלפי שקלים לבית ראש הממשלה שלא כדין | עורכי דינה: "כתב האישום מתבסס על נוהל בלתי חוקי, שלמעשה כלל אינו קיים"

שרה נתניהו. ארכיון (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90)
שרה נתניהו. ארכיון (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

משפטה של אשת ראש הממשלה שרה נתניהו ב'פרשת המעונות' יפתח היום (ראשון) בבית משפט השלום בירושלים. העבירות בהן מואשמת נתניהו הן קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, והפרת אמונים, כשעל פי כתב האישום, הזמינה אשת ראש הממשלה מזון למשכן ראש הממשלה שלא כדין. גם משפטו של עזרא סיידוף, שהיה אחראי על ניהול מעון ראש הממשלה באותה תקופה, יפתח היום. סיידוף מואשם בעבירות זיוף בידי עובד ציבור, שבוצעו כביכול על מנת לממן הוצאות פרטיות במעונות ראש הממשלה.

הפרקליטות צפויה לבקש לזמן עשרות עדים להעיד במשפט, בהם בעלי תפקידים במעון ראש הממשלה בעבר, וגורמים שהיו קשורים בהזמנת הארוחות. סיידוף ונתניהו צפויים להכחיש את ההאשמות נגדם, וזאת לאחר שנתניהו דחתה עסקת טיעון.

לפי המפורט בכתב האישום, פעלה נתניהו, יחד עם סיידוף, להשיג במרמה מימון ממשרד רוה"מ להזמנת מאות ארוחות ממסעדות, בשווי כולל של למעלה מ-350,000 שקלים, תוך עקיפה מכוונת של הנהלים שאסרו להזמין ארוחות מוכנות במקביל להעסקת מבשלת במעון. על פי כתב האישום, נתניהו וסיידוף ביצעו זאת באמצעות הצגת מצג שווא כלפי המשרד כאילו במעון לא מועסקת מבשלת, למרות שבפועל לאורך כל התקופה הועסקו במעון מבשלות.

לעזרא סיידוף מיוחסים בכתב האישום מעשים ואישומים נוספים. סיידוף מואשם בעבירות קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים וזיוף בידי עובד ציבור, בקשר להעסקת שפים לאירוחים פרטיים, והעסקת מלצרים במעון הרשמי של רוה"מ, במסגרתן פעל לכך שיזויפו דוחות נוכחות וחשבוניות על מנת שיאושרו לתשלום על ידי משרד רוה"מ.

עורכי הדין פרשו

לקראת פתיחת המשפט פרשו מצוות ההגנה של נתניהו עורכי הדין יעקב ויינרוט ועמית חדד. בעוד בערוץ 10 פורסם כי הרקע לפרישה הוא חילוקי דעות בין עורכי הדין, כשהשניים שפרשו תמכו לשכנע את אשת ראש הממשלה לקבל את עסקת הטיעון, טוען עו"ד ויינרוט כי אין מחלוקת, וכי השניים פרשו לאחר שהחליטו שיש לעשות בידול בייצוג של שרה לבין הייצוג של בנימין נתניהו, כעת כשהתיק הגיע לשלב המעשי.

לקראת הדיון מסרו פרקליטיה של הגב׳ שרה נתניהו: "בפעם הראשונה בהיסטוריה מגישים כתב אישום נגד רעיית מנהיג על פתיתים וחמגשיות. פתיתים וחמגשיות שהוזמנו ע״י עד המדינה מני נפתלי, חרף מחאתה של הגב׳ שרה נתניהו.

"כתב האישום מתבסס על נוהל בלתי חוקי, שלמעשה כלל אינו קיים. חוק יסוד הממשלה קובע שרק ועדת הכספים של הכנסת מוסמכת לקבוע את היקף ההוצאות במעון ראש הממשלה, ורק היא.

"״נוהל המבשלת״, שנקבע בחוסר סמכות ע״י שלושה פקידים, חמישה ימים בלבד לפני כניסתו של ראש הממשלה לתפקיד ב 2009, מעולם לא קיבל את האישור הנדרש מוועדת הכספים ולכן אינו חוקי. כתב אישום שמבוסס על נוהל בלתי חוקי – לא יחזיק מים."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!