דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
התנועה לאיכות השלטון

פרשת נוה / התנועה לאיכות השלטון: יש להשעות את עו"ד אפי נוה מהוועדה לבחירת שופטים

נוה, נחקר בשבוע שעבר באזהרה בחשד לעבירה על פי חוק הכניסה לישראל ולעבירת מרמה | התנועה פנתה לשרת המשפטים ולנשיאת בית המשפט העליון, "חברותו של אדם החשוד בפלילים בוועדה לבחירת שופטים...פוגעת פגיעה קשה ביותר באמון הציבור".

יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר, אפי נוה (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90)
יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר, אפי נוה (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

התנועה לאיכות השלטון לשרה שקד ולנשיאת העליון חיות: השעו את עו"ד אפי נוה מהוועדה לבחירת שופטים, עד לתום הבירור עניינו.

כזכור, ביום חמישי האחרון פורסם כי נוה נחקר באזהרה בתחילת השבוע בנתב"ג, זאת בחשד לעבירה על פי חוק הכניסה לישראל ולעבירת מרמה. על פי החשד, נוה, שחזר מחופשה בחו"ל, ניסה להעביר בנמל התעופה אישה שהתלוותה אליו, מבלי שתיאלץ להחתים את דרכונה בביקורת הגבולות. נוה נחקר מבלי שהמשטרה פרסמה את התקרית, או את עובדת היחקרותו, בניגוד למקובל במקרים בהם אנשי ציבור נחקרים על ידי המשטרה או חשודים בפלילים.

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (ראשון) לשרת המשפטים איילת שקד ולנשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, בדרישה להשעות את עו"ד אפי נוה, יו"ר לשכת עורכי הדין, מהועדה לבחירת שופטים, לכל הפחות עד להחלטה האם יוגש כנגדו כתב אישום. מהתנועה נמסר כי "מצב בו לאדם הנתון תחת חקירה פלילית תינתן האפשרות להכריע בשאלת מינויים של שופטים, שחלקם עשויים להיות מבין השופטים שעניינו יתגלגל לפתחם בעתיד, מעלה חשש לניגוד עניינים של ממש בו עשוי להיות מצוי עוה"ד נוה בתפקידו כחבר בוועדה".

מהתנועה לאיכות השלטון נמסר כי "אנו סבורים כי חבר בוועדה לבחירת שופטים, שאמונה על בחירתם ומינויים של שופטים רבים במערכת המשפט, החשוד בביצוע עבירות פליליות ואשר אף הודה במעשים המיוחסים לו, כך על פי הפרסומים – לא יכול להמשיך ולכהן בתפקידו כחבר בוועדה זו, לכל הפחות עד להכרעה האם יש להגיש כנגדו כתב אישום".

"פגיעה קשה ביותר באמון הציבור"

עוד נמסר כי "חברותו של אדם החשוד בפלילים בוועדה לבחירת שופטים, על אחת כמו וכמה כאשר המדובר ביו"ר לשכת עורכי הדין שהינו בעל כוח רב בוועדה, פוגעת פגיעה קשה ביותר באמון הציבור בפעילותה של הוועדה, בניקיון הכפיים שלה, במקצועיותה וביושרה".

התנועה התייחסה גם לפרסום לפיו נוה הודה בחקירתו במעשים המיוחסים לו, ואמרה כי "במקום בו עוה"ד נוה הודה, לכאורה, במעשים המיוחסים לו, ועניינו עלול להגיע לכדי הגשת כתב אישום, אין מקום להמשך חברותו בוועדה. בשל כך אנו קוראים לפעול להשעייתו של עוה"ד נוה מהוועדה לבחירת שופטים, לכל הפחות עד להחלטה האם יוגש כנגדו כתב אישום".

מלשכת שרת המשפטים שקד, החברה גם היא בוועדה לבחירת שופטים, נמסר היום כי "בירור שנערך במשרד המשפטים העלה כי החקירה בעניין תסתיים, ככל הנראה, בתוך זמן קצר ביותר, בעוד ישיבת הוועדה לבחירת שופטים קבועה לעוד יותר מחודש. בתום החקירה ולימוד החומר, תגובש במשרד המשפטים עמדה בנושא ההשתתפות של יו"ר לשכת עורכי הדין בישיבת הוועדה הקרובה". בין שקד ונוה מתקיים שיתוף פעולה פוליטי נרחב, בעיקר במסגרת הועדה לבחירת שופטים.

לאחר פרסום המקרה, פנתה התנועה לחופש המידע לרשות שדות התעופה בדרישה לפרסום את סרטוני מצלמות האבטחה שתיעדו את אפי נוה בנתב"ג. בבקשת חופש מידע שהגישה התנועה לאחר פרסום האירוע, נכתב כי "מדובר בעובד ציבור בכיר, המייצג את ציבור עורכי הדין וחבריי הלשכה בישראל, לפיכך זכאי הציבור וציבור עורכי הדין בפרט אותו משרת נווה, לבחון ממקור ראשון את התנהלות העומד בראשם, לבקר אותו, בזמן אמת, בסמוך למועד ההתרחשות ובאופן בלתי תלוי".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!