דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
23.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 23.8°תל אביב
  • 21.5°חיפה
  • 23.1°אשדוד
  • 23.9°באר שבע
  • 34.3°אילת
  • 27.2°טבריה
  • 22.8°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ערוץ 10

ערוץ לאן? / עתידו של ערוץ 10, כמו גם עתיד מאות עובדיו, ממשיך להיות לוט בערפל

הרשות השניה מעכבת את המיזוג עם 'רשת' בשל חשש למצבו הכלכלי של הערוץ | חשש לעתידם של 400 עובדי הערוץ ומאות פרילאנסרים | יו"ר הוועד: "הערוץ הזה יכול לקרוס תוך כמה שבועות אם אבני הדומינו יתחילו ליפול"

הפגנת עובדי ערוץ 10 מול משרד האוצר, ארכיון. (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)
הפגנת עובדי ערוץ 10 מול משרד האוצר, ארכיון. (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הרשות השניה לטלוויזיה ולרדיו מעכבת את ההחלטה על אישור הליך המיזוג של ערוץ 10 ורשת, והחליטה שלשום (ראשון) כי קודם לכך יתקיים שימוע ציבורי אשר יכלול את כל המסמכים שגילה ערוץ 10 בפני הממונה על ההגבלים העסקיים, המעידים על מצבו הרעוע, וכן בדיקה של הנתונים הכלכליים והעסקיים ושל שאלת קיומו של קונה לאפיק השידור.

החלטה זו התקבלה לאחר שעובדי חברת החדשות של ערוץ 10 הפגינו מול כינוס מועצת הרשות, והוזמנו גם לדבר בישיבה – שם תבעו החלטה מהירה מתוך חשש לקריסת הערוץ תוך שבועות ספורים ולפיטורי עובדיו.

אנחנו חרדים. אנחנו גוף עם 400 עובדים באופן ישיר ויש עוד מאות עובדים שעובדים איתנו באופן קבוע כפרילנסרים

"נראה כי המחוקק לא התכוון לאפשר מיזוג שכזה ויצוין שבעבר המחוקק קבע הוראות ברורות לגבי האפשרות של מיזוג ערוצים מסחריים אולם לא קבע הוראות כאלה לגבי מיזוג של בעלי רישיונות. הרי מיזוג שכזה עומד בניגוד לכוונתו של המחוקק שלפני פחות משנה פיצל את ערוץ 2 וקבע הוראות ברורות לקיומו של ערוץ שלישי", כך נכתב בהחלטות המועצה. "עם זאת, אין צורך לקבוע מסמרות בשאלות המשפטיות בשלב זה, שכן רישיונו של ערוץ 10 לא בוטל ולא פקע, ואין תשתית עובדתית מספקת לכך. שיקוליה וסמכויותיה של הרשות רחבים ומצריכים תשתית עובדתית רחבה ועמוקה שאינה ניצבת בשלב זה בפני הרשות".

בדיון המועצה אמר יו"ר ועד עובדי חדשות ערוץ עשר, טל שורר, כי "חדשות עשר היא חטיבת חדשות בתוך ערוץ עשר, שכמעסיק כבר קרס. הוא לא מפיק בשבועות האחרונים, אנחנו רואים את זה ברייטינג, בצמצומים של הדברים הכי קטנים, ואנחנו חרדים. אנחנו גוף עם 400 עובדים באופן ישיר ויש עוד מאות עובדים שעובדים איתנו באופן קבוע כפרילנסרים. קריסה של חברת החדשות לא תשפיע רק על מקבלי השכר של חדשות עשר אלה תפיל יחד איתה את כל השוק והפרילנסרים שעובדים יחד איתנו וערוץ 2. המצב קשה ובסכנת קריסה מיידית. הערוץ הזה יכול לקרוס תוך כמה שבועות. אם אבני הדומינו יתחילו ליפול הם יפלו".

מיזוג אפשרי בין רשת לעשר (גרפיקה: shutterstock).
מיזוג אפשרי בין רשת לעשר (גרפיקה: shutterstock).

גם עורכת הדין נוגה רובינשטיין, שהייתה שותפה בניסוח חוק הרשות השנייה, הביעה תמיכה בעמדת העובדים. "הסיטואציה המשפטית היא פשוטה מאוד, ולכן אין שום מקום לחסם בפני חברי המועצה לדיון בבקשה. יש כאן בקשה להעברת אמצעי שליטה. הבקשה הזו מחויבת המציאות, מכיוון שזו הזכות של סחירות מניות, דבר מאוד בסיסי בכל חוק רגולטורי", אמרה רובינשטיין בפתח הישיבה. "אתם בעלי הסמכות והחובה להבטיח פלורליזם, תחרות והמשך העסקת העובדים הללו, ככל שיש לכם אפשרות לכך. אתם מחויבים לדון בבקשה להעברת אמצעי שליטה, לא רק שאתם יכולים, אתם חייבים".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!