דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רצועת עזה

המשבר בעזה / סולר במימון קטר ייכנס לרצועת עזה דרך מעבר ארז - חרף התנגדות הרשות

ישראל החלה להעביר מיכליות סולר לתוך רצועת עזה כדי להתמודד עם המשבר ההומנטרי ברצועה ולהרחיב את אספקת החשמל לתושבי הרצועה ל-8 שעות ביום | הצעד לא נעשה על דעת הרשות הפלסטינית או בהסכמתה | נמשכות ההתפרעויות על הגדר

משאיות פלסטיניות במעבר כרם שלום. ארכיון (Abed Rahim Khatib/Flash90)
משאיות פלסטיניות במעבר כרם שלום. ארכיון (Abed Rahim Khatib/Flash90)
שי ניר

על רקע סירוב הרשות הפלסטינית להכנסת סולר להפעלת תחנת הכוח ברצועת עזה ועל רקע האלימות הגוברת בגבול רצועת עזה, ישראל החלה אתמול (שלישי) להכניס לרצועה סולר במימון קטרי.

סוכנות הידיעות הפלסטינית סאפא מדווחת כי משאיות סולר עברו הבוקר משטח ישראל לתוך רצועת עזה במעבר כרם שלום וכי מתוכננות לעבור כ-6 משאיות סולר במהלך היום. הסולר שהועבר הוא במימון קטרי ונועד לתת מענה לאספקת החשמל ברצועה ולהכפיל את שעות זרימת החשמל ל-8 שעות ביום.

משפחה פלסטינית בחשכה, בעקבות הפסקת חשמל ברפיח (צילום: עבד רחים כתיב / פלאש 90).
משפחה פלסטינית בחשכה, בעקבות הפסקת חשמל ברפיח (צילום: עבד רחים כתיב / פלאש 90).

על-פי פרסום חדשות 'כאן', הסולר יוזרם לרצועה בהדרגה, ומקורות פלסטינים בכירים אמרו כי הצעד לא נעשה על דעת הרשות הפלסטינית או בהסכמתה. "הם אמרו לנו שהם רוצים להכניס את הסולר, אבל לא דרכנו", טענו המקורות. מקורות ברצועה דיווחו כי משאית אחת עם סולר במימון קטרי כבר נכנסה לעזה. לדבריהם, צפויות להיכנס עוד חמש משאיות, ובסך הכול כרבע מיליון ליטר סולר. ההערכה בעזה היא שהודות לסולר הקטרי תגדל כמות החשמל הביתית לצרכני עזה, מארבע שעות לשש עד שמונה שעות ביום. גורמים המעורים בסוגיית הזרמת הסולר במימון קטרי לעזה אמרו כי המהלך נעשה דרך האו"ם, שיפקח על המשאיות עם הסולר בתוך עזה עד להגעתן ליעדן. "החלו בהזרמה של הסולר. עדיין לא יודעים אם פקידי הרשות בצד הפלסטיני של כרם שלום יאפשרו לסולר להיכנס לעזה בפועל", ציינו הגורמים.

במשרד מתאם פעולות הממשלה בשטחים בחרו שלא להגיב.

תחנת הכוח בעזה (צילום: AP Photo/ Khalil Hamra).
תחנת הכוח בעזה (צילום: AP Photo/ Khalil Hamra).

בתוך כך, דובר צה"ל התייחס להפרות הסדר האלימות שהיו אתמול החל משעות אחר הצהריים בצפון רצועת עזה ושבמהלכן נפגעו כ-100 פלסטינים על-פי דיווחים מרצועת עזה.

מדובר צה"ל נמסר כי בהפרות הסדר האלימות שהתקיימו אתמול בסמוך לגדר המערכת בחלקה הצפוני של רצועת עזה השתתפו אלפי מתפרעים. במהלך הפרת הסדר הסבו המתפרעים נזק לגדר הביטחון הישנה, שנמצאת בשטח הפלסטיני והציתו אותה. בצה"ל מבהירים, לאור מספר סרטונים פלסטיניים שהופצו ברשתות החברתיות ומראים את הפגיעה הפלסטינית בתשתיות הביטחון, כי לא הייתה חדירה לשטח ישראל או פגיעה בתשתית ביטחונית פעילה באירוע זה.

עוד נמסר כי המתפרעים השליכו מטענים ורימוני רסס, הבעירו צמיגים ויידו אבנים לעבר לוחמי צה״ל. כמו כן, אחד המתפרעים חצה לשטח ישראל לזמן קצר והצית באמצעות בקבוק תבערה עמדה צבאית נטושה הסמוכה לגדר. במקרה לא היו נפגעים ונגרם נזק לרשת הסוואה בלבד.

הפרות סדר אלימות של אלפי פלסטינים במרחב גדר המערכת ברצועת עזה. ארכיון (דובר צה״ל)
הפרות סדר אלימות של אלפי פלסטינים במרחב גדר המערכת ברצועת עזה. ארכיון (דובר צה״ל)

ביחס לטענה כי הפלסטינים מצליחים לחדור לשטח ישראל במהלך ההתפרעויות אומרים בצה"ל כי במהלך הפרת הסדר האלימה פעלו כוחות צה"ל למניעה של חדירה רחבה לשטח הארץ וכי מדיניות הפעלת הכוח למול פגיעה בתשתיות ביטחוניות וחדירה לשטח ישראל ברורה וממומשת באופן יום יומי בחודשים האחרונים. האירוע נשלט בתצפית ובאש מתחילתו ועד סופו ובשום שלב לא יצא משליטה, הלוחמים פגעו בעשרות מתפרעים תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות וירי לעבר הפורעים בהתאם להוראות הפתיחה באש.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!