משרד הבריאות בוחן קמפיין פרסומי של מוצר הניקוטין ג'ול (Juul) על מנת לוודא שאינו מטעה את הציבור, כך נמסר במענה לפניית "דבר ראשון". במודעות הפרסום למוצר תחת הכותרת "דברים שחשוב לדעת על Juul", נטען בין השאר כי "המשימה שלנו היא לשפר את חייהם של מיליארד המעשנים הבוגרים בעולם ולהציע להם חלופה מספקת לסיגריות".
"ג'ול" הוא מכשיר אלקטרוני לאידוי ניקוטין, נטול טבק, שמזכיר במראה שלו גאדג'ט מתקדם, מעין דיסק און-קיי יפה למראה, שהחל להימכר באחרונה בישראל בקיוסקים ובפיצוציות. היתה בו בתחילה תכולה גבוהה של מעל 20 מ"ג ניקוטין למיליליטר, מעל התקינה הנהוגה, וזה גם הנימוק שהובא לצד ההחלטה לאסור את יבוא ושיווק המוצר בישראל לפני כחודש וחצי.
אלא שבמשרד הבריאות הסבירו היום (שלישי) במענה לפנייתנו כי מאז שהוצא הצו המנהלי למניעת יבוא ושיווק המוצר, נערכו בדיקות מדגמיות שהצביעו על כך שאין מכירה של מחסניות עם ריכוז ניקוטין של מעל 20 מ"ג. במלים אחרות, החברה הפחיתה את כמות הניקוטין במחסניות המילוי המתחברות למכשיר האלקטרוני בהתאם לדרישות הרגולטור. מהמשרד נמסר עוד כי הוא "יפרסם בימים הקרובים נוסח תקנות בעניין ריכוז ניקוטין בכלל הסיגריות האלקטרונית להערות הציבור".
כך או אחרת, החוק הנוכחי המגביל פרסום ושיווק של מוצרי טבק אינו חל על מכשירי ה"ג'ול" מכיוון שאינם מכילים טבק. את הפרצה הזו מנסה המחוקק לתקן כעת, עם חזרת הכנסת מפגרה, אז ימשיכו לקיים דיונים בהצעת חוק לתיקון חוק הגבלת הפרסומת והשיווק של מוצרי טבק, המבקש בין השאר להחיל את הוראות החוק גם על סיגריות אלקטרוניות.
במודעות הפרסומת ל"ג'ול" שפורסמו היום נטען עוד, בין השאר, כי "ארגוני בריאות רבים ברחבי העולם ממליצים למעשנים על מעבד לאיוד, מחקר של ארגון בריאות הציבור באנגליה הוכיח כי נזקי האיוד נמוכים בכ-95% לפחות לעומת עישון טבק".
יחד עם זאת, ובניגוד לרוח הדברים העולים מהפרסומת, בעולם נתקלת החברה בקשיים רבים. רק בתחילת החודש פשטו פקחים של מינהל המזון והתרופות בארה"ב (FDA) על משרדי החברה בסן פרנסיסקו. הם החרימו מסמכים רבים במטרה לברר מידע על שיטות השיווק והמכירה של החברה. זאת לאור השימוש הגובר במוצר מצד בני נוער בארה"ב.