דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הדרת נשים

הדרת נשים / מה עם הבנות? בית-ספר בכפ"ס הזמין רק בנים לפרויקט העשרה במדעים

הורי שכבת ט' בחטיבת הביניים "בר לב" בכפר-סבא נדהמו לגלות שלתוכנית העשרה מיוחדת במדעים הוזמנו 20 תלמידים בנים בשל שיתוף פעולה עם בי"ס ממלכתי-דתי | שדולת הנשים: "בית הספר מלמד אותן שההשכלה שלהן חשובה פחות מהדרישה להסתיר אותן"

שיעור מדעים. אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)
שיעור מדעים. אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)
ספי קרופסקי
ספי קרופסקי
ראש מערכת החדשות ועורך הבריאות
צרו קשר עם המערכת:

תנועת חדו"ש לחופש דת ושוויון פנתה למשרד החינוך ולמשנה ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לקבוע הנחיות שיחייבו את מערכת החינוך הממלכתי למנוע הדרת תלמידות. הפנייה הועברה לאחר שפורסם שלשום (שני) כי בנות לא הורשו להשתתף בתוכנית לימודי מדעים משותפת בכפר סבא לתלמידי כיתות ט' בחטיבת הביניים "בר לב" החילונית ולבית הספר "תורה ומדע".

באחרונה הופץ להורי התלמידים דף הנחיות ובו הוסבר כי לפרויקט ההעשרה יוקצו 20 תלמידים בנים מבית הספר, אליהם יצטרפו 20 תלמידים מבית הספר הדתי "תורה ומדע". כלומר, ניתן להסיק מדף ההנחיות כי לתלמידות לא יתאפשר להשתתף בפרויקט הנוכחי בשל שיתוף הפעולה עם בית הספר הדתי.

בית ספר שמוכן להדיר את התלמידות שלו מאירועים ולחסום בפניהן הזדמנויות לחקר וללמידה לא ראוי להיקרא מוסד חינוכי

לאחר הפרסום אודות המקרה באתר Ynet נמסר מטעם משרד החינוך כי התכנית איננה ממומנת על ידו. מהעירייה נמסר כי במקביל לפרויקט לבנים, ישנו פרויקט העשרה "להעצמת בנות בתחומי המדעים, שהורחב לכל העיר כחלק מהמהלך הארצי לעודד בנות לבחור בתחומי המדעים".

מנכ"ל חדו"ש, אורי רגב, כתב בפנייתו כי "שתי ההתייחסויות אינן ראויות ואינן מספקות. על משרד החינוך לפעול כמתבקש מדו"ח הצוות הבין-משרדי לבחינת תופעת הדרת נשים במרחב הציבורי משנת 2013 ודו"ח זילבר שאומץ על ידי הממשלה ב-2015, ולקבוע במסגרת החינוך הממלכתי הוראות ברורות, מחייבות ונאכפות באשר לאיסור הדרת תלמידות ונשים בפעילות הרגילה ופעילות העשרה לסוגיה". עוד הוסיף כי "אין כל עילה עניינית להפליה ו/או הבחנה בין תלמידים לתלמידות במערכת החינוך הממלכתית ככל שהדבר נוגע לקידום לימודי מדעים, והמענה לפיו יש תכנית מקבילה לתלמידות בלבד, שנועדה להעצים בנות בתחומים מדעיים אחרים הוא פסול על פניו".

אין כל עילה עניינית להפליה ו/או הבחנה בין תלמידים לתלמידות במערכת החינוך הממלכתית ככל שהדבר נוגע לקידום לימודי מדעים

מטעם שדולת הנשים נמסר כי "בית ספר שמוכן להדיר את התלמידות שלו מאירועים ולחסום בפניהן הזדמנויות לחקר וללמידה לא ראוי להיקרא מוסד חינוכי. בית ספר כזה לא רק מלמד אותן שההשכלה שלהן חשובה פחות מהדרישה להסתיר אותן, הוא גם מלמד אותן שהדרישה הזאת לגיטימית. שעצם הנוכחות שלהן מפריעה. שזה בסדר להשפיל אותן ולגזול מהן ידע והזדמנויות כדי שחלילה לא יראו אותן. שהן פחות חשובות, שהן מקום שני".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!