דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ניקי היילי

היילי פורשת / "עכשיו מכבדים את ארה"ב": שגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי, פורשת

בהפתעה, הודיעה השגרירה אוהדת ישראל, ניקי היילי, כי תעזוב את תפקידה בתום השנה | בישראל בירכו את היילי, והיללו את תפקודה ועמידתה לצד ישראל | הנשיא טראמפ הביע תקווה כי תחזור

ניקי היילי נפגשת עם הנשיא טראמפ, לאחר שהגישה את התפטרותה מתפקיד שגרירת ארה"ב באו"ם. 9 באוקטובר 2018 (AP Photo/Evan Vucci)
ניקי היילי נפגשת עם הנשיא טראמפ, לאחר שהגישה את התפטרותה מתפקיד שגרירת ארה"ב באו"ם. 9 באוקטובר 2018 (AP Photo/Evan Vucci)
שי ניר

שגרירת ארה"ב לאומות המאוחדות ניקי היילי, הודיעה אתמול אחר הצהריים (שלישי) במפתיע כי בסוף השנה בכוונתה להתפטר מתפקידה. במסיבת עיתונאים משותפת עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הודיעה היילי מול המצלמות על כוונתה, אך לא מסרה סיבה מסויימת לעזיבתה. ניתן לשער כי עצם ההופעה המשותפת עם הנשיא טראמפ מעידה כי עזיבתה נעשתה ברוח טובה. ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר, "אני מודה לשגרירה ניקי היילי שהובילה מאבק חסר פשרות נגד הצביעות של האו"ם ולמען האמת והצדק של מדינתנו. דרך צלחה!"

היילי ברכה את טראמפ והודתה לו על ההזדמנות להודיע את ההודעה באופן משותף. על תפקידה כשגרירה באו"ם אמרה היילי, "זהו כבוד לכל החיים. אני ברת מזל להוביל את המדינה שגידלה אותי ולשרת את המדינה שאני כה אוהבת. זו באמת ברכה… מה שהכי מרגש הוא לראות את השנתיים האחרונות, מה שקרה לארה"ב במדיניות החוץ. עכשיו, ארה"ב היא מדינה מכובדת. מדינות אולי לא אוהבות את מה שאנחנו עושים, אבל הן מכבדות את מה שאנחנו עושים. הן יודעות שאם אנו אומרים שנעשה משהו אז אנחנו גם מבצעים. הנשיא הוכיח זאת. בנושא הנשק הכימי בסוריה, עם נאט"ו באמירה שמדינות נוספות צריכות לשלם את החלק שלהן".

שגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי נואמת באסיפת האו"ם לקראת ההצבעה על הכרת טראמפ בירושלים. היום 21 בדצמבר (צילום: אמיר לוי/ פלאש 90)
שגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי נואמת באסיפת האו"ם לקראת ההצבעה על הכרת טראמפ בירושלים. היום 21 בדצמבר (צילום: אמיר לוי/ פלאש 90)

הנשיא טרמפ התייחס גם הוא לעזיבתה של היילי ואמר, "היילי עשתה עבודה מצויינת… אנחנו שמחים בשביל מצד אחד אבל אנחנו מצטערים על לכתך. בתקווה שתחזרי באיזו נקודה" אמר טראמפ והוסיף, "דבר מעולה נוסף שעשתה באו"ם, היא מכירה את השחקנים השונים. סין, רוסיה, הודו, והם אוהבים אותה ומכבדים אותה".

לצד ישראל ולצד טראמפ

היילי, לשעבר מושלת דרום קרוליינה, החלה את כהונתה עם התבססו של ממשל טראמפ בוושינגטון. כמי שקידמה בצורה נמרצת בזירה הבינלאומית את מדיניות החוץ של הנשיא טראמפ, הפכה להיות דמות מוכרת ומרכזית בפוליטיקה העולמית. היילי הגנה על מדינת ישראל, והובילה את הפרישה של ארה"ב ממועצת זכויות האדם באו"ם. היילי זוכרה לאהדה רבה בישראל, ולהערכה רבה בקרב הפוליטיקאים הישראלים.

בתגובה לעזיבתה, אמר מייק פנס סגן הנשיא כי היילי "שרתה את המדינה בנאמנות וקדמה את מדיניות הנשיא טראמפ 'אמריקה תחילה' והיא תחסר". עוד אמר פנס, "הערכותיה הישירות והבהירות על האיומים הגלובלים ובצורך לערוך רפורמות באו"ם היוו מסורת של מנהיגות אמריקאית".

https://twitter.com/jdgreenblatt45/status/1049710413707976705

גם בשדולה הפרו ישראלית בשני בתי הקונגרס – איפא"ק הגיבו להודעתה של היילי ואמרו, "אנו מעריכים את מנהיגותה החזקה של היילי. תודה על העמידה המתמשכת על האינטרסים של ארה"ב ובת בריתנו הדמוקרטית ישראל".

גם בישראל התגובות לא אחרו לבוא.

שגריר ישראל לאו״ם דני דנון, מסר בתגובה, "תודה לך ניקי היילי! תודה שעמדת על האמת ללא מורא, תודה שייצגת את הערכים המשותפים לישראל וארה״ב. תודה על הגיבוי שהענקת למדינת ישראל שהוביל לשינוי במעמדה של ישראל באו״ם. תודה על החברות הקרובה והדרך המשותפת. בכל מקום שתהיי תמשיכי להיות חברה אמיתית של מדינת ישראל."

ח"כ נחמן שי (המחנה הציוני), יו"ר השדולה לחיזוק יחסי ישראל-ארה"ב בכנסת אמר, "ניקי היילי פורשת. קודם כל היא צריכה לקבל תודה גדולה מכל אחד ואחת מאתנו. היא עמדה לצד ישראל במאבקים מדיניים קשים ולא נרתעה. מה הלאה? היא תשוב."

סגן השר ח"כ מייקל אורן (כולנו) לשעבר שגריר ישראל בארה"ב אמר, "בצער רב שמעתי על התפטרותה של השגרירה ניקי היילי שעשתה חיל למען ארה"ב, ישראל והעולם הנאור אל מול כוחות האופל באו"ם. העם בישראל יעריך אותה תמיד ומאחל לה הצלחה בהמשך הדרך".

יו"ר מפלגת יש עתיד ח"כ יאיר לפיד אמר, "ניקי היילי היא מגדלור באו״ם. ההתייצבות שלה למען מדינת ישראל אמיצה וללא תנאים גם בימים קשים. תודה היילי, יש לך מקום אצלנו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!