דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
20.5°תל אביב
  • 15.0°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 19.3°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 19.1°באר שבע
  • 30.4°אילת
  • 21.7°טבריה
  • 17.7°צפת
  • 20.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / בדרך לאולימפיאדה: שחקני נבחרת ישראל בבייסבול יעשו עלייה

לאחר שסיימו במקום ה-5 באליפות העולם עם בסגל שכלל שחקנים יהודים-אמריקאיים, החליטו 10 שחקני הנבחרת לעשות עלייה כדי לנסות להעפיל לטוקיו 2020 | ג'ון מוסקט: "להיות עם המשפחה שלי כאן, זה תמיד היה החלום שלי"

שחקני נבחרת ישראל באליפות העולם בבייסבול ביפן (צילום: AP Photo/Koji Sasahara).
שחקני נבחרת ישראל באליפות העולם בבייסבול ביפן (צילום: AP Photo/Koji Sasahara).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

ישראל בדרך כנראה להפוך למעצמת בייסבול בינלאומית. בתקופה הקרובה 10 שחקני בייסבול מקצוענים מארה"ב יחלו בתהליך עלייה לארץ. המטרה של איגוד הבייסבול הישראלי הוא ליצור נבחרת ישראל איכותית שתצליח להעפיל לאולימפיאדה בטוקיו 2020. ישראל שהפתיע את העולם וסיימה במקום ה- 5 באליפות העולם בבייסבול ב-2017 תנסה להמשיך את המומנטום עם 10 שחקני החיזוק החדשים.

כדי לבנות נבחרת שתייצג את ישראל במוקדמות האולימפיאדה גוייסו השחקנים האמריקאים ג'ון מוסקט וזאק וייס מסינסינטי רדס מהליגת MLB . אליהם יצטרפו אוי וגמן, בלייק גיילן, גייב קריימר, קורי בייקר ואלכס כץ שייצגו את ישראל באליפות העולם. בנוסף יגיעו גם יונתן דה-מארטה, אריק ברודקוביץ 'וג'רמי וולף.

https://twitter.com/ILBaseball/status/1050072530009157633

בקיץ 2019 יחלו מוקדמות האולימפיאדה. כדי ששחקניה החדשים של הנבחרת יחלו להירשם ולייצג את ישראל, הם חייבים לקבל אזרחות בתקופה הקרובה ולהיות אזרחי המדינה, לפחות כמעט שנה לפני הטורניר. כדי לעלות לאולימפיאדה הנבחרת תצטרך להמשיך את היכולת הטובה מאליפות העולם ולסיים במהלך המוקדמות באחת מ-6 המקומות הטובים ביותר בעולם.

במהלך 2017 ישראל הפתיע באליפות העולם עם ניצחונות על נבחרות שנחשבות חזקות יותר ממנה, בדרך למקום החמישי בעולם. בשלב הבתים הראשונה ההיא ניצחה את כל שלושת משחקיה. 2:1 על דרום קוריאה, 15:7 על טאיוון, 4:2 על הולנד. בשלב השני היא ניצחה את קובה 4:1. אך הפסידה את שני המשחקים הנותרים מול נבחרת הולנד 2:12 ויפן 3:8 ולא העפילה לחצי גמר אליפות העולם.

למרות ההצלחה האדירה של נבחרת ישראל, נשמעו בצדק ביקורת גדולה על היותה של הנבחרת לא ישראלית. מסגל הנבחרת באליפות העולם היו 25 מתוך 28 שחקנים, שחקני בייסבול אמריקאים-יהודים. באליפות העולם מותר לשחקנים בעלי שורשים וללא אזרחות לייצג את מדינת המוצא של אבות אבותיהם. במהלך האולימפיאדה ואליפות אירופה, החוקים שונים ורק אזרחי המדינה יכולים לייצג את המדינות שלהם.

נשיא התאחדות הבייסבול הישראלית, פטר קורז הוציא הצהרה רשמית בנושא ואמר "השחקנים הללו הביעו התלהבות רבה לעבוד עם בייסבול בישראל כדי להגיע לאולימפיאדה בפרט, ולפתח את המשחק בישראל בכלל. השחקנים ששיחקו באליפות העולם, נחשפו שם לישראל וראו כיצד הם יכולים לעזור לישראל להפוך לכוח בייסבול בינלאומי שיש להתחשב בו. הם רוצים לוודא שהרמה המקצועית (בישראל) תמשיך לצמוח".

כוכב הנבחרת ושחקן הליגה המקצוענית ג'ון מוסקט הוסיף: "להיות עם המשפחה שלי כאן, זה תמיד היה החלום שלי. יתכן שייצג את ישראל באולימפיאדה, יהיה אחד הרגעים הגאים והמרגשים ביותר בחיי. ראיתי מה [בייסבול] עושה לנוער בישראל ", אומר מוסקוט. "ובעיקרון, רציתי להיות חלק גדול מזה. כדי לחזור הביתה לשורשי הדת ולהיות חלק ממשהו גדול ממני ביחס לבייסבול ולקהילה היהודית – חשבתי שזו הזדמנות ממש מגניבה".

ביום חמישי הבא, יגיעו שחקני נבחרת ישראל לקבל את תעודות הזהות החדשות שלהם ולהירשם למוקדמות האולימפיאדה כאזרחי ישראל. באותו הערב יקיימו השחקנים אימון ראווה עם שחקני קבוצות הנוער והנערים של הליגה הישראלית. מטרה נוספת של איגוד הבייסבול, היא  לגייס את שחקני הנבחרת לפיתוח תכניות ייחודיות לקידום הספורט בישראל.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!