דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רצח על רקע מגדרי

הרצח בנתניה / נעצר יצחק שפק, החשוד ברצח זוגתו לשעבר עליזה שפק ז"ל, אמש בנתניה

הרוצח נמצא הבוקר ליד מושב אביחיל | שפק הורשע לפני שנתיים בתקיפה של עליזה, אך לא נכלא | "לא מעכל את מה שקרה אני אוהב אותך לא יודע איך אמשיך ככה בלעדייך", כתב בנה בחשבון הפייסבוק שלו

יצחק שפק בן 54 מנתניה, בן זוגה לשעבר של עליזה שפק ז"ל שנרצחה אמש בדקירות סכין בנתניה. וזירת האירוע ברחוב עמק חפר בנתניה. (צילום: שלומי מרצ'ביאק תיעוד מבצעי מד"א/ דוברות המשטרה)
יצחק שפק בן 54 מנתניה, בן זוגה לשעבר של עליזה שפק ז"ל שנרצחה אמש בדקירות סכין בנתניה. וזירת האירוע ברחוב עמק חפר בנתניה. (צילום: שלומי מרצ'ביאק תיעוד מבצעי מד"א/ דוברות המשטרה)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

יצחק שפק, החשוד ברצח זוגתו לשעבר עליזה שפק, אותר ונעצר היום (חמישי) על ידי המשטרה.

אמש, נדקרה למוות עליזה שפק, אישה בשנות החמישים לחייה, בדירתה בנתניה. החשוד במעשה, בן זוגה לשעבר יצחק שפק (54), נמלט לאחר האירוע מהמקום. כוחות משטרה עסקו מאז אתמול בסריקות נרחבות לאיתורו של שפק, בין היתר בעזרת מסוק ואמצעים נוספים. היום, אותר שפק סמוך לישוב אביחיל, הנמצא צפונית לנתניה. שפק מובא כעת לחקירת משטרה.

כזכור, עליזה שפק נמצאה אתמול בשעות הערב המאוחרות בדירתה ברחוב עמק חפר בנתניה, כשהיא סובלת מדקירות מרובות, ונמצאת במצב אנוש. לאחר קבלת טיפול רפואי במקום מחובשי מד"א ואיחוד-הצלה, נקבע מותה. הלוויתה תתקיים היום בשעות הצהריים.

על פרטי חקירת האירוע הוטל צו איסור פרסום, אך ידוע כי המשטרה חוקרת בשלב זה חשד לרצח, וכי בן זוגה לשעבר של שפק הינו החשוד המרכזי. שפק הורשע לפני כשנתיים בתקיפתה של עליזה, אך לא הוכנס למאסר בפועל.

בפוסט כואב אותו פרסם הבוקר בעמוד הפייסבוק שלו בנה של הנרצחת, חי שפק, כתב: "אמא שלי מילה עם כל הרבה משמעות. לא מאמין שאני את המילה הזאת לא יאכל יותר להגיד. אין מילה אמא שלי שיכולה לתאר את הכאב שמתחולל כרגע בגופי, בעצמותי ובנשמתי. אמא שלי שנרצחה אתמול בלילה והשאירה אותי ללא פעימות בלב יהי זכרך ברוך. תהיה נשמתך בגן עדן אמן. כמה את אהובה על כולם. לא מעכל את מה שקרה אני אוהב אותך לא יודע איך אמשיך ככה בלעדייך".

האישה ה-19, השנה

שדולת הנשים בישראל פרסמה היום כי "עליזה שפק, בת 50 מנתניה, אמא לארבעה, נדקרה אתמול למוות על ידי בעלה שממנו היתה פרודה. הבת שלה מספרת שהיא ואמה התלוננו נגדו בעבר ולא האמינו להן. השנה הוא דווקא הורשע סוף סוף בתקיפה שלה אבל "נענש" במאסר על תנאי שלא עשה כלום כדי להרתיע אותו. מי השופט שנתן את העונש הזה? איך הוא העז להפקיר ככה חיים של אישה? למה מנהל תחנת המשטרה בנתניה לא מתפטר הבוקר אחרי סימני אזהרה רבים כל כך?"

 עוד נכתב בעמוד הפייסבוק של השדולה כי "איך יכול להיות ששר הרווחה, השר לביטחון פנים, ראש הממשלה – כולם ממשיכים לשתוק כשעוד אישה נרצחת ועוד אחת? לאנשים שלא עשו מספיק כדי למנוע את הרצח של עליזה שפק יש שמות, והשמות האלה רשומים גם על הרצח של האישה הבאה. יהי זכרה ברוך."

אירוע זה מצטרף לשורה ארוכה של מקרי אלימות כנגד נשים שאירעו מתחילת השנה.

לפני כשבועיים, נמצאו גופותיהם של אישה וגבר בשנות השבעים לחייהם, בדירתם במודיעין. על פי החשד, הגבר רצח את האישהו לאחר מכן התאבד.

מתחילת שנת 2018, אירעו 19 מקרים בהם קיים חשד לרצח נשים על רקע מגדרי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!