דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רצח נשים

ברחובות שלנו / 24 שנות מאסר ו-258,000 ש"ח פיצויים הוטלו על גבר שהרג את זוגתו

ביולי 2017 דקר סרגיי צימבל את זוגתו, מרינה לוגינוב, למוות | כמה ימים לפני כן תקף אותה ושוטר שהוזעק לדירתם ושוחרר לאחר יומיים תוך התחייבות שלא להתקרב אליה | הפיצויים ילכו לשני הילדים שהותירה אחריה מרינה

סרט משטרה ופטיש בית משפט. אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)
סרט משטרה ופטיש בית משפט. אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

24 שנות מאסר ופיצוי בגובה 258,000 שקלים הוטלו על סרגיי צימבל בגין הריגת זוגתו לשעבר, מרינה לוגינוב ז"ל.

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר היום (חמישי) את הפיצוי הכספי הגבוה ביותר המותר בחוק על סרגיי צימבל, בגין הריגת זוגתו, מרינה לוגינוב, בדירתם בבאר שבע לפני כשנה. הפיצוי יועבר לשני ילדיה של לוגינוב.

צימבל הורשע במסגרת הסדר טיעון בהריגת לוגינוב, לאחר תקיפתה בנסיבות מחמירות. בנוסף, הורשע גם בתקיפת שוטר בנסיבות מחמירות. במסגרת הסדר הטיעון, הגיעו הפרקליטות ועורך דינו של צימבל, עו"ד נועם בונדר מהסנגוריה הציבורית, להסכמות בנוגע למרבית פרטי גזר דינו. הצדדים הסכימו להשית עליו 24 שנות מאסר בפועל, ושנתיים מאסר על תנאי. היום, קבע בית המשפט המחוזי בבאר שבע כי בנוסף לכך, צימבל יפצה את ילדיה של לוגינוב בסכום המירבי הקבוע בחוק, 258,000 שקלים.

על פי כתב האישום המתוקן שהוגש לבית המשפט, לפני התקיפה, היו צימבל ולוגינוב בני זוג שחיו יחד בדירה בבאר שבע. בתחילת חודש יולי 2017, בשעות הלילה, התקבל דיווח לפיו מתרחש אירוע אלימות בדירתם. שוטרים שהגיעו למקום שמעו צעקות וראו סימנים אדומים על חזה וצווארה של לוגינוב. בהמשך, תקף צימבל את אחד השוטרים שהגיעו למקום.

יומיים לאחר מכן, שוחרר צימבל ממעצר, תוך התחייבות שלא להגיע לדירה של לוגינוב במשך 15 ימים ולא ליצור עמה קשר במשך חודש ימים. למרות התחייבות זו, זמן קצר לאחר שחרורו חזר צימבל לדירתם המשותפת והחל להכות שוב את לוגינוב.

ב-10 ביולי שהו השניים יחד בדירה. בשלב מסוים, כאשר שכבה לוגינוב במיטה, ניגש צימבל אל המטבח, לקח סכין ודקר באמצעותה את לוגינוב. לאחר שדקר אותה דקירות מרובות, התקשר למד"א להזמין אמבולנס ואמר למוקדנית כי פצע את זוגתו.

לוגינוב הותירה אחריה שני ילדים, אחד מהם קטין. השאלה המרכזית עמה התמודדו השופטים היום נגעה בשאלת הפיצוי שיינתן לשני הילדים. גזר הדין ציין כי שני הילדים סובלים מאז מות אימם מפוסט טראומה, המשפיעה לרעה על חייהם ועל התמודדותם היום יומית. כלפי בתה של לוגינוב צוין כי עתיד הטיפול, אותו החלה לעבור בעקבות רצח אמה אינו ברור, שכן לא ידוע האם המדינה תמשיך לממנו.

הפרקליטות ביקשה לפסוק לטובת שני הילדים את גובה הפיצוי הגבוה ביותר המותר בחוק,  לעומת עורך דינו של צימבל שביקש לקבוע את הפיצוי בגובה 20,000 שקלים עבור כל אחד מהילדים. לטענתו, מדובר ב"אירוע טראגי אף עבור הנאשם" והוא הדגיש כי צימבל הודה במעשה, והזעיק למקום לאחר הדקירה את כוחות ההצלה.

השופט שלמה פרידלנדר מבית המשפט המחוזי בבאר שבע קבע בגזר הדין כי "התסקיר בעניינם של ילדי המנוחה מציג תמונה קשה אודות נזקם של ילדיה עקב הריגת אימם" וכי ביחס לנזק עצום זה, הסכום אותו מבקשת הפרקליטות לפסוק הינו קטן מאוד ומתקבל על הדעת. עוד הוסיף השופט כי "למעשה, איננו זקוקים לתסקיר כלל כדי להניח פגיעה קשה בנער ובבחורה צעירה שאימם נהרגה במעשה אלימות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!