דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

כדורגל / ליגת האומות: ניצחון בכורה לישראל בעידן הרצוג, 1:2 על סקוטלנד

אחרי שנתיים, נבחרת ישראל בכדורגל משיגה ניצחון ביתי ועושה זאת בצורה מעוררת כבוד עם 1:2 על סקוטלנד במחצית שנייה נהדרת בה הובקעו שני שערים | אנדי הרצוג: "זה היה משחק טוב שלנו היום, הגענו להמון מצבים"

נבחרת ישראל מול סקוטלנד. אוקטובר 2018 (צילום: באדיבות ההתאחדות לכדורגל בישראל)
נבחרת ישראל מול סקוטלנד. אוקטובר 2018 (צילום: באדיבות ההתאחדות לכדורגל בישראל)
ליאור ברטל
צור רוזנצוויג
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
צור רוזנצוויג
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

אפשר לחייך, ניצחון נהדר של נבחרת ישראל מול נבחרת סקוטלנד אמש בסמי עופר. רק עשרת אלפים אוהדיה הגיעו לצפות בנבחרת המקומית וראו משחק מצויין בהובלתו של המאמן האוסטרי החדש, אנדראס הרצוג, ששלט בקבוצה והעביר הוראות בלי הפסקה. ישראל השיגה את הניצחון הביתי הראשון מאז ה-9 באוקטובר 2016, בדרך חזרה למירוץ על ראשות הבית בליגת האומות.

הנבחרת פגשה בסמי עופר את נבחרת סקוטלנד למשחק קריטי מבחינתה,עם ידיעה שהיא חייבת לנצח כדי להחזיר את האמון של הקהל הישראלי, ספוג האכזבות. לאחר ההפסד במשחק הראשון בחוץ לאלבניה, בנבחרת הבינו שיהיו חייבים לנצח את שני משחקי הבית הקרובים נגד סקוטלנד ואלבניה במטרה לשפר את מיקומם בבית. הרצוג פתח במערך דומה 3-5-2 עם שני שחקני הקו – דסה וטוואטחה.

בניגוד לשני המשחקים הקודמים, הפעם הנבחרת הגיעה מאורגנת ומסודרת בצורה נפלאה על-ידי המאמן האוסטרי שלאורך כל המשחק היה עירני והגיב ליריבו הסקוטי במאבק טקטי מעניין. המשחק הישראלי עבר דרך האגפים וניצל את היתרון המספרי באגפים כדי לתקוף בצורה יעילה את ההגנה הסקוטית.

במחצית הראשונה הכדור נע סביב המשולש ההתקפי בצד ימין דרך פרץ – דסה – דאבור. במחצית השנייה, בעקבות יציאתו של בן שהר שנפצע, עבר דאבור לשפיץ ההתקפה והמשחק הישראלי עבר לצד שמאל בעיקר דרך טוואטחה והמשולש ההתקפי החדש כיאל, טוואטחה ודאבור. המעבר מצד ימין לצד שמאל בתחילת המחצית השנייה, טרף את הקלפים, גרם לבלבול בהגנה היריבה ועזר לייצר את המהפך הראשון של נבחרת ישראל במשחק רשמי מזה עשור.

מהלך המשחק

נבחרת ישראל פותחת את המשחק עם שליטה במרכז המגרש ולחץ הגנתי על הובלת הכדור של סקוטלנד. דווקא הסקוטים פתחו בצורה מאוד אגרסיבית את המשחק עם שתי עבירות חזקות על שחקני הקישור של ישראל במהלך שתי הדקות הראשונות. בדקה ה- 7 הזדמנות לישראל כאשר נאתכו הגביה קרן קצרה ודאבור נגח טיפה מעל השער.

לאחר מספר דקות החליטו בצוות האימון של סקוטלנד לשנות את מבנה המערך של 3-2-5 ל-5 שחקני הגנה בקו אחד. המטרה של הצוות הסקוטי הייתה להוריד את שני שחקני הקו להגנה, ליצור יתרון בהגנה ולהיצמד לטוואטחה ודסה שעומדים על הקווים ומיצרים יתרון מספרי בהתקפה. בעקבות השינוי הטקטי היתרון הישראלי בהתקפה בוטל.

בדקה ה-19 ישראל קיבלה קרן, נאתכו העלה קרן מעולה לראשו של דור פרץ שנוגח לשערו של מקגרגור, שוערה של גלאזלו ריינג'רס, אך השוער הודף נהדר והכדור מורחק על-ידי ההגנה הסקוטית.

למרות משחק מצוין של נבחרת ישראל, בדקה ה-24 נשרק פנדל מעורר מחלוקת לזכות סקוטלנד, לאחר דחיפה ברחבה של איתן טיבי את סטיבן נייסמית' מקבוצת נוריץ'. את כדור העונשין תרגם צ'רלי מולגרו עם בעיטה מדויקת לפינה השמאלית, 1:0 סקוטלנד

בדקה ה-31, התקפה טובה של ישראל במהלכה כיאל מצא את דסה באגף ימין, לאחר דאבל-פס בין שניהם, דסה העלה את הכדור לרחבה לדאבור שנגח ממצב קורץ ברחבה החוצה. ישראל מלאת התלהבות ונבחרת סקוטלנד הולכת אחורה.

מונאס דאבור עובר שחקן סקוטי (באדיבות ההתאחדות לכדורגל בישראל)
מונאס דאבור עובר שחקן סקוטי (באדיבות ההתאחדות לכדורגל בישראל)

ישראל ממשיכה להיראות נהדר, אך לא מצליחה להבקיע. בדקה ה-38 ישראל יצאה למתפרצת. דור פרץ מסר כדור טוב לדאבור שבעט מחוץ לרחבה מעט מעל השער. דקה עוברת, ישראל ממשיכה להתקרב. שהר פרץ בצד ימין לרחבה בעט מזווית קשה אך השוער שוב הדף.  

בתחילת המחצית השנייה, נכנס דיא סבע במקום בן שהר שנפצע לקראת סיום המחצית. דאבור נכנס לשפיץ ההתקפה, לתפקד כחלוץ מרכזי ואילו סבע החל לשחק מאחוריו. בחמש הדקות טוואטחה עבר לצד ההתקפי. טוואטחה, בפעולה השלישית שלו בהתקפה ברציפות, מצליח לחתוך עם הכדור למרכז הרחבה ולמסור כדור לצד ימין לתוך הרחבה לדור פרץ שהכניע בבעיטה מדויקת את שוער סקוטלנד. 1:1 מוצדק.

ישראל המשיכה ללחוץ להבקיע שער נוסף, נאתכו בבעיטה מחוץ לרחבה שנעצרה שוב על-ידי השוער מקרגרגור. ישראל נלחמה וחיכתה לכיבוש שער היתרון. בדקה ה-60 הלחץ הישראלי השתלם, עבירה של ג'ון סוטר על מאנוס דאבור על סף הרחבה לאחר חטיפה של הכדור, הביאה לצהוב שני והרחקה של הבלם הסקוטי. יתרון מספרי לישראל ושינוי מומנטום חשוב.

בדקה ה- 63 ישראל כמעט ספגה שוב מנייסמית', כדור מוגבה לרחבה הישראלית, הרוש יוצא לא טוב ושומט את הכדור שבמזל לא נכנס פנימה. בדקה ה-65 טוואטחה מגביה לסבע שבעט והוציא שוב עצירה גדולה של השוער, הכדור חזר לדסה שהגביה מצד ימין וטוואטחה הגיע לכדור, אך בעט שני מטר מהמשקוף.  

בדקה ה-74 בעיטה מרחוק של כיאל פגעה בשחקן ההגנה הסקוטי טירני ומטעה את השוער, הכדור חודר פנימה 1:2 לישראל!

העייפות החלה להשפיע על נבחרת ישראל שירדה למערך 4-4-2 עם כניסתו של דן איינבנדר. בדקה ה-82 מתפרצת נהדרת: עטר, שנכנס גם הוא כמחליף, השתלט על כדור שנהדף מהגנה, הוציא התקפה מתפרצת עם כדור מצויין לסבע. מתקרב לרחבה ובועט מרחוק כדור שנהדף על-ידי השוער. ישראל מצליחה לשמור על היתרון עד סופו של המשחק בדרך לניצחון בכורה של הרצוג כמאמן נבחרת ישראל.

בסיום המשחק אמר הרצוג: "זה היה משחק טוב שלנו היום, הגענו להמון מצבים, ולהבדיל משני המשחקים הקודמים, היום שחקני ההתקפה שלנו תרגמו את זה לשערים. אני גאה בשחקנים על המהפך במחצית השנייה".

על המשחק ביום ראשון מול אלבניה אמר: "ביום ראשון משחק חדש, אצטדיון חדש, אנחנו רוצים לשמור על היכולת כמו היום ואף לשפרה ושהקהל בבאר שבע יעודד ויתמוך בדיוק כמו שהיה היום". ומילה אחרונה על הקהל – אווירה נהדרת של הקהל המקומי שלמרות שלא מילא את היציעים בחיפה, נתן תצוגת עידוד מרשימה ובלתי פוסקת לשחקנים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!