דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
20.5°תל אביב
  • 15.0°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 19.3°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 19.1°באר שבע
  • 30.4°אילת
  • 21.7°טבריה
  • 17.7°צפת
  • 20.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
צבא ובטחון

גבול עזה / צה"ל: סוכלה מתקפת טרור בגבול עזה, 7 מחבלים נורו ונהרגו

במתקפה השתתפו כ-20 מחבלים שחצו חור שנפער בגדר לאחר פיצוץ מטען חבלה עליה, המטרה טרם התבררה | ליברמן הורה לעצור אספקת הסולר לרצועה | במהלך היום טיפלו כוחות הכיבוי בעשר שריפות מבלוני תבערה, אחת מהן כובתה רק בסיוע מסוקים ודי-9

הפגנות על הגדר, 12 באוקטובר 2018 (AP Photo/Khalil Hamra)
הפגנות על הגדר, 12 באוקטובר 2018 (AP Photo/Khalil Hamra)
שי ניר

לפני זמן קצר זיהו כוחות צה"ל מספר מחבלים שטיפסו על גדר המערכת בדרום רצועת עזה – כך נמסר מדובר צה"ל. המחבלים הניחו מטען שהתפוצץ והצית את הגדר. מיד לאחר מכן זיהו כוחות צה"ל מספר מחבלים שחצו את גדר המערכת. מספר מחבלים התקרבו לעמדת צה"ל ובתגובה הלוחמים ירו לעברם. אין נפגעים לכוחותינו. המחבלים נהרגו. במקביל הודיע משרד הבריאות הפלסטיני על חמישה הרוגים, ונקב בשמותיהם של שניים מתוכם.

דובר צה"ל לתקשורת הזרה, סא"ל יונתן קונריקוס, צייץ בחשבון הטוויטר הרשמי שלו כי "כעשרים טרוריסטים חצו דרך החור שנפער ע"י מטען החבלה, כחמישה מהם תקפו את עמדת צה"ל ונבלמו. זו היתה מתקפה מאורגנת, וכוונתם הסופית טרם התבררה".

עוד נמסר מצה"ל כי האירוע התרחש במהלך התקהלות של כ-14 אלף פלסטינים במספר מוקדים לאורך הגדר ברצועת עזה. לפי הודעת צה"ל, הפלסטינים משליכים מטענים, רימונים ובקבוקי תבערה, מבעירים צמיגים ומיידים אבנים לעבר לוחמי צה"ל וגדר המערכת. הלוחמים מגיבים באמצעים לפיזור הפגנות ובירי בהתאם להוראות הפתיחה באש.

בעקבות האירועים הודיע שר הביטחון אביגדור ליברמן על הפסקת אספקת הסולר לרצועת עזה. "לאור האירועים החמורים ברצועת עזה, שר הביטחון אביגדור ליברמן הורה לפני זמן קצר לעצור לאלתר את הזרמת הדלקים לרצועת עזה.
בשעות הבוקר עברו 4 מיכליות סולר מישראל לרצועת עזה. לאחר מכן החלו התפרעויות קשות שכללו השלכת מטענים, הפרחת בלוני תבערה ואף ניסיון חמור לפרוץ את הגבול ולפגוע בחיילי צה"ל.
ישראל לא תסבול מצב, שבו מצד אחד מתאפשרת כניסת מיכליות דלק לעזה ומנגד מופעלים טרור ואלימות כנגד חיילי צה"ל ואזרחי ישראל.
כמו כן, ארגון חמאס ממשיך לברך על כל פיגוע טרור ומעודד את הפלסטינים, תושבי יהודה ושומרון, לבצע פיגועים נגד אזרחי ישראל.
לאור כל זאת, החליט שר הביטחון ליברמן על הפסקת הזרמת הדלקים לעזה לאלתר."

עשר שריפות פרצו מהבוקר (שישי) בדרום כתוצאה מבלוני תבערה שהופרחו מרצועת עזה – כך נמסר ממחוז דרום בשירותי הכבאות וההצלה. השריפה הגדולה ביותר פרצה בנחל שקמה, בסמוך לחממות של קיבוץ זיקים, ובמשך כשעתיים וחצי השתוללה האש ללא שהושגה שליטה עליה. לצורך כיבוי השריפה בנחל שקמה סייעו 6 מטוסי כיבוי ו 2 כלי D-9 של צה"ל, יחד עם כוחות כיבוי של קק"ל ורשות הטבע והגנים.

כוחות כיבוי והצלה בשריפה בנחל שקמה, 12 באוקטובר 2018 (צילום: דוברות כיבוי והצלה מחוז דרום)
כוחות כיבוי והצלה בשריפה בנחל שקמה, 12 באוקטובר 2018 (צילום: דוברות כיבוי והצלה מחוז דרום)

בשעות הצהריים נמסר כי כל אירועי השריפה הסתיימו, או שהושגה שליטה על האש. מוקדי שריפה נוספים מהבוקר – שתי שריפות באזור קיבות ארז, שריפה במושב תלמים, שריפה בסמוך למאגר ניר עם, שריפה באזור קיבוץ אור הנר. שריפה באזור קיבוץ ברור חיל. בנוסף התמודדו לוחמי האש עם אירוע דליפת חומר מסוכן באיזור התעשיה שער הנגב, ללא קשר לטרור הבלונים.

שריפה בנחל שקמה, 12 באוקטובר 2018 (צילום: דוברות כיבוי והצלה מחוז דרום)
שריפה בנחל שקמה, 12 באוקטובר 2018 (צילום: דוברות כיבוי והצלה מחוז דרום)

בשעות הבוקר אותרו שני בלוני תבערה – בראשון לציון ובמועצה האזורית אשכול. ברחוב שפרינצק בראשון לציון אותר בלון תבערה על מעקה בטיחות. למקום הוזעקו שוטרים, והפריט נוטרל על ידי חבלן. במשטרת ישראל הדגישו כי בכל מקרה של חפץ חשוד, יש להתרחק מהמקום ולדווח באופן מיידי למוקד 100.

בלון תבערה נוטרל ע"י חבלני משטרה ברח' שפרינצק בראשון לציון, 12 באוקטובר 2018 (צילום: דוברות המשטרה)
בלון תבערה נוטרל ע"י חבלני משטרה ברח' שפרינצק בראשון לציון, 12 באוקטובר 2018 (צילום: דוברות המשטרה)

במקביל אותר בשעות הבוקר בלון תבערה בשטח בית ספר יסודי במועצה אזורית אשכול – כך נמסר מדוברות המועצה. הבלון אותר על ידי אם הבית במסגרת בדיקה וסריקה שגרתית שנעשית בכל בוקר. עם איתור הבלון, דיווחה אם הבית במידיית לקב״ט המועצה. הבלון טופל ונוטרל על ידי אנשי בטחון אשכול בטרם הגעת התלמידים לבית הספר.

גדי ירקוני, ראש מועצת אשכול: “העירנות של אם הבית והגעתם המיידית של אנשי בטחון אשכול אפשרו טיפול בבלון בטרם הגעת התלמידים לבית הספר ואת פתיחת יום הלימודים בצורה תקינה. צוות בית הספר קיים שיחות עם התלמידים בכיתות והדגיש את כללי הבטיחות סביב בלונים חשודים. תושבי אשכול מתמודדים מעל חצי שנה עם טרור הבלונים שלא מבדיל בין שדות לבתי ספר. אנו תובעים מממשלת ישראל לפעול בנחישות כדי לשים סוף לאיום זה ולחזק לילדינו את תחושת הבטחון״

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!