דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
להט"ב

כמה "לא" אפשר לשמוע / בעקבות הסכם בין המדינות: ישראל לא תאפשר ללהט"ב לאמץ ילדים מרוסיה

ההחלטה, כחלק מההסכמות הרשמיות אליהן הגיעו המדינות, לאחר יומיים של דיונים במסגרת הוועדה הכלכלית המשותפת | החוק הרוסי אינו מאפשר ללהט"ב והורים יחידנים לאמץ ילדים, עם זאת, רוסיה נחשבת למדינה המובילה בישראל מבחינת אימוץ

הפגנה בעד זכות האימוץ להורים להטב"קים בתל אביב 21 ביולי (צילום: תומר ניוברג/ פלאש 90)
הפגנה בעד זכות האימוץ להורים להטב"קים בתל אביב 21 ביולי (צילום: תומר ניוברג/ פלאש 90)
שי ניר

ישראל ורוסיה הגיעו להסכמות בתחום האימוץ, לקראת חתימה על הסכם בין המדינות. לפי ההסכם, ישראל לא תאפשר לזוגות חד-מיניים או הורים יחדינים לאמץ ילדים מרוסיה, כך דווח ב'כאן 11'.

על פי הדיווח, החוק הרוסי משנת 2014 אינו מאפשר ללהט"ב והורים יחידנים לאמץ ילדים, ובשנים האחרונות ישראל התחייבה בפני רוסיה לפעול כדי שאכן החוק הרוסי בנוגע לאימוץ ייושם במלואו. כעת, אחרי כמה שנים של דיונים, המדינות הגיעו להסכמות רשמיות לקראת חתימה וזאת במסגרת יומיים של דיונים שנערכו בשבוע שעבר בין הממשלות במסגרת הוועדה הכלכלית המשותפת לישראל-רוסיה בהשתתפות סגן ראש ממשלת רוסיה, מקסים אקימוב. רוסיה נחשבת למדינה המובילה בישראל מבחינת אימוץ.

במשרד העבודה והרווחה לא התייחסו בתגובתם להסכמות בנוגע לאימוץ בתחום הלהט"ב ומסרו כי "מדינות ישראל ורוסיה הגיעו להבנות ושיתוף פעולה לקידום חתימה על אמנה לאימוץ בין מדינתי. האמנה מבוססת על כיבוד הדדי של החוק בכל אחת מהמדינות ובהתאם לאמנת האג להגנה על ילדים ואימוץ בין ארצי עליו חתומה מדינת ישראל".

מהאגודה למען להט"ב בישראל נמסר כי "שוב ושוב מדיניות מפלה ומכוונת נגד הקהילה הלהט"בית. הקואליציה צפויה להפיל היום את התיקון לחוק הפונדקאות, חרף אמירותיו בנושא של ראש הממשלה, הממשלה חתמה על הסכם מקומם שבו היא מקבלת על עצמה את המדיניות של פוטין כלפי להט"בים ומוצאת עוד דרך למנוע מאיתנו להיות הורים, פעם אחר פעם נציגי המדינה נאבקים בנו בבתי המשפט ומערימים קשיים על משפחות להט"ביות. אין ספק, ממשלת ישראל הכריזה מלחמה על הקהילה הלהט"בית ואנחנו ערוכות וערוכים להילחם בחזרה. כל עוד לא יהיו לנו זכויות ולא יהיה לנו שוויון, אנחנו נהיה ברחובות, בכנסת ובכל מקום."

ח"כ יעל גרמן (יש עתיד), יו"ר משותפת לשדולה הגאה בכנסת אמרה בתגובה לפרסום כי "ישראל חותמת היום על אמנה שתומכת בהדרת זכויות להט"בים לאימוץ. לא די בכך שהמדינה סגרה את האפשרויות להורות בפני הקהילה הגאה בארץ, עכשיו היא תומכת ומתחייבת להדרת הקהילה הגאה מהזכות להורות גם מול רוסיה. אחר כך נתניהו מתגאה באו"ם ואומר שלקהילה יש שוויון זכויות בישראל. איזו צביעות."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!