דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פורמולה

מנפצות את תקרת הזכוכית / לראשונה בהיסטוריה: סבב מרוצי פורמולה לנשים בלבד

מטרת סבב ה-W Series היא לחשוף לקהל חובבי מירוצי המכוניות את הנהגות הטובות בעולם ולהעניק להן את הסביבה המקצועית לה הן זקוקות כדי שיוכלו להעפיל למירוץ פורמולה 1 | מנכ"לית הסבב החדש, קתרין בונד מויר: "הנהגות יהפכו לדמויות לחיקוי"

נהגתת המרוצים דניקה פטריק. ארכיון (AP Photo/Alex Gallardo)
נהגתת המרוצים דניקה פטריק. ארכיון (AP Photo/Alex Gallardo)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

לראשונה בתולדות הספורט המוטורי יפתח לראשונה בחודש מאי הקרוב סבב מרוצי פורמולה לנשים בלבד. המטרה של התחרות העולמית החדשה היא לחשוף לקהל מירוצי המכוניות את הנהגות הטובות בעולם ובמקביל להעניק לנהגות את הסביבה המקצועית הנדרשת כדי שיוכלו להגיע למירוץ פורמולה 1. בהצגה רשמית שהתקיימה ביום רביעי תיארה מנכ"לית הסבב החדש, קתרין בונד מויר, את החזון של הארגון: "נהגות סבב ה-W Series יהפכו לכוכבות בעלות שם עולמי, דמויות לחיקוי ומעוררות השראה עבור נשים בכל העולם."

במהלך ההיסטוריה של פורמולה 1, הצליחו חמש נהגות מרוצים בלבד להתחרות במוקדמות מירוצי הסבב, מתוכן שתי נהגות בלבד הצליחו להעפיל לפחות למירוץ אחד בקריירה שלהן. לאלה לומבארדי האיטלקיה היא הנהגת היחידה בהיסטוריה, שהצליחה להשיג ניקוד בסבב העולמי, כאשר סיימה במקום ה-6 בגראנד פרי הספרדי בשנת 1975. הניקוד שקיבלה היה חצי נקודה בלבד ועד היום הוא הגבוה ביותר אליו הגיעה נהגת אי פעם בסבב פורמולה 1.

Racing driver Lella Lombardi of Italy poses for a portrait beside her Allied Polymer Group Brabham BT42 Ford Cosworth DFV racing car during a promotional event on 7 June 1974 at London, United Kingdom. (Photo by Keystone/ Hulton Archive/Getty Images).
Racing driver Lella Lombardi of Italy poses for a portrait beside her Allied Polymer Group Brabham BT42 Ford Cosworth DFV racing car during a promotional event on 7 June 1974 at London, United Kingdom. (Photo by Keystone/ Hulton Archive/Getty Images).

הבעיה אותה מזהים בכירים במרוצי הפורמולה היא הקושי של הנהגות הצעירות לעבור מהמירוצים בדרגים הנמוכים יותר כגון פורמולה 3, לסבב בכיר יותר. הסיבות המרכזיות לכך הן לא יכולת השליטה והנהיגה שלהן על הכביש, אלא חוסר במימון כלכלי שיספק להן את הסביבה המקצועית ברמות הגבוהות ביותר, הנדרשת כדי להמשיך להתקדם בסבב ולעמוד בתחרות הגדולה של נהגי המירוצים.

מי שעומד מאחורי סבב הנשים אלו עורכת הדין ויוזמת הסבב קתרין בונד מויר, אליה הצטרפו להקמת הרעיון המהפכני נהג פורמולה 1 בעבר דייוויד קולת'רד האנגלי, איש העסקים הבריטי שון וודסוורת' ומעצב רכבי הפורמולה של קבוצת רד בול אדריאן ניואי.

סבב הנשים יקרא בשם " W Series" ובתחרות יתחרו 20 נהגות מרוצים שיבחרו במבחנים מוקדמים. במהלך השנה הראשונה של הסבב יתקיימו שישה מירוצים בני כחצי שעה ברחבי אירופה. המכוניות עצמן יהיו עם מנועי מירוצים הנהוגים בפורמולה 3. עלות הסבב היא כ-20 מיליון דולר ופרסי הזכייה יתחלקו בין כל הנהגות, כאשר הזוכה באליפות תקבל חצי מיליון דולר. המטרה בעונה הבאה תהיה להגדיל את התקציב ואת הסבב גם למירוצים באסיה, אמריקה ואוסטרליה.

הפנים של הסבב החדש הוא נהג העבר דייוויד קולת'רד שזכה ב-13 מירוצים במשך 15 שנותיו כנהג מרוצי פורמולה 1 בין השנים 1994 עד פרישתו בשנת 2008. בהצגה החגיגית שהתקיימה בשבוע שעבר אמר קולת'רד: "כדי להיות נהג מירוצים מוצלח, אתה צריך להיות מיומן, נחוש, תחרותי, אמיץ ובכושר. אתה לא צריך להיות בעל עוצמה פיזית יוצאת דופן כמו שנדרש בכמה מענפי הספורט האחרים. אתה גם לא צריך להיות גבר. לכן אנו מאמינים כי נהגי מרוצי נשים וגברים יכולים להתחרות אחד בשני בתנאים שווים באותה הזדמנות. כרגע, עם זאת, נשים נוטות להתקל ב"תקרת זכוכית" סביב רמת פורמולה 3, לעתים קרובות כתוצאה מחוסר מימון ולא בשל חוסר כישרון."

קולת'רד המשיך והסביר את המענה שיתן החזון החדש שלו ושל שותפיו: "זאת הסיבה שתחרות חדשה עבור נשים בלבד נדרשת. ה-'W Series' קמה במטרה להקים מקום מחיה, בו הנהגות שלנו יכולו לצייד את עצמן עם הכישורים הנדרשים ולהגיע לרמות הגבוהות ביותר כדי להתחרות בתנאים שווים מול נהגים גברים."

המנכ"לית של הסבב החדש קתרין בונד מויר הוסיפה את החזון של הארגון על השפעה של סבב הנשים החדש על תפיסתן בעולם המירוצים העולמי "W Series היא חדשנות מעוררת השראה, וזמנה הוא עכשיו."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!