דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בית המשפט העליון

גבולות ההכלה / בית המשפט העליון העניק ללארה אל-קסאם צו אי-הרחקה זמני

הסטודנטית האמריקנית, שהייתה פעילה בעבר בארגוני BDS מוחזקת 12 יום בנתב"ג | לטענתה אינה תומכת בתנועת החרם היום

הסטודנטית לארה אל-קאסם בבית המשפט המחוזי בתל אביב. 11 באוקטובר 2018 (צילום: מרים אלטשר/פלאש90)
הסטודנטית לארה אל-קאסם בבית המשפט המחוזי בתל אביב. 11 באוקטובר 2018 (צילום: מרים אלטשר/פלאש90)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

בית המשפט העליון, בראשות השופט עוזי פוגלמן, הקפיא היום (ראשון) את גירושה מהארץ של הסטודנטית האמריקנית לארה אל-קסאם, שעות לפני שהיה אמור לצאת לפועל. אל-קסאם הגישה מוקדם יותר היום בקשת ערעור לבית המשפט העליון, על צו הגירוש אותו קיבלה בבית המשפט לעניינים מנהליים ביום שישי האחרון.

העליון קבע כי הדיון בבקשות למתן רשות ערעור ולמתן סעד זמני יקבעו בהקדם האפשרי בשבוע הקרוב. בינתיים, הוענק לאל-קסאם צו זמני האוסר על הרחקתה מהארץ עד לקבלת החלטה אחרת בעניינה.

ביום שישי האחרון דחה בית המשפט לעניינים מנהלים בתל אביב, ברשות השופט ארז יקואל, את ערעורה של אל-קסאם בדבר גירושה מהארץ.

אל-קסאם, בת 22, היא אזרחית אמריקאית, שביקשה להיכנס לארץ לצורכי לימודיה באוניברסיטה העברית בירושלים. אל-קסאם שהתה בארץ לתקופה קצרה בחודש ינואר האחרון. בתחילת החודש נחתה בארץ לצורך תחילת לימודיה, ותושאלה בכניסתה לארץ. לאחר ממצאי התשאול, הוחלט לבטל את אשרת השהייה שלה. מאז, במשך 12 יום, היא שוהה במתקן ייעודי בנתב"ג.

מניעת כניסתה של אל-קסאם לארץ מסתמכת בעיקר על פעילותה במהלך השנים הקודמות בארגון המשתייך לתנועת החרם על ישראל בארה"ב. בין השנים 2014-2017 לקחה אל-קסאם חלק בארגון סטודנטים "SJP" – סטודנטים למען צדק בפלסטין. הארגון משתייך לרשת ארגוני ה-BDS, הקורא להחרים את ישראל בשל פעילותה אל מול הפלסטינים. בין השנים 2015-2016 כיהנה אל-קסאם כסגנית נשיאת הארגון, ובשנה שלאחר מכן כיהנה כנשיאת הארגון.

עם זאת, טענה אל-קסאם כי בשנה החולפת הפסיקה את פעילותה בארגון, וכי אינה תומכת כיום בתנועה החרם. בדיונים הקודמים סביב בקשה של אל-קסאם להישאר בארץ, ציינה המדינה כי פעילותה של אל-קסאם בארגון הסטודנטים שתומך בתנועת ה-BDS לא הייתה ידועה עד להגעתה לארץ.

בדיון שהתקיים ביום שישי האחרון, קבע השופט יקואל כי יש לדחות את הערעור אותה הגישה אל-קסאם על ההחלטה שלא לאפשר לה כניסה לישראל. יקואל ציין לרעה את העובדה שאל-קסאם מחקה את היסטוריית פעילותה ברשתות חברתיות שונות טרם הגעתה ארצה, וציין כי ייתכן והיא עדיין תומכת בפעילות החרם גם כיום.

יקואל ציין בהחלטתו כי "כל מדינה מתוקנת אמונה על שמירת אינטרסים מגוונים שלה ושל אזרחיה ולא רק על אינטרסים ביטחוניים. […] בין יתר אינטרסים אלה, מצויים אינטרסים חברתיים וכלכליים. כל מדינה מתוקנת רשאית להילחם בחרם על יצוא מוצריה, על תרבותה ועל תדמיתה". בנוסף, הדגיש יקואל כי במקרה זה, למדינה נמצאת הסמכות להכריע בדבר אי היכנסותה של אל-קסאם לתחומה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!