תקלה חמורה אמש (שני) בקו הרכבת החדש מירושלים לנתב"ג גרמה להפסקת הנסיעה מעט אחרי תחנת נתב"ג, בעוד הרכבת נמצאת במנהרה. קטר נשלח לחלץ את הרכבת והיא הגיעה כבר לנמל התעופה בן גוריון.
רכבת שעשתה את דרכה מנתב"ג לתחנת ירושלים נבון נתגלתה, סמוך לשעה 18:40, תקלה בקטר. התקלה התגלתה מעט אחרי תחנת נתב"ג, במנהרה מספר 3 בקו. קטר שבכוננות יצא לכיוון הרכבת, התחבר אליה, והביא את הרכבת חזרה לנתב"ג. ברכבת כ-150 נוסעים וכ-5 אנשי צוות, לנוסעים נשלחו מסרונים אישיים המתארים את התקלה ומשמעותה, חולקו בקבוקי מים וחטיפים. לתחנת נתב"ג הוזנקו אוטובוסים לטובת הנוסעים.
תקלה זו מתווספת להשבתת הרכבות בקו זה אתמול וגורמת לקו החדש להיראות ככישלון: אורכו קוצר מירושלים לנתב"ג בלבד. הנסיעה מחייבת הרשמה מראש בכרטיס רב קו ואמינות הקו נמוכה.
ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח״כ איתן כבל, תתכנס ביום רביעי בשעה 8:00 בבוקר לדיון חירום בעניין כשלי קו הרכבת ירושלים-ת״א והורדת הקווים בפריפריה בעקבות פתיחת הקו. ח״כ כבל מסר: "בכל יום שעובר אנחנו מבינים שהרכבת לירושלים היא פארסת בחירות ולא יותר. נתניהו וכץ העדיפו תמונת יח״צ במדרגות הנעות על חשבון חיי אדם ובטיחותם של הנוסעים. הפרויקט הזה הוא אחד הכשלים הכי גדולים של השנים האחרונות. ועדת הכלכלה תכנס דיון חירום בנושא – גורמי המקצוע יהיו חייבים לתת תשובות".
עומס גדול על תשתיות הרכבת
הציוד העומד לרשות רכבת ישראל: קטרים, קרונות נוסעים וקרונות ניהוג, מתוח כעת למקסימום. מוקדם יותר היום, בעקבות הטענות הקשות כנגד רכבת ישראל על הפחת הרכבות לצפון, הודיעה הרכבת על הוספת ארבע רכבות ביממה, במקטע בו נמצאים ביקושי השיא, בבוקר ובצהריים. מקבוצת המחאה החדשה "מחזירים את הרכבות לצפון" נמסר כי מדובר ב4 נסיעות בלבד, מתוך 20 שבוטלו, ומגייסים כסף למען הגשת עתירה לבג"ץ בנושא. רק באמצע 2019 צפויים להגיע הקרונות שיאפשרו לרכבת ישראל להגביר את מספר הרכבות, ולא רק להסיט נסיעות מאיזור אחד לאחר.