דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי א' באייר תשפ"ד 09.05.24
23.5°תל אביב
  • 22.9°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 24.0°חיפה
  • 19.8°אשדוד
  • 23.9°באר שבע
  • 27.6°אילת
  • 25.2°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 23.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

פרידה / עורך הדין יעקב וינרוט הלך לעולמו היום (ג'), בגיל 71

עורך הדין ייצג אנשי ציבור רבים, ביניהם את ראש הממשלה בנימין נתניהו, שגם ספד לו הבוקר

עורך הדין יעקב ויינרוט (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90).
עורך הדין יעקב ויינרוט (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90).

עורך הדין יעקוב וינרוט, מבכירי עורכי הדין בארץ, נפטר לפנות בוקר (שלישי) בבית החולים שיבא תל השומר. וינרוט עמד בראש משרד עורכי הדין "י. וינרוט ושות'", אותו הקים לפני 46 שנים. עו"ד וינרוט נודע כליטיגטור המתמחה בתחומי צווארון לבן, וכן בליטיגציה אזרחית ומסחרית. הוא ייצג נבחרי ציבור רבים במהלך שנות עבודתו, ביניהם ח"כ צחי הנגבי בפרשת המינויים; נשיא המדינה עזר ויצמן, ושר החוץ אביגדור ליברמן בחשד להפרת אמונים בפרשת מינוי השגריר.

בין היתר, נודע וינרוט כמי שייצג את משפחת נתניהו בתיקים שונים בהם היו מעורבים. וינרוט ייצג את ראש הממשלה בנימין נתניהו בתיקים 1000 ו-2000, והיה מיועד לייצג גם את שרה נתניהו במשפטה בפרשת המעונות. למרות זאת, ימים ספורים לפני תחילת המשפט, נודע כי וינרוט לא ימשיך בצוות ההגנה של רעית ראש הממשלה, ואכן לא נכח במשפט.

וינרוט נולד ב-1947 בגרמניה להורים יוצאי פולין. בהיותו בן שנתיים, עלה לישראל עם משפחתו, שהתיישבה בנתניה. בנערותו למד בישיבות שונות, בבני ברק ובירושלים. הוא הוסמך לרבנות, ולאחר מכן שירת בנח"ל בשירות סדיר, כאשר במילואים שירת בפרקליטות הצבאית.

וינרוט למד בפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב, בה השלים תואר ראשון ושני בהצטיינות במשפטים, כמו גם דוקטורט במשפטים. בשנת 1991, הוצע לו לכהן כשופט בבית המשפט העליון, הצעה לה סירב.

שרת המשפטים איילת שקד ספדה לו הבוקר באומרה כי "יעקב וינרוט הכיל עולם ומלואו. מסעו התחיל בעליית משפחתו מגרמניה מיד לאחר הקמת המדינה, והסתיים לאחר שהפך לאחד מאנשי המשפט המובילים והמוערכים במדינת ישראל. וינרוט מסמל את פאר הציונות בת ימינו. הוא היה אדם מורכב ומלא ניגודים. תלמיד ישיבה מבריק שהוסמך לרבנות על ידי גדולי הרבנים מחד, ואיש הפרקליטות הצבאית מאידך. סניגור מהשורה הראשונה, שזכויות חשודים היו קדושות בעיניו. לצד עבודתו מסביב לשעון, השקיע את מרצו ויכולותיו בדוקטורט שלימים התקבל כחוק וסייע לשיפור מצבן של העגונות בישראל. ליבו הרחב ושכלו החריף זהרו בעולם המשפט הישראלי. וינרוט תמיד סימל את התפר בין חלקי החברה הישראלית. אדם שתבניות צרות היו ממנו והלאה. יהי זכרו ברוך".

מלשכת עורכי הדין נמסר כי "לשכת עורכי הדין אבלה על פטירתו של ד"ר עו"ד יעקב וינרוט. יעקב, מבכירי עורכי הדין במדינת ישראל, אדם משכמו ומעלה, בכישוריו, חוכמתו, צניעותו ובדרך ארץ תרם רבות בעיצוב מקצוע עריכת הדין במדינת ישראל. יעקב ייצג במשך שנים את הדמויות הציבוריות הבכירות בחברה הישראלית והטביע חותם בלא מעט תקדימים. לשכת עורכי הדין משתתפת מעומק הלב בצערה של המשפחה האבלה, זהו אבל למדינת ישראל בכלל ומערכת המשפט בפרט". עוד נמסר כי הלשכה תערוך בהמשך אירוע מיוחד לזכרו של וינרוט, זאת בתיאום עם משפחתו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו כתב הבוקר בחשבון הטוויטר שלו: "רעייתי ואני המומים מצער על פטירתו של יקירנו עו״ד יעקב וינרוט ז״ל. יעקב היה מופלא באישיותו, בחוכמתו, בחריפות שכלו, בתחושת הצדק שלו ובנאמנותו לעמו. זהו אובדן גדול למשפחתו, למכריו ומוקיריו, וזהו אובדן גדול לעולם המשפט הישראלי".

יו"ר הועדה לביקורת המדינה, ח"כ שלי יחימוביץ, הביעה צער על מותו של עורך הדין יעקב ויינרוט ואמרה כי "הציבור יזכור אותו מן הסתם כפרקליטם של עשירי ישראל, אך דמותו היתה מורכבת הרבה יותר. על אף הסתירה שבדבר, הוא החזיק בדעות סוציאליסטיות מנומקות היטב ונשענות על ידע רב, גבה שכר טרחה מזערי ממי שידם אינה משגת, ותרם סכומים ניכרים ביותר לצדקה בלי יחסי ציבור נלווים. אני משתתפת בצערה של משפחתו. יהי זכרו ברוך".

משרד עו"ד ד"ר י. וינרוט ושות' נמסר כי "אנו מבכים את לכתו של מייסד המשרד הרב ד"ר עו"ד יעקב וינרוט. יעקב היה איש אשכולות, ידען בכל תחומי החיים. איש של תורה, פילוסופיה ומשפט ובעבורנו גם מורה דרך וחבר. יעקב היה איש של חסד וענווה שידע לשלב בין עולם המעשה לעולם הרוח בדרך מופלאה שאין שני לה. יעקב הותיר את רישומו הייחודי ופורץ הדרך בכל אשר פסע, במשפט ובחיים הציבוריים ולא פחות חשוב בחיי היומיום, במגע שלו עם כל סובביו. אנו בטוחים שמורשתו תהיה חקוקה בכל אדם ואדם אשר פגש אותו במהלך דרכו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!