דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רשות החברות הממשלתיות

בדרך להסכם קיבוצי / המועצה הישראלית לצרכנות: משביתים את המענה הטלפוני לציבור

בכירי המועצה סיימו את תפקידם והמשרות לא אוישו, כך שהמועצה מתפקדת ללא מנכ"ל, סמנכ"ל ויועץ משפטי | כל פניות ההסתדרות והעובדים להנהלה ולרשות החברות הממשלתיות לא נענו וכבר חצי שנה שהמו"מ לא מבשיל להסכם קיבוצי ראשון

מוקד טלפוני (shutterstock)
מוקד טלפוני (shutterstock)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובדי המועצה הישראלית לצרכנות השביתו אתמול (שלישי) את המענה הטלפוני לציבור, על רקע כישלון המו"מ על הסכם קיבוצי ראשון מול ההנהלה. כבר לפני כחודש הוכרז סכסוך עבודה במועצה הכפופה לרשם החברות הממשלתיות, על רקע טענות ההסתדרות להתנהלות חסרת תום לב כלפי העובדים. ניסיונות ההידברות בין ההסתדרות והוועד לבין הנהלת המועצה נמשכים כבר כחצי שנה אך עד כה לא הניבו תוצאות.

לטענת ההסתדרות כל פניותיה ופניות העובדים להנהלת המועצה ולרשות החברות הממשלתיות, הושבו ריקם ונרשמו עזיבות רבות מצד בכירי הארגון, בהן: מנכ"ל המועצה, סמנכ"ל המועצה, היועץ המשפטי וחברי דירקטוריון אשר סיימו את תפקידם במהלך התקופה הנדונה. במקביל לגל העזיבות, ומשרשות החברות הממשלתיות לא דאגה לאייש את התפקידים, נותרה המועצה ללא שדרה ניהולית מקצועית תוך פגיעה בשגרת העבודה והפסקת המו"מ מול העובדים.

 עוד יצוין כי בעבר המועצה הפעילה מוקד שירות חיצוני והפסיקה את פעילותו לטובת מתן מענה ישיר. על אף שהנושא נבחן תחילה כפיילוט ולא גויס כוח אדם מתאים, המציאות במועצה הובילה לעזיבתם של חלק מהעובדים, תוך שעומס העבודה ממשיך לגדול ולא מתקיימים גיוסים של עובדים חדשים.

 עדי בן עמי, מחזיק תיק המועצה הישראלית לצרכנות בהסתדרות, מסר כי: "התנהלות המועצה הישראלית כלפי עובדיה, אינה מכבדת אף מעסיק, ובוודאי שאינה הולמת יחסי עבודה קיבוציים בחברה ממשלתית. אני קורא להתערבות הממונים מטעם רשות החברות הממשלתיות, על מנת להסדיר את התנהלות המועצה ולמנות את בעלי התפקידים המוסמכים להמשיך בניהול המו"מ. העובדים גילו אחריות ואיפוק במשך תקופה ארוכה אך המציאות שנוצרה במועצה והסחבת במו"מ לא הותירו ברירה אחרת. מתוך הדאגה לציבור, העובדים ימשיכו להפעיל את שירותי המועצה ביתר הערוצים אך אם לא תחול התקדמות בנושא ולא תמונה בהקדם שדרת ניהול מקצועית והוגנת, הצעדים הארגוניים יוחרפו".

מיו"ר דירקטוריון המועצה לצרכנות נמסר כי "דירקטוריון המועצה הישראלית לצרכנות קיבל בהפתעה גמורה את ההכרזה החד צדדית על השביתה. יו"ר הדירקטוריון, מר עופר מרום, נמצא בקשר רציף ויומיומי עם הממונה על השכר באוצר ועם רשות החברות הממשלתיות לשיפור תנאי העובדים ומנהל באופן אישי דיאלוג ענייני ומקצועי מתוך מחויבות ואחריות לעובדים ולמקום העבודה , למרות שמדובר בטענות ישנות הקשורות להנהלה הקודמת. עופר מרום מצר על החלטת ארגון העובדים לנקוט בצעד שכזה,
וקורא להם להתעשת מיד ולמנוע פגיעה נוספת בציבור הצרכנים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!