דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

יהיה מיזוג? / ועדת הכספים לבינלאומי: הגיעו להסכמות עם עובדי אוצר החייל בתוך חודש

במהלך דיון שקיימה הוועדה טענה הנהלת הבנק כי לא יפוטרו עובדים ולא ייסגרו סניפים במסגרת המיזוג | יו"ר ועד העובדים טענה כי ההצהרה עומדת בניגוד לדברים שנאמרו במהלך המו"מ

סניף בנק "אוצר החייל" (צילום ארכיון: ניצן צבי כהן)
סניף בנק "אוצר החייל" (צילום ארכיון: ניצן צבי כהן)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

נציגי הנהלת הבנק הבינלאומי התחייבו בפני חברי ועדת הכספים של הכנסת כי לא יפוטרו עובדים או יסגרו סניפים במיזוג המתוכנן עם בנק אוצר החייל. בדיון שערכה אתמול (שלישי) הוועדה בנושא, דרשו חברי הכנסת מהנהלת הבנק להגיע להסכמות עם עובדי אוצר החייל בתוך חודש, והורו לבנק ישראל לדווח להם אם המהלך צפוי לפגוע בתחרותיות בין הבנקים.

"הנהלת הבנק החליטה על מיזוג תוך שמירה מלאה של זכויות העובדים, בלי לפגוע בסניפים ובלקוחות", אמר סמנכ"ל הבינלאומי ינון שויקה, "אנחנו מתמודדים מול בנקים גדולים מאתנו כך שאנחנו הבנק הקטן במערכת, אין בנק שחשובה לו תחרות כמו הבינלאומי. יש כפילויות במטה, שאני מטפל בהן בלי לפגוע בעובדים אני משפר את פעילותו וחוזקו. אני מוכן להתחייב שאף סניף לא ייסגר כתוצאה מהמיזוג, לא יהיו פיטורים, כמה עשרות עובדים יפרשו בחבילות פרישה מכובדות מרצון. העובדים ירוויחו כשיעברו להסכם העבודה של הבינלאומי שהוא טוב יותר, הם יעבדו שש שעות פחות  ואפשרויות הקידום שלהם גדלות מאוד".

מזל בובליל, יו"ר ועד עובדי בנק אוצר החייל אמרה בתגובה כי "אני חייבת להביע תמיהה, מעולם לא ראינו את ינון שמייצג את הבנק בשום דיון ובשום משא ומתן. אני פה בשם 700 עובדים ועוד 250 גמלאים, כל חטאם של עובדי אוצר החייל הוא שהם עובדי בנק מצוין. הוא אומר שלא יפטרו אבל לנו אמרו במשא ומתן שעובדי הנהלה שלא ירצו לפרוש 'ייסגר להם המשתמש'. זה לפרוש מרצון? זה בנק מפואר בן 74 שנים, יעיל. מה אתם רוצים? אנחנו חושבים שיש הצדקה להשארת הבנק עצמאי. צריך לערב את הנגיד החדש, לא לבצע מחטף בשלהי הכהונה של פלוג". בובליל ציינה כי 160 מתוך 200 אלף לקוחות הבנק אינם אנשי כוחות הביטחון.

ח"כ מיקי לוי (יש עתיד) אמר כי "לא ברורה לי המגמה הזו של המפקחת על הבנקים שמצהירה שהיא רוצה להרחיב את האפשרות להקמת בנקים קטנים ודרישת ההון מהם נמוכה מאוד ומצד שני היא מאפשר רכישת בנקים קטנים מצד בנקים גדולים".

לטענתו, "אני רוצה לראות שבנק גדול ייתן שלוש שנים ללא עמלות כפי שמאפשר היום בנק קטן. הופכים בנקים לענקיים שלא ניתן יהיה להתחרות בהם, אם לא היינו עוצרים את בנק טפחות הוא היה הכי גדול במשכנתאות ואחר כך לך תוזיל משכנתאות לזוגות צעירים. אני גם חושש שסניפים יסגרו כפי שקורה במיזוגים כאלה ויהיה פחות שירות ללקוחות, רוב סניפי בנק אוצר החייל הם בפריפריה, המבוגרים צריכים את הבנקים יותר מאחרים".

נציג רשות ההגבלים העסקיים בדיון, אלעד מקדסי, טען כי "אל המיזוג נחשפנו בתקשורת". עם זאת, לדבריו "זה מיזוג של חברת בת עם חברת אם, לא צריך פיקוח של רשות ההגבלים לפי החוק במקרה כזה כי הם גם כך רשות משפטית אחת. המיזוג בין מזרחי לטפחות היה חייב באישור שלנו כי לא היה יחסים כאלה". גם מוטי סידי מבנק ישראל אמר כי טרם קיבלו את כל החומרים הנוגעים למיזוג אולם ציין כי "בשלב הזה אנחנו לא רואים מניעה למיזוג, אנחנו לא רואים פגיעה בתחרות. לא צפויה סגירת סניפים, המיתוג של הבנק יישאר, למיטב הבנתי בסמכותנו לומר שאנחנו לא מאשרים מיזוג, ענייני עובדים אינם בשיקולים שלנו".

יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני אמר, לסיכום הדיון כי "חשובה לנו התחרות וחשוב לנו מאוד נושא העובדים. אנחנו רוצים שתהייה תחרות והבנק ירוויח ושהעובדים לא יפגעו. קיימנו דיון ראשוני, הבטחתם שלא יהיו פיטורים והעובדים לא יפגעו, אתם צריכים כעת לשבת עם העובדים ולהגיע לסיכומים, עדכנו אותנו תוך חודש. במקביל אני מבקש מבנק ישראל לבחון את נושא התחרות ובתוך חודש לומר לנו אם אתם מאשרים את המיזוג, אם נראה שיש פגיעה בתחרותיות של הבנקים או בעובדים אנחנו נקיים דיון ונפעל".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!