דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / ארדה טוראן עשוי להישלח למאסר של 12 שנים בכלא

קשר ברצלונה ואתלטיקו מדריד לשעבר הולך ומתרסק, לצד היכולת הדועכת על המגרש | הפרקליטות המקומית הגישה כתב אישום חמור נגד השחקן אחרי שהטריד מינית אישה ותקף את בן זוגה

Barcelona's Turkish player Arda Turan, right, leaves a police station in Istanbul, Thursday, Oct. 11, 2018. Turan has given testimony to police following a nightclub brawl during which he reportedly broke the nose of a singer.  The DHA news agency said Turan, who is on loan to Istanbul side Basaksehir, was called to a police station where he was questioned for three hours on Thursday. (IHA via AP)
Barcelona's Turkish player Arda Turan, right, leaves a police station in Istanbul, Thursday, Oct. 11, 2018. Turan has given testimony to police following a nightclub brawl during which he reportedly broke the nose of a singer. The DHA news agency said Turan, who is on loan to Istanbul side Basaksehir, was called to a police station where he was questioned for three hours on Thursday. (IHA via AP)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

כוכב הכדורגל הטורקי ושחקנה לשעבר של ברצלונה ואתלטיקו מדריד בעבר, ארדה טוראן עומד בפני עונש מאסר של 12 שנים, כך דיווחו כלי התקשורת במדינה. על פי הפרסומים, הפרקליטות המקומית הגישה כתב אישום נגד טוראן בגין הטרדה מינית, אלימות והחזקה בלתי חוקית של נשק, זאת לאחר שהיה מעורב בקטטה עם זמר טורקי מפורסם שטען כי הכדורגלן הטריד מינית את אשתו.

טוראן (31), עד לא מזמן הכוכב הגדול ביותר בכדורגל הטורקי ששיחק במדי שתיים מהקבוצות הטובות בעולם, הספיק להסתבך בתקופה האחרונה בשתי תקריות אלימות. כעת נראה שהרשויות המקומיות החליטו לעצור את האלימות המשתוללת ולסיים את הקריירה המקצוענית המתרסקת של הקשר הטורקי.

טוראן צמח במחלקות הנוער של מועדון הפאר הטורקי גלאטסראיי. אחרי שהפך לכוכב במדי הקבוצה והנבחרת, עבר בגיל 23 לאתלטיקו מדריד. תחת המאמן הארגנטינאי הקשוח דייגו סימאונה, הפך לאחד הקשרים הטובים בלה ליגה. טוראן זכה עם אתלטיקו באליפות ספרד והגיע לגמר ליגת האלופות בעונת 2013/14. לאחר שהצטיין באתלטיקו, עבר הקשר הכישרוני לברצלונה תמורת 34 מיליון אירו.

במדי אחד המועדונים הגדולים בעולם, הוא פגש תחרות גדולה יותר על דקות המשחק. למרות המעבר המתוקשר, טוראן לא שיחק בחצי שנה הראשון שלו בקבוצה, בגלל עונש איסור העברות שהיה מוטל על המועדון. לאחר מכן התקשה לחזור לקצב המשחק ולא הצליח לשחזר את היכולת הטובה שלו משנים קודמות.

בחודש ינואר הושאל טוראן חזרה לליגה הטורקית וחתם לשנה וחצי בפרויקט השאפתני של קבוצת איסטנבול בשאקשהיר. בא מככבים גם עמנואל אדבאיור ואמרה בלוזוגלו  הוותיקים. בטורקיה המשיכה היכולת שלו בהידרדרות, עם חצי עונה בינונית והרחקה מהמגרשים ל-16 משחקים אחרי שתקף ודחף בחוזקה את הקוון במשחק הליגה של קבוצתו במהלך המחזור האחרון של הליגה. טוראן, הורחק לעשרה משחקים בשל תקיפת הקוון, שלושה משחקים בשל העלבת השופט ושלושה משחקים נוספים בשל איומים על שופט המשחק.

את העונה הנוכחית פתח קפטן הנבחרת ביציע, בזמן שקבוצתו מסתדרת בלעדיו ונמצאת במקום השני בליגה. כנראה שהזמן מחוץ למגרשים גרם לו לעסוק בדברים אחרים, והובילו להסתבכויות האחרונות.

ארדה טוראן במדי ברצלונה. ארכיון מרץ 2016 (צילום:Christian Bertrand / Shutterstock.com)
ארדה טוראן במדי ברצלונה. ארכיון מרץ 2016 (צילום:Christian Bertrand / Shutterstock.com)

לפני כשבוע, במהלך בילוי במועדון באיסטנבול, הטריד טוראן מינית בחורה במועדון. בן זוגה של האישה הוא זמר טורקי מפורסם בשם ברקאי סאהין, שהתערב והעליב את הכדורגלן. בעקבות חילופי הדברים פרצה קטטה המונית, במהלכה שבר טוראן את אפו של הזמר, שנלקח להמשך טיפול בבית חולים. טוראן המשיך גם הוא לבית החולים, כשהוא חמוש באקדח, שם התחנן בני סאהין שיירה בו.

בסיומו של ערב מזעזע החליטו במשטרה והפרקליטות המקומית להגיש כתב אישום כנגד שני המעורבים המרכזים  בקטטה. ברקאי סאהין הואשם ב"העלבה"  ויכול לקבל עד שנתיים מאסר בפועל ואילו טוראן כאמור יואשם בסעיפים חמורים יותר ויכול לעמוד בפני מאסר של עד 12 שנים בכלא. מעניין יהיה לראות האם הנשיא הכל יכול רג'פ טאיפ ארדואן יתערב לטובת התומך הנלהב שלו וקפטן הנבחרת שלו. ויגרום לפרשה להיעלם, למרות מעשיו החמורים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!