דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מאבק השוטרים והסוהרים

מאבק השוטרים והסוהרים / נציגי האוצר והמשרד לביטחון פנים הודיעו על השגת הסכם עם גמלאי המשטרה

השוטרים, הסוהרים, הגמלאים ובני משפחותיהם מנהלים מאבק ציבורי ומשפטי מזה כ-12 שנה לקבלת תוספות מקבילות לאלו שניתנו לחיילי הקבע בצה"ל | הארגונים הודיעו כי ילמדו את ההסכם לפני שיגיבו עליו

הפגנת נשות השוטרים והגמלאים מול ישיבת הממשלה בינואר 2018 (קרדיט: יחצ)
הפגנת נשות השוטרים והגמלאים מול ישיבת הממשלה בינואר 2018 (קרדיט: יחצ)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

שר האוצר משה כחלון, השר לבטחון פנים גלעד ארדן וסגן שר האוצר איציק כהן הודיעו כי הסכימו למתווה לפתרון בעיית הפנסיה של גמלאי המשטרה ושירות בתי הסוהר. אמש (שלישי) התקיימה פגישה במשטרת נתניה בהשתתפות שר האוצר וסגן השר, מפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך, ראש אגף כוח אדם, ניצב גילה גזיאל ומנכ"ל המשרד לבטחון פנים, צ'יקו אדרי, בה סוכמו פרטי ההסכם בכפוף לאישור הממשלה והסכמת הארגונים. השר לבטחון הפנים גלעד ארדן אמר כי "מדובר בהסכם היסטורי שמהווה תיקון עוול אדיר. ההסכם מביא להשוואת תנאי השוטרים והסוהרים לתנאי משרתי הקבע. העורף הפך לחזית. השוטרים והסוהרים נמצאים כיום בקידמת המאבק היומיומי למען בטחון אזרחי ישראל".

על פי פרטים מהמתווה המסתמן שהגיעו ל'דבר ראשון', צפויים גמלאי המשטרה לקבל את התוספת השוטפת כבר בינואר 2019. גמלאים בגיל 69 ומטה יחלו לקבל את החוב הרטרואקטיבי רק משנת 2023, ובפריסה של עשר שנים. גמלאים מעל גיל 69 יקבלו את החוב הרטרואקטיבי בפריסה של 2-4 שנים, במספר מדרגים. השוטרים הפעילים יקבלו מחצית מהתוספת השוטפת ב-2019, וב-2020 יקבלו את התוספת השוטפת המלאה. תשלומי החוב הרטרואקטיבי ישולמו להם החל מ-2023 ובמשך 11 שנים. כלל החובות הרטרואקטיביים ישולמו בלא ריבית, ויוצמדו למדד רק החל משנת 2018.. בנוסף סוכם על הקמת מנגנון הלוואות בסבסוד המדינה ובאמצעות המערכת הבנקאית אשר יאפשר לגמלאים לקבל את התשלומים הרטרואקטיביים בהקדם על מנת שלא ישלמו ריבית. על-פי הפרסומים בעיתונות נראה כי בכוונת האוצר להתנות הסכם זה בהסכמת הממשלה לבצע קיצוץ רוחבי.

מטעם מטה המאבק של ארגוני השוטרים, הסוהרים והגמלאים, התובעים ועורכי הדין בתיק המתנהל בבית הדין הארצי לעבודה נמסר: ״מחר נתכנס כולנו, ארגוני השוטרים, הסוהרים והגמלאים, התובעים בתיק המתנהל בבית הדין לעבודה, עורכי הדין ופעילי השטח, על מנת ללמוד את פרטי ההסכם המתגבש. רק לאחר מכן נמסור את עמדתנו ונחליט על המשך הדרך״.

עופר אשקורי מעמותת הוועד של השוטרים והסוהרים אמר ל'דבר ראשון' כי אינו מרוצה מההסדר שהושג. "אני כועס ומאוכזב מהמשטרה, מכרו אותנו בנזיד עדשים. ההסכם שהם מקדמים הוא ההצעה הכי גרועה שיש, יותר גרועה מהצעות קודמות. המפכ"ל אמר 'גימלאים תחילה', אבל מכר את הגימלאים. בן אדם בן 69 יקבל רק משנת 2023 תשע פעימות – רק בגיל 80 הוא יקבל את כל הכסף שחייבים לו עוד מ-2006, ושוטר צעיר יקבל פחות או יותר באותן פעימות. איפה הפרופורציה? זה ששוטר בן 69 אמור לקבל את הרטרו שלו כמו שוטר בן 40 זה לא הגיוני וגם מנוגד להיגיון שהתווה ראש הממשלה".

שוטרים, הסוהרים, הגמלאים ובני משפחותיהם מנהלים מאבק ציבורי ומשפטי מזה כ-12 שנה לקבלת תוספות אלו בסך כ-7.3% שניתנו לחיילי הקבע בצה"ל. על פי החלטות הממשלה מאז 1979, אמור להיות שכר השוטרים והסוהרים מוצמד לשכר אנשי הקבע, זאת לאור העובדה שניטלה מהם הזכות להתאגד ולהתמקח על תנאיהם.

החוב שצברה המדינה לציבורים אלו, הוערך על ידיה בכ-7.2 מיליארד שקלים, וכ-620 מיליון שקלים בתקציב השוטף. לאחרונה ניתן פסק דין בבית הדין הארצי לעבודה המורה לשלם את התוספת לגמלאי השב"כ והמוסד, הצפוי להשפיע גם על ההליך המשפטי המתנהל באשר לתביעתם של אנשי המשטרה והשב"ס.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!