דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / הגולש גל פרידמן הציע למכור את מדליית הזהב האולימפית ועורר סערה

גולש העבר העלה פוסט ובו הציע למכור את מדליית הזהב האולימפית היחידה של ישראל | הפוסט עורר סערה וגרר תגובות נגד רבות, לצד תמיכה | הוועד האולימפי: "אנו בטוחים שיש דרכים אחרות להתמודד עם קושי במידה וקיים"

גל פרידמן לאחר הזכייה במדליית זהב באולימפיאדת אתונה. 25 באוגוסט 2004 (AP Photo/Herbert Knosowski)
גל פרידמן לאחר הזכייה במדליית זהב באולימפיאדת אתונה. 25 באוגוסט 2004 (AP Photo/Herbert Knosowski)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

הספורטאי האולימפי הגדול בכל הזמנים של ישראל, גולש העבר גל פרידמן, פרסם בפייסבוק פוסט בו הוא מבקש עזרה במכירת מדלית הזהב האולימפיות שלו. פרידמן זכה במדליית הזהב היחידה של ישראל במהלך המשחקים באתונה 2004. עדיין לא ברור האם פרידמן אכן יבצע את המהלך הלא שגרתי ומהן הסיבות שהובילו אותו לכתוב את הפוסט. 

פרידמן בן ה-43, הוא הספורטאי היחיד שזכה בשתי מדליות אולימפיות. זהב באתונה 2004 וארד באטלנטה 96. בנוסף הוא היה אלוף העולם ב-2002 וסגן אלוף עולם ב-96. השייט המצטיין גם זכה באליפויות אירופה בשני מדליות כסף ושתי מדליות ארד.

בתחילת יוני 2005 נגנבה כספת מבית הוריו של פרידמן ובה המדליות בהן זכה. מספר ימים לאחר מכן נמצאה מדליית הזהב על ידי ילדה בת 7 מפוריידיס בעת שטיילה עם משפחתה ביער עופר. מדליית הארד מאטלנטה 1996 לא נמצאה.

בשנת 2008 פרש פרידמן מגלישה מקצועית. לאחר סיומה של הקריירה המוצלחת הפך פרידמן למאמן של השייט הצעיר נמרוד משיח. במאי 2013, הוחלט באיגוד השייט ליצור נבחרת עם מאמן אחד במקום מאמן אישי לכל גולש כפי שהיה עד אז. פרידמן כבר מונה לתפקיד המאמן הלאומי של נבחרת גלישת הרוח, אך הגולשים סירבו להחליף את המאמנים האישיים שלהם במאמן יחיד ולבסוף מינויו של פרידמן בוטל. כיום פרידמן עובד כצלם, בין היתר כצלם קבוצת הכדורסל מכבי חיפה.

כשנשאל כמה כסף הוא רוצה בתמורה למדליה, אמר הגולש לשעבר: "כמה שיותר".במהלך הפוסט החלו להגיע תגובות רבות שביטאו אמפתיה למצבו של פרידמן וקבלו בצער רב את רצונו למכור את המדליה שמסמלת את הישגו הגדול ביותר של ספורטאי בישראל. הוא ענה בעמוד הפייסבוק שלו: "אני מבין את הצער, אבל יש לכם משהו טוב יותר לעשות איתה?"

מחפש תותח אי ביי שמבין במכירה פומבית של פריט נדירהיחיד מסוגו בארץ

Posted by Fridman Gal on Monday, October 15, 2018

"כמה ספורטאים במדינה באמת מצליחים להישאר אחר כך בעולם הספורט ולהתפרנס מזה?", המשיך פרידמן.

פרידמן הציב מראה עצובה למציאות הקשה בה ספורטאים מעדיפים להשקיע בהכשרה למקצוע ולא רק בספורט, כי ברגע שבגיל 30+ הספורטאי תולה את נעליו אין לו עתיד מקצועי. "אולי עדיף שהילדים יבינו שכדאי להשקיע קודם במקצוע ושהספורט הוא בעדיפות שניה. מעשרות אלפי ילדים בענפים השונים, יישאר רק אחוז קטן שיצליח להתקיים מזה ואחוז אפסי שממש ירוויח מהספורט האולימפי".

גל פרידמן (משמאל) (צילום ארכיון: משה שי פלאש90)
גל פרידמן (משמאל) (צילום ארכיון: משה שי פלאש90)

מהוועד האולימפי בישראל נמסר היום: "למדנו ביממה האחרונה מכלי התקשורת שהגולש גל פרידמן שזכה במדליית זהב במשחקים האולימפיים באתונה 2004 ובמדליית ארד במשחקים האולימפיים באטלנטה 1996 – בוחן אפשרות למכור את מדליית הזהב בה זכה.

ככל שהרצון למכור את המדליה האולימפית, משאת נפשם של כל ספורטאי העולם, מבטאת מצוקה כלכלית כלשהי של פרידמן, אנו בטוחים שיש דרכים אחרות להתמודד עם קושי במידה וקיים".

גילי לוסטיג מנכ"ל הוועד האולימפי בישראל שוחח הבוקר עם פרידמן והציע לו את עזרת הארגון וביקש ממנו לשקול דרכים אחרות למציאת פתרונות לבעיות עמן מתמודד, ולא למכור את המדליה האולימפית.

יגאל כרמי יו"ר הוועד האולימפי בישראל אמר: "מכירת מדליה אולימפית היא מעשה שאין עושים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!