דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הסלמה בדרום

הסלמה בדרום / באר שבע: שישה נפגעי חרדה בעקבות פגיעת רקטה בבית

חמאס יצא נגד הירי: "מגנים את הניסיונות לפגוע במו"מ" | אזעקת צבע אדום נשמעה בעוטף - כתוצאה מתקיפות צה"ל ברצועה | בהנחיית צה"ל, הלימודים ביישובי עוטף ישראל יחלו בשעה 10:00, בבאר שבע לא יתקיימו לימודים

הבית שנפגע מרקטה בבאר שבע
הבית שנפגע מרקטה בבאר שבע
שי ניר

רקטה ששוגרה הלילה (רביעי) מרצועת עזה פגעה בבית בבאר שבע. שישה בני אדם לקו בחרדה, ביניהם אם ושלושת ילדיה ששהו בתוך הבית, לו נגרם נזק כבד. לבית החולים סורוקה פונתה אישה שנפצעה באורח קל בראשה בזמן שרצה למרחב המוגן. רקטה נוספת ששוגרה נחתה בים מול אחת מערי מרכז הארץ. הבוקר נשמעה אזעקת צבע אדום במועצה האזורית חוף אשקלון.

מהמטה המשותף של ארגוני ההתנגדות הפלסטיניים בעזה, אותו מוביל ארגון החמאס נמסר בתגובה לירי: "אנו מברכים על המאמץ המצרי להשיג את דרישות עמנו ומתנגדים לכל הניסיונות חסרי האחריות שניסו להסיט את המצפן, כולל ירי הרקטות בלילה שעבר".

במהלך הבוקר נשמעה אזעקת צבע אדום בעוטף עזה, אך מצה"ל נמסר כי היא נגרמה כתוצאה מפעילות חיל האוויר בעזה.

בשעה זו החלו מטוסי קרב של צה״ל בתקיפת מטרות טרור ברצועת עזה. הפלסטינים מדווחים על תקיפות חיל האוויר הישראלי במספר מטרות מדרום לעיר עזה וממערב לבית להיא בצפון הרצועה, וכן במרכז העיר עזה בשכונת אל זייתון ובאזור חאן יונס.

ממד"א נמסר כי חובשים ופרמדיקים החלו להעניק טיפול רפואי לדיירי הבית שנפגע בבאר שבע – אישה בת 39 ושלושת ילדיה בגילאים 9, 10 ו-12 – שלקו בחרדה. בנוסף, לקו בחרדה גם שני דיירים שמתגוררים בסמוך. בסך הכול פונו לבית החולים סורוקה חמישה בני אדם.

מנהל מרחב נגב במד"א איציק אלפסי סיפר: "מיד עם השמע האזעקה צוותי מד"א הערוכים בכוננות בעיר התמגנו ועלו על האמבולנסים, קיבלנו במוקד 101 של מד"א דיווח על פגיעה ישירה בבית ויצאנו במהירות למקום עם כונני מד"א רכובים על אופנועים, אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ. כשהגענו הבחנו בהרס בחלק מבית פרטי וביצענו סריקות לוודא שאין נפגעים".

חובש בכיר במד"א ירון בראל הוסיף וסיפר: "לבית של השכנים הגיעו אשה כבת 39 ושלושת ילדה כבני 9,10 ו-12 שהיו בהכרה מלאה ועם סימני התקף חרדה, הם סיפרו שהם נכנסו לממ"ד ומיד לאחר שנעלו את הדלת נשמע פיצוץ עז והכל רעד, הענקנו להם טיפול ראשוני במקום".

חובש בכיר במד"א ירון פרץ שהגיע גם הוא בין הראשונים: "דיווחו לנו על אשה שנמצאת בבית סמוך שנחבלה בראשה בזמן ריצה למרחב מוגן, רצנו לשם וראינו אשה כבת 50 בהכרה מלאה עם חבלה קלה בראש, הענקנו לה עזרה ראשונה ופינינו אותה לבית חולים להמשך בדיקות כשמצבה קל".

מכתובת אחרת בבאר שבע צוותי מד"א פינו גבר כבן 40 שנפל ונחבל במהלך ריצה למרחב מוגן.

בשעה 3:39 נשמעה בבאר שבע וביישובים נוספים בנגב אזעקה לאחר שזוהה שיגור משטח רצועת עזה לישראל. מצה"ל נמסר כי זוהה שיגור מהרצועה והוא הראשון מאז ה-8 באוגוסט. בהמשך מסר צה"ל כי מבדיקה נוספת התברר כי באירוע היה שיגור נוסף, לכיוון הים.

בעקבות ירי הרקטות הורה שר הביטחון, אביגדור ליברמן, על סגירת המעברים ארז וכרם שלום וכן על צמצום מרחב הדיג ברצועת עזה לשלושה מיילים ימיים בלבד. בשל ההסלמה בדרום הרמטכ״ל רב אלוף גדי איזנקוט יצא בחזרה לישראל מניו יורק  וביטל את פגישותיו עם ניקי היילי שגרירת ארצות הברית באי״ם ושגריר ישראל באו״ם דני דנון, כך על פי פרסום בגלי צה״ל.

הלימודים בעיר באר שבע לא יתקיימו היום וכך גם במועצה המקומית עומר. באוניברסיטת בן גוריון יתקיימו הלימודים כרגיל. בהתאם להנחיות הצבא, הלימודים בכל מוסדות החינוך בשדרות ובמועצות האזוריות שער הנגב ושדות נגב, לרבות הגיל הרך ביישובים, יחלו בשעה 10:00.

אתמול קיים שר הביטחון אביגדור ליברמן דיון הערכת מצב באוגדת עזה עם סגן הרמטכ"ל, אלוף אביב כוכבי, מפקד פיקוד דרום ומפקדים נוספים, לאחריה אמר כי "ההתרשמות שלי שכולם הגיעו להבנה שהמצב כפי שהוא היום לא יכול להימשך. אנחנו לא מוכנים להשלים עם רף האלימות כפי שאנחנו רואים שבוע אחרי שבוע. הנחתת מכה הכי קשה על חמאס היא הדרך היחידה להחזיר את המצב לקדמותו ולהוריד את רף האלימות לאפס או כמעט לאפס, או לרמה של 29 במרץ".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!