דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

בגידת פרות הבשן במגדל השן באקדמיה

לא אני לא מתכוון לכתוב את דברי בנימוס אקדמי. לא נועדתי לכסות ערווה ולכן אומר, כמי שהיה באקדמיה, שחלק גדול מהמרצים הבכירים באקדמיה הם לא פחות משמוקים גדולים שבוגדים בייעודם, הם חלק מהמערכת השלטונית הרוצה לבסס את מעמדה האנטי דמוקרטי, זאת ועוד הם גם אחראים לאי שוויון המפלצתי הקיים באקדמיה.

ואתחיל באי שוויון המשווע לו אחראים פרופסוריה של האקדמיה.
שבעים אחוז מהכוח האקדמי באים במה שנקרא בכינויים מעמדיים מעליבים הבאים להנציח את אי השוויון: "מורים מן החוץ" "סגל זוטר". ומי קובע את היחס של הוואסלים אל הפרולטרים הנאנקים תחת אי השוויון של "הסגל הזוטר": נסיכי האקדמיה הקשישים הנקראים משום מה סגל בכיר. אנשי סגל זוטר הם מרצים המשתכרים בין אלפיים ושלושת אלפים שקל למשך שבעה חודשים בלבד (לא מקבלים שכר על חודשי החופשה) וחלקם הגדול של הסגל הזוטר ידען ומשכיל הרבה יותר מהפרופסורים הגמורים (זה עגנון טבע מושג זה) שכותבים מאמרים טפלים ומפרסמים מחקרים עלובים רק על מנת לקבל קידומים מפליגים לשכר שהוא מעל שלושים אלף שקל.

בעוד שהסגל הזוטר, צעירים נפלאים נאבקים לקבל עוד שעת הוראה פה, ומקוששים עוד שעת הוראה שם להגדיל את משכורתם העלובה, חוסמים הפרופסורים הגמורים את דרכם של הצעירים, ועוד תובעים לעצמם שעות לימוד וישיבה בוועדות גם אחרי הפנסיה על חשבון הצעירים. נבלות. במקום שירתמו למאבקם של אנשי הסגל הזוטר – שמחזיק כמו פועלי הבניין האומללים הנופלים אל מותם ונכותם בגלל אטימות לב – את כל מגדל השן האקדמי. חלקם עושים זאת בשפה רפה חוששים למעמדם האקדמי, פחדנים שכמותם, וחלקם פועל מאחורי הקלעים מאחורי גבם של אנשי הסגל הזוטר הצעיר שחלקם יורדים ובצדק מהארץ. כי הרי אם ייטיבו עם אנשי הסגל הזוטר זה יבוא רחמנא ליצלן על חשבון ההטבות של הפרופסורים הגמורים: מענקים גדולים של שנות שבתון, מענקים של מאות אלפי שקל שהם צריכים לבזבז בכל מחיר על מנת שלא יגבו מהם מס הכנסה על סך 35%.

מתי ראיתם פרופסורים גמורים יוצאים בהפגנות סולידריות עבור חבריהם הצעירים? לא. הם מתבצרים במגדל השן וכמו הנעשה בנסיכויות אירופאיות לפני מאות שנים הם מקבלים מנסיכי האקדמיה בוועדות מפלצתיות תארים מגוחכים כמו האבירים בשעתו: מרצה בכיר, פרופסור עמית, פרופסור חבר וכל מיני שטויות, רק תשוו את זה לתארים כמו דוכס, אביר המלכה ותראו להיכן הגענו. המחקרים האמתיים מעניינים את התחת של חלק גדול מאבירי האקדמיה, רק כבוד להתהדר וכסף-לכך מכוונים מרב מאמציהם. עבור משכורות מפליגות הם מואילים ללמד שש שעות בשבוע. הייתי אומר, שיהיה להם לבריאות אלמלא היו נוגשים ונוגסים בבשר הסגל הזוטר ומתעללים בהם בכל הגבלות בירוקרטיות שמשמעותן שכר רעב ואי יכולת לבצע מחקרים אמתיים מבלי לרעוב ולגסוס.

מתי ראיתם את אבירי האקדמיה, כעמוס עוז, יוצאים בציבור למען עמיתיהם?
מה שכן, הם יוצאים מדי שבוע במין להקות נודדות משלבים ידיים עם עיתונאים פופוליסטים, מומחים מטעם עצמם בכנסים ותת-כנסים, המתפרסמים ב"הארץ" להגדיל את יוקרתם וקופתם, וכמובן להוסיף לרזומה האקדמי שמעניק זכות לעוד תואר אבירי: "הכנס בחסות רמי לוי" "הכנס מטעם בנק לאומי" "הכנס מטעם נובל אנרגי'" וכדי לשמוע אותם תשלשלו מאה שקל לקופת הכנס.

ומעל הכול חלקם הגדול בוגד בייעודם לצאת חוצץ, לעמוד באומץ בראש הציבור כנגד עוולות השלטון פן יאונה רע לתקציבים המשלמים את שלמוניהם או מתוך עצלות שבנוחות לשקוע בכורסאותיהם. כמה מהם תראה בהפגנות? כמה מהם תראה יוזמי הפגנות כנגד הדברים הזוועתיים המתרחשים פה בכל- פועלי בניין הבונים את בתיהם נופלים כמו זבובים בקיץ אל מותם? היכן אתם טרכטנברים? אה כן, בוועדות שהממשלה מינתה לכיסוי תחת? לכהן כדירקטורים לכיסוי ערווה של חברות ביטוח המתעללות במבוטחים חסרי ישע? בכנס טפל בחו"ל המנוצל לטיול ורזומה נוסף? לזה לא חסר לכם זמן פרופסורים גמורים. חסר לכם אומץ. חסר לכם מצפון. חסר לכם הבנת הייעוד של הכתר אותו אתם נושאים בגאון על ראשכם. זר קוצים מגיע לכם לשאת פרות הבשן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!