דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תרבות

תרבות / ריהאנה סירבה להופיע בסופרבול במחאה על היחס למחאה האפרו-אמריקנית

אדם המקורב לזמרת אמר כי הסיבה לסירוב היא תמיכתה בשחקן הפוטבול קולין קפרניק שהצית מחאה נרחבת כשכרע ברך בעת השמעת ההמנון האמריקני במחאה נגד האלימות המופעלת נגד אפרו-אמריקנים - ושילם על כך מחיר מקצועי כבד

הזמרת ריהאנה (צילום: JStone / Shutterstock).
הזמרת ריהאנה (צילום: JStone / Shutterstock).

הזמרת האמריקנית ריהאנה סירבה להופיע במופע המחצית של הסופרבול – כך דווח שלשום (חמישי) בארה"ב.

אדם המקורב לזמרת אמר לעיתון ה-"US Weekly" כי הסיבה לסירוב היא חוסר ההסכמה של ריהאנה עם ה-NFL (ליגת הפוטבול האמריקנית) והבעת תמיכה בשחקן הפוטבול קולין קפרניק שהצית בקיץ 2016 מחאה כאשר כרע ברך בזמן השמעת ההמנון האמריקני וביקש למחות נגד מה שהגדיר כחוסר השוויון בחברה האמריקנית והאלימות הממסדית המופעלת כלפי אפרו-אמריקנים.

שחקן הפוטבול קולין קפרניק (צילום: AP Photo/Peter Dejong).
שחקן הפוטבול קולין קפרניק (צילום: AP Photo/Peter Dejong).

 

לצד התמיכה הציבורית שקיבלו קפרניק ושחקנים נוספים שהלכו בעקבותיו, נשמעה גם ביקורת מנשיא ארה"ב דונלד טראמפ שגינה את המחאה.

לטענתו של קפרניק, מאז שעזב את קבוצת סן פרנסיסקו במרץ 2017, קבוצות ב-NFL אינן מוכנות להעסיקו מסיבות פוליטיות בלבד. כיום, קפרניק אינו משחק מכיוון שאינו מוצא אף קבוצה שתחתים אותו.

בארה"ב דווח כי ריהאנה היתה הבחירה הראשונה להופיע במופע המחצית הנחשק שיתקיים ב-3 בפברואר באטלנטה. "ההצעה והחשיפה היתה יכולה להיות מעולה עבור ריהאנה במיוחד כאשר היא עתידה להוציא אלבום חדש ולצאת למסע הופעות, אך היא החליטה לדבוק במה שנכון בעיניה", אמר המקורב ל-Entertainment Weekly שדיווח כי הזמרת פינק דחתה אף היא את ההצעה להופיע במופע המחצית לאחר שהמשא ומתן עמה נכשל.

במקום ריהאנה, יופיעו חברי להקת Maroon 5. בשנה שעברה סירב הראפר ג'יי זי להופיע בסופרבול מסיבות דומות. ה-NFL סירבה להגיב על הידיעה.

ריהאנה ידועה כאמנית שלא מפחדת להלחם על עקרונותיה ומשתמשת בפרסום הרב שלה כדי להעביר מסרים פוליטיים. במרץ השנה, 'סטורי' שפירסמה בחשבון האינסטגרם שלה גרם לירידה של 800 מיליון דולר בשווי המניה של חברת סנאפ מפעילת הרשת החברתית סנאפצ'אט, זאת לאחר שהעבירה ביקורת על פרסומת שפורסמה ברשת החברתית בה התבקשו המשתמשים להצביע אם היו מעדיפים "לתת סטירה לריהאנה או להכניס אגרוף לכריס בראון".

הפרסומת, שלעגה לאלימות שהפעיל בראון כלפי ריהאנה, בעקבותיה הורשע בשנת 2009 בגין תקיפה, עוררה ביקורת גם בקרב המשתמשים ברשת החברתית, שאף איימו למחוק את חשבונם.

הפרסומת שפורסמה באפליקציית סנאפצ'אט. צילום מסך
הפרסומת שפורסמה באפליקציית סנאפצ'אט. צילום מסך

"תקשיבו סנאפצ'ט, אני יודעת שאתם יודעים שאתם לא האפליקציה הכי אהובה עלי!", כתבה ריהאנה והוסיפה: "הייתי שמחה אם זו היתה בורות, אבל אני יודעת שאתם לא עד כדי כך טיפשים! לא מדובר כאן ברגשות האישיים שלי, בגלל שאין לי כל כך כאלה… אבל כל הנשים, הילדים והגברים שנפלו קורבן בעבר לאלימות במשפחה ובמיוחד אלו שעדיין לא הצליחו לצאת מזה… אכזבתם אותנו! תתביישו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!