דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

כדורגל נשים / נבחרת ג'מאייקה הבטיחה את העפלתה למונדיאל שייערך בצרפת בקיץ 2019

לצד ההצלות המרהיבות של השוערת בבעיטות העונשין במשחק המכריע מול פנמה, הנבחרת חייבת הרבה מהצלחתה לסדלה מארלי, בתו של הזמר הנערץ, שהקרן אותה היא מנהלת תומכת בה בשנים האחרונות

Edinburg, NC - OCTOBER 11: 2018
Back Row :- Chantelle Swaby, Toriana Patterson, Nicole McClure, Khadija Shaw, Sashana Campbell and Konya Plummer of Jamaica.
Front Row:- Deneisha Blackwood,Jody Brown,Chinyelu Asher, Christina Chang  and Jadyn Matthews of Jamaica.
During CONCACAF Women's Championship Group B match between Cuba against Jamaica at H-E-BPark Stadium, Edinburg,  on October 11, 2018  (Photo by Action Foto Sport/NurPhoto via Getty Images)
Edinburg, NC - OCTOBER 11: 2018 Back Row :- Chantelle Swaby, Toriana Patterson, Nicole McClure, Khadija Shaw, Sashana Campbell and Konya Plummer of Jamaica. Front Row:- Deneisha Blackwood,Jody Brown,Chinyelu Asher, Christina Chang and Jadyn Matthews of Jamaica. During CONCACAF Women's Championship Group B match between Cuba against Jamaica at H-E-BPark Stadium, Edinburg, on October 11, 2018 (Photo by Action Foto Sport/NurPhoto via Getty Images)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

לראשונה בהיסטוריה, נבחרת ג'מייקה בכדורגל נשים העפילה לטורניר המונדיאל שייערך בקיץ 2019 בצרפת. ג'מייקה העפילה מהמקום ה-3 בטורניר המוקדמות של צפון מרכז אמריקה, לאחר שניצחה את נבחרת פנמה בבעיטות הכרעה במשחק הקובע. ההישג ההיסטורי לא היה קורה ללא סדלה מארלי, בתו של בוב מארלי, שהצילה את הנבחרת מפירוק בשל בעיות כלכליות.

בשנת 2010 התפרקה נבחרת הנשים של ג'מייקה בגלל בעיות כלכליות וחוסר מימון לפרויקט. ההתאחדות פיזרה את שחקניות הנבחרת. פיפ"א הורידה אותה מדירוג הנבחרות למשך שלוש שנים. אף אחד לא ציפה, ארבע שנים אחרי הקמת הנבחרת מחדש, שהיא תעפיל לראשונה לטורניר החשוב בעולם. ג'מייקה הופכת למדינה הראשונה מהאיים הקאריביים שמגיעה למונדיאל והכל בזכות בתו הבכורה של הזמר האגדי, בוב מארלי.

סדלה מארלי היא יוצרת, זמרת, מעצבת ושחקנית קולנוע. אחד התפקידים המרכזיים בחייה הוא לקחת חלק בצוות הניהול של קרן בוב מארלי, המתמקדת ביוזמות חברתיות באמצעות חינוך, תרבות, איכות סביבה ופיתוח קהילתי בר-קיימא במה שהם מזהים כמורשתו של הזמר הנערץ.

ב-2014 שמעה מארלי על קשייה של הנבחרת. היא התגייסה לעזרתן והזרימה את סכומי הכסף הקריטיים להמשך הפעילות. מאז הקרן ממשיכה לתמוך בנבחרת ומארלי ממשיכה להיות שגרירה שלה בג'מייקה ובעולם. לטורניר שנערך בארה"ב היא הגיעה עם השחקניות וראתה את הפרויקט שלה ממריא לשיאים חדשים.

במשחק מול פנמה, בנות הרגאיי סיימו את הזמן החוקי בתיקו 2:2 ובבעיטות ההכרעה ניצחו בתוצאה 4:2. הכוכבת הגדולה של הניצחון היא השוערת המחליפה ניקול מקלור, שנכנסה בדקה ה-120 למשחק והצילה את המצב עם שתי הדיפות קריטיות. מקלור שיחקה בעונת 2015/16 בליגה הישראלית במדי מ.כ רמת השרון. עוד בסגל מופיעה שחקנית הקישור סאשאנה קמפבל שהופיעה בעונה הקודמת במכבי חדרה וכבשה לזכות ג'מייקה שני שערים במהלך הטורניר. בסיום המשחק בירך המאמן הראשי. היו מנזי, את מארלי שמשקיעה כל כך הרבה למען הצלחת הנבחרת. "כל הכבוד לסדלה מארלי ששמה את ראשה למעננו".

מארלי סיפרה בסיום המשחק לרשת BBC על הלחץ שחוותה במהלך המשחק. "היו כמה רגעים שבהם הייתי צריכה לעזוב את החדר כי הלכתי סחרחר. יצאתי החוצה והתחלתי לעשות מדיטציה וכשהגיעו בעיטות העונשין היינו כולנו על הרצפה. אבא כנראה לא היה מופתע, כשהתערבתי בדברים שהיו חשובים לי, דברים שהתרחשו, הוא היה אומר משהו כמו 'זאת הילדה שלי'".

מארלי החמיאה לנבחרת המפתיעה וסימנה את המטרות למונדיאל הקרוב "בנות הרגאיי עשו את מיטב יכולתן כנגד הטובות ביותר. בעיקר מתוך תשוקה ולמרות הכישרון הדל. יש לנו עדיין הרבה מה להוכיח. הרבה אנשים עושים היסטוריה, אבל הדרך היחידה לשמור על הרלוונטיות שלנו היא להמשיך לנצח. אנחנו לא מתחרות על מנת להעפיל לטורניר, אנחנו מתחרות כדי להמשיך לנצח".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!