דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ערוץ 10

דרמה בטלוויזיה / אחרי ביטול המיזוג: פיטורים ופגיעה בשכר ברשת וערוץ 10

בערוץ 10 מתוכנן קיצוץ שכר רוחבי של 15% לכלל העובדים | בחברת רשת צפויים צמצומים של עשרות עובדים | מנכ"ל ערוץ 10: "הברירות שלנו הן לסגור את הערוץ מידית או לנסות לשרוד בכל זאת"

אסיפת עובדים של עובדי ערוץ 10. (צילום: ללא קרדיט)
אסיפת עובדים של עובדי ערוץ 10. (צילום: ללא קרדיט)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

לאחר שבשבוע שעבר הודיע דירקטוריון רשת על ביטול המיזוג עם ערוץ 10, הפגיעה בעובדים מתחילה: מנכ"ל חברת חדשות 10 יוסי ורשבסקי הודיע היום (ראשון) לעובדי הערוץ על כוונה לקיצוץ שכר רוחבי בקרב כל העובדים והמנהלים. בחברת רשת הודיעו על קיצוצים במשרות, כשעל פי דיווח בעיתון גלובס, מתכוונת החברה לצמצם 50 עובדים ממצבת כוח האדם – חלקם באמצעות פיטורין וחלקם באמצעות אי גיוס עובדים חדשים למלא מקומם של עובדים שפרשו מרצונם. למרות הביטול, השבוע יערך שימוע ציבורי לבחינת המיזוג, אותו עיכבה הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו.

"ערוץ עשר מורגל לשרוד תקופות ארוכות מאוד עם 'לחם צר ומים לחץ', מה שמתחרינו, שיושבים על סיר הבשר, מתקשים מאד לעשות. אנחנו לא מפחדים מדרך ארוכה" אמר מנכ"ל הערוץ יוסי ורשבסקי לעובדים, והציג תכנית מוגבלת בזמן, לקיצוץ של 15% בשכר לכלל העובדים והמנהלים. עובדים המשתכרים למטה מ-6,500 ש"ח לא יפגעו בשכרם.

ורשבסקי הסביר כי בעלי המניות של ערוץ עשר הזרימו כסף בתכנית המיזוג, ואינם רואים תועלת בהחזקת החברה ללא מיזוג. לכן לדבריו, בפניו שתי ברירות: "האחת לסגור מידית את ערוץ עשר יחד עם חברת החדשות שלו. והשנייה – לנסות ולשרוד בכל זאת, בכוחות עצמנו, עם עזרה קטנה יותר של בעלי המניות שעד עתה הזרימו כסף רב לצורך הישרדות הערוץ".

לטענתו התכנית הובאה לאחר התייעצות ממושכת עם וועדי העובדים. בוועד עובדי חדשות 10 הודיעו כי הם בוחנים את המתווה שהציג בפניהם  בליווי אנשי המקצוע מטעם ארגון העיתונאים וההסתדרות, ופועלים לשפרו ככל האפשר, בדגש על חלוקה צודקת ופרוגרסיבית של נטל הקיצוץ, מתווה שיכלול הטבה כלכלית לעובדים לכשישתפר המצב, והסדרת סוגיות נוספות המטרידות את העובדים שאינן קשורות ישירות למשבר בין היתר באשר לסדרי העבודה, מנגנוני פיטורים, שעות עבודה ומנוחה ועוד. "המגעים נמצאים רק בראשיתם בשיח בין הוועד להנהלה ואנו עושים את מרב המאמצים לצמצם את הפגיעה בעובדים, למצוא פתרונות יצירתיים למשבר ולדאוג שהמחויבות של העובדים לתהליך ולגורל הערוץ לא יהיו לשווא" מסרו.

ברשת, בה מועסקים כיום כ-270 עובדים, מסרו כי "משלא אושר המיזוג רשת החליטה על שורה של צעדי התייעלות". בשבוע שעבר, הודיעו בעלי המניות של רשת כי הם נאלצים לבטל את המיזוג עם ערוץ עשר לאור החלטת מועצת הערוץ השנייה שלא לאשר אותו אלא לקיים שימוע, שעשוי להיערך חודשים רבים. "בעלי המניות נאלצו לקבל את ההחלטה, שכן חברה אינה יכולה להתנהל לאורך זמן בחוסר ודאות, כל שכן, ערוץ טלוויזיה המחויב לתכנן הפקות עתידיות ועוד" הסבירו.

"בעלי המניות של רשת 13 מביעים הערכה רבה לבעלי המניות, ההנהלה ועובדות ועובדי ערוץ עשר וחדשות עשר, שהבינו כי המיזוג הוא הכרחי, למרות מורכבותו. אנו עדיין מאמינים שהפתרון הנכון לשוק הטלוויזיה המקומי הוא שילוב כוחות, אך בלב כבד וחרף המאמצים הרבים, הגענו לנקודה בה עלינו להסתכל נכונה על המציאות ולהשקיע את מרב המאמצים הניהוליים והמשאביים ברשת 13, ולהמשיך להציע לקהל הצופים טלוויזיה איכותית, מעניינת ורלוונטית גם בשנים הקרובות"  כתבו.

המשבר בשוק הטלוויזיה נוצר מפיצול ערוץ 2 לשני ערוצים נפרדים והמעבר לשלושה בעלי רישיונות שידור המתחרים זה בזה. הצורך ליצור הפקות יקרות שימשכו את הצופים במציאות התחרותית מחד, והמאבק של יותר שחקנים על ציבור המפרסמים מאידך מביא את בעלי רישיונות השידור להפסדים גדולים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!